SP wil kappen met invoering ov-chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

SP wil kappen met invoering ov-chipkaart

Bericht door Ruben »

SP wil kappen met invoering ov-chipkaart
Geplaatst op: dinsdag 5 oktober 2010 18:12
Laatst bijgewerkt: dinsdag 5 oktober 2010 18:13


APELDOORN - De Gelderse SP-fractie wil dat Provincie Gelderland de invoering van de OV-chipkaart staakt. Statenlid Alex Mink vraagt Gedeputeerde Staten een eerder gedaan verzoek aan het ministerie van verkeer en waterstaat om de strippenkaart per 18 november te mogen vervangen door de ov-chipkaart te herroepen.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: SP wil kappen met invoering ov-chipkaart

Bericht door Joshua »

Ik vind de invoering ook veel te vroeg.
Laat eerst maar eens op alle grote stations in gelderland een loket van de vervoerder komen waar je informatie kan krijgen inclusief informatie over de OV-chipkaart.

In die 4 dagen dat ik al heb gewerkt aan de kiosk heb ik elke dag minstens 3 mensen aan me kassa gehad met de vraag waar het loket gebleven is voor de bussen.
Gelukkig weet ik dan waar alle bussen in Nijmegen naar toe gaan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: SP wil kappen met invoering ov-chipkaart

Bericht door fogeltje »

Het blijft ook belachelijk dat het loket in Nijmegen verdwenen is. Maar dat was vorig jaar al regelmatig zomaar vaker dicht. In het nieuwe PvE is de eis opgenomen op die plek weer een OV-loket te onderhouden, maar daar hebben reizigers de komende twee jaar nog niets aan.

Wat mij betreft mag de invoering ook wat later, systeem werkt nog lang niet altijd naar behoren.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: SP wil kappen met invoering ov-chipkaart

Bericht door Freek »

Het loket gaat binnenkort weer open in verband met de invoering van, jawel, de ov-chipkaart.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: SP wil kappen met invoering ov-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Nieuwe datum voor afschaffing strippenkaart in Oost Nederland is verschoven naar 1 februari 2011! :Y
For Your Railroad Adventures
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: SP wil kappen met invoering ov-chipkaart

Bericht door Freek »

Nee, Eurlings zegt dat de nieuwe richt datum voor de uitschakeling van het nvb is 1 februari. Nieuwe minister en Tweede Kamer besluiten vervolgens of 1 februari echt haalbaar is.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: SP wil kappen met invoering ov-chipkaart

Bericht door midnet »

Las gisteren ook, dat er een onderzoekcommissie komt om de hele situatie riond die shitkaart te bekijken, geleid door Gerd Leers (??-tenzij hij miniuster wordt, schat ik zo in). Het lijkt me dan niet meer dan redleijk dat elke omschakeling naar enkel chippen tenminste wordt uitgesteld totdat die commissie zijn bevindingen heeft gemeld. En de huidige minister Eurlings schreef al, dat er veel meer centrale regie nodig is.
Maar overstappen op verplicht chippen in de bus, terwijl je op de trein, die in die regio een essentieel deel van het vervoer is, nog niet eens KAN chippen is natuurlijk geheel ''van de gekke'' (om rejele SP-vakbondstaal nog eens af te poetsen)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: SP wil kappen met invoering ov-chipkaart

Bericht door MdJ »

find_your_spot schreef:Nieuwe datum voor afschaffing strippenkaart in Oost Nederland is verschoven naar 1 februari 2011! :Y
Zullen we er 1 april van maken?

OVchipkaart opnieuw uitgesteld
De afschaffing van de strippenkaart in Gelderland is opnieuw uitgesteld. Er wordt nu gesproken van 1 april. Eerder werden 18 november en 1 februari genoemd als datum om de ov-chipkaart in te voeren.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... steld.html
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten