'Control room' spoor van start zonder goederenvervoerders

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

'Control room' spoor van start zonder goederenvervoerders

Bericht door Ruben »

'Control room' spoor van start zonder goederenvervoerders
Geplaatst op: maandag 4 oktober 2010 18:20
Laatst bijgewerkt: dinsdag 5 oktober 2010 18:21


De spoorbranche beschikt vanaf deze week over een hypermoderne 'control room', die het treinverkeer op het Nederlandse spoornet moet gaan stroomlijnen: het Operationeel Controle Centrum Rail (OCCR) in Utrecht, dat onder meer het nieuwe landelijke verkeersleidingcentrum van netbeheerder ProRail omvat. Er is vijf jaar aan gewerkt en het heeft 16 miljoen euro gekost.
Zie de link voor een filmpje.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 'Control room' spoor van start zonder goederenvervoerder

Bericht door Fles »

Oh jee. En daarvandaan wordt die IJstijd gesimuleerd komende zondag? Nou, ik steek nog wat lawinepijlen in m'n tas :lol:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: 'Control room' spoor van start zonder goederenvervoerder

Bericht door Freek »

In de Volkskrant van vandaag stond een soort gelijk artikel. Daarin stond dat er eerder 4 plekken in Nederland waren, waar de treindienst werd gecontroleerd. Waren er naast de reguliere treindienstleidersposten nog andere posten die een blik op het spoor gooiden?
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: 'Control room' spoor van start zonder goederenvervoerder

Bericht door Bart »

Freek schreef:In de Volkskrant van vandaag stond een soort gelijk artikel. Daarin stond dat er eerder 4 plekken in Nederland waren, waar de treindienst werd gecontroleerd. Waren er naast de reguliere treindienstleidersposten nog andere posten die een blik op het spoor gooiden?
De reguliere treindienstleiders zijn er voor de treindienstleiding. Dit centrum en de vorige vier regionale centra (Randstad-Noord, Randstad-Zuid, Noord-Oost en Zuid) waren er voor de treinverkeersleiding. :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: 'Control room' spoor van start zonder goederenvervoerder

Bericht door Wubbo »

Zie ook de wiki (die ik nog moet bijwerken aan de nu ontstane nieuwe situatie) over bijsturen van de treindienst.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: 'Control room' spoor van start zonder goederenvervoerder

Bericht door Ennes »

Fles schreef:Oh jee. En daarvandaan wordt die IJstijd gesimuleerd komende zondag? Nou, ik steek nog wat lawinepijlen in m'n tas :lol:
Ik mag uhhh moet ook werken, ik heb me ijsmuts, handschoenen en sjaal al klaarliggen!

ik zal zaterdag nog maar ff een pan erwtensoep maken ook!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Control room' spoor van start zonder goederenvervoerder

Bericht door Suus »

Ik heb al een enquete gehad over die testdag. Heb maar aangegeven dat ik het zeer op prijs stel als er gratis koffie en thee was, net zoals afgelopen winter. Bij Erwtensoep heb ik maar ingevuld dat ik dat wel op prijs stel maar minder sterk dan koffie en thee :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 140 gasten