OVer je reiservaringen in oktober 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Fles »

Dexter schreef:En hoewel er steeds meer duidelijke blauwe cabinedeuren verschijnen met grote opschriften: "Nooduitgang machinist vrijhouden" hebben er schijnbaar nog steeds mensen poep in hun ogen. Vanmiddag stond er weer zo'n gozer tegen mijn deur te hangen, erop te roffelen en te bonken en populair te doen tegen zijn matties, want hij vond zichzelf natuurlijk vet lauw weet je. Na een halfuur had ik er schoon genoeg van en tijdens een stop deed ik mijn deur open, niet naar buiten zoals gebruikelijk, maar voor de verandering eens naar binnen. De deur kan namelijk naar 2 kanten open. :Y

En toen lazerde hij met tas en al zo mijn cabine in. Ik zei nog: "Hee wat gezellig, kom je buurten? Kopje koffie, koekje erbij?" Hij was niet erg blij want hij mompelde nog een soort slang (of waren het verwensingen?), dus ik zei maar: "Chillax gast!" 8-) Toen krabbelde hij overeind en ging toch maar ergens anders staan.
Vet kleine lettertjes jeweetzelluf. Kan ik nie lezen swa :N :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Suus »

Caspar schreef:In Schagen was het beeld op het station zo;

Afbeelding
GOH!

Ik ben één keer in Schagen geweest, toen had de trein naar Den Helder 20 minuten vertraging, en toen gingen diezelfde jongeren precies hetzelfde doen op datzelfde perron. Verschil was dat er hier geen trein kwam die buiten dienst was.

Wat ik trouwens in Schagen te zoeken had :lol: Stadsdienst van Schagen even uitproberen voordat het opgeheven werd :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Fles »

Schagen. Ik moet altijd een beetje met mijn hoofd schudden als ik er langs kom. Eens per jaar ben ik voor familiebezoek in Den Helder :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Suus »

Den Helder is er ook wel een beetje een achtergebleven gat hoor :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Dexter »

Nou die 5 paar benen van die zo te zien niet al te snuggere Schagense jeugd liggen een dezer dagen ook bij de Keurslager, als die zo doorgaan.

De defecte trein was idd een kapotte SLT. De s3000 reed daarom om via Hlm (wat tot bomvolle perrons te Ass leidde) en de s800 was gekortwiekt tot Asd. De s14700 was opgeheven en dat laatste werkte in mijn voordeel, want ik had eigenlijk 2 slagen Asd - Utg vandaag, waarvan er eentje verviel en toen ben ik lekker gaan shoppen in de Kalverstraat. :mrgreen:

En vanochtend was er even grote consternatie op station Ddr. In de t2137 was een vrouw onwel geworden, die in Ddr door ambulancepersoneel geholpen moest worden. Maar die vrouw had ook nog een hond bij zich, die plotseling losbrak terwijl het bazinnetje geholpen werdt en de sporen op rende. Daardoor moest het treinverkeer over spoor 4, 5, 6 en 7 worden stilgelegd, wat heel ongelukkig uitkwam omdat de wekelijkse maandagochtend-buitendienststelling van spoor 1 en 2 ook net aan de gang was, moesten alle treinen al op spoor 3, 4 en 5 worden behandeld. Dat kon nu alleen op spoor 3 en 4.

Met een hele groep politieagenten, mcn'en, hc's, plp's, S&V, schoonmakers en reizigers uit de gestrande trein probeerden we de hond te lokken en weer aan de lijn te krijgen, maar we hoorden dat het hondje heel erg schuw was omdat het was mishandeld, dus het viel niet mee om zijn vertrouwen te winnen. Toen we bijna de riem om zijn kop hadden, vluchtte ie tussen de trein en het perron in en liep naar achteren. Later dook ie ook nog eens onder de trein. We probeerden hem eronder vandaan te lokken met behulp van een reiziger met een teefje, wat overigens niet loops was dus veel effect had het niet. Een student kwam met zijn broodtrommel met boterhammen, maar ook daar had de hond geen interesse in.

Inmiddels was de t2139 (die normaal Ddr als eindpunt heeft) verlengd naar Vs en was er ook bij het hek aan de achterzijde van het station een groep mensen die probeerde om de hond te lokken. Nadat een meisje van S&V en een schoonmaker onder de trein waren gekropen, lukte het na 45 min. dan eindelijk om de hond aan de lijn te krijgen en iedereen begon spontaan te klappen. *O*

Eind goed, al goed. En of het iets met Dierendag te maken had, weet ik niet, maar ik heb niet één klagende reiziger gezien en iedereen uit de trein en op het perron probeerde mee te helpen om het beestje weer te pakken te krijgen.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Fles »

Bee schreef:Den Helder is er ook wel een beetje een achtergebleven gat hoor :lol:

True.

Maar ja: Ik heb de keus:

1) mijn stekeblinde grootmoeder van 90 jaar verordonneren in een wat dichterbij gelegen oord domicilie te kiezen
2) eens per jaar die kant op

Het is gewoon het makkelijkste, ook voor mij :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Suus »

Eerder vandaag de Zuidtangent genomen van Haarlem naar Amsterdam Zuidoost. In Haarlem bleek de bus al een volledig gebrek aan informatievoorzieningen te hebben (het ging om bus 9190 van de stalling Haarlem) en gedurende de rit is het ook niet gaan werken. Dus als bus zonder bestemmingen buiten of binnen, geen ov-chipkaart, geen omroep, helemaal niets is die bus een beetje gaan rijden. Bij geen enkele halte stond de bus aangekondigd op de reisinformatiepanelen. In Haarlem al een afschuwelijke vertraging opgelopen door die brug daar, en bij elke halte weer de vraag: Is het gratis vandaag? Bent u wel de 300? Vlak voor Graan en Visch hoorde de chauffeur dat de bus eruit zou gaan op Schiphol Plaza. Daarna heeft de bus alleen nog gestopt bij haltes als er op STOP werd gedrukt. Zodoende werd de enkele wachtende reizigers op Beukenhorst met een rotvaart voorbij gereden. De volgende 300 zat er slechts 1 minuut achter, dus dat maakte niet uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Ardan »

We hebben halteafroep gekregen in de Syntus-Overijssel-bussen *O*
Een soort deurbelpingel klinkt, en dan een kalme, duidelijke mannenstem die de naam geeft. Zat even te twijfelen of het dezelfde man is die vroeger in de Lint de afroep deed, maar is geloof ik niet zo.
Haltes op de grens van de bebouwde kom, en haltes buiten de stad, hebben geen pingel, maar 'De volgende halte is'.

'OV-chipkaartgebruikers: niet vergeten uit te checken.'
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Zow, hoe snel kan een reis gaan... vanmorgen vlak voor het fluitsignaal in de t2818 kunnen springen en daardoor zat ik wel helemaal achteraan. In Utrecht dus wat verder lopen maar toch de eigenlijk onmogelijke overstap op lijn 77 gehaald die z'n deur sloot direct nadat ik ingestapt was :)
En dat ondanks 'n flinke opstopping voor de roltrap op 8a/9a die buiten werking bleek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Fles »

SLT is trouwens wel bruut kut ontdekte ik vanochtend. Voor het eerst eens "gewoon" tweedeklas naar Veenendaal gereden. Maar je kan daar dus onmogelijk tegenover elkaar zitten. Lekker nagedacht :N :neg:

Dus voor de terugweg maar weer een 2-1 overgang gekocht.

En het GVU was ook weer lekker aan het falen vanochtend. Van 10:00 af stonden de informatiepanelen permanent de drie eerstvolgende bussen aan te kondigen met wachttijden tussen 0 / 0 / 1 minuut en 1 / 2 / 5 minuten, Maar al wat er langs kwam: 2 ritten leeg mat. En na een kwartier eindelijk eens een 12. De koffie was lekker zeker.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door reisthijs »

Fles schreef:SLT is trouwens wel bruut kut ontdekte ik vanochtend. Voor het eerst eens "gewoon" tweedeklas naar Veenendaal gereden. Maar je kan daar dus onmogelijk tegenover elkaar zitten. Lekker nagedacht :N :neg:
Dit terwijl de coach-opstelling juist wel vrij ruim is, weinig verschil met de "eerste klas".
"Laat je ledematen bewegingen maken"
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door BR628 »

Geen elfstedentocht, wel 10 bakken VIRM naar Lw:

Trein 557 rijdt in 2 delen over de Veluwe, eerst 1x VIRM-IV ri Gn, daarachter VIRM-IV (9549) + VIRM-VI (8615) ri Lw. Laatst genoemde zat tot Pt achter de 5600.
De 10 bakken VIRM gaan geheel door naar Lw als tr 10557, vertrek met +16 uit Zl
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Ruben »

reisthijs schreef:
Fles schreef:SLT is trouwens wel bruut kut ontdekte ik vanochtend. Voor het eerst eens "gewoon" tweedeklas naar Veenendaal gereden. Maar je kan daar dus onmogelijk tegenover elkaar zitten. Lekker nagedacht :N :neg:
Dit terwijl de coach-opstelling juist wel vrij ruim is, weinig verschil met de "eerste klas".
Coach is idd wel prima. Ik zie waar ik de laatste tijd ook maar treinreis (oke dit is dan toevallig enkel rond Amsterdam / Zaanstad, en na gister via de HSL gegaan te zijn ook rond Rotterdam) alleen nog maar SLT in sprinterdiensten. Net alsof SGM van de aardbodem is verdwenen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Ik zie hier anders nog genoeg SGM rijden in de s4600 en de s5800 (samen met wat Plan V). 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door M57 »

Dexter schreef:en de s800 was gekortwiekt tot Asd.
Volgens mij tot Zd. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

BR628 schreef:Trein 557 rijdt in 2 delen over de Veluwe, eerst 1x VIRM-IV ri Gn, daarachter VIRM-IV (9549) + VIRM-VI (8615) ri Lw.
Problemen met combineren in Utrecht? Het aantal bakken is immers niet uitzonderlijk voor die trein, dat horen er 14 te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Freek »

In Nijmegen trof ik vandaag deze treinen aan. Zullen ze nog in reizigersdienst zijn :wink:
Afbeelding
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Wout87 »

Momenteel drie trajecten met aanrijding met persoon :S
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door VIRM »

M57 schreef:
Dexter schreef:en de s800 was gekortwiekt tot Asd.
Volgens mij tot Zd. :)
Zou best kunnen (het gebeurt vaker bij storingen). Toen ik met mijn te late, onaangekondigde, gelukkig niet-defecte SLT in Zaandam aankwam rond 16:40 op spoor 5, stond er op spoor 4 in ieder geval een of meerdere treinstellen van VIRM klaar. Geen idee of het nu de s800 was, of dat men weer eens zo vriendelijk was om de IC vanaf Enkhuizen extra te laten stoppen in Zaandam.
Beul van de blindegeleidelijn
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Thomas »

Vanochtend was er volgens de GVB-omroep op Amsterdam Amstel een "technische storing" waardoor veel metro's zouden uitvallen of vertraagd zouden zijn. Bij mijn aankomst op het perron om 7.50 zou volgens het display bij het spoor richting Spaklerweg de eerste metro lijn 54 om 7:58 zijn. Daarna zou er pas om 8:14 een 53 naar Gaasperplas komen. Dat veranderde een paar minuten later zeer kortstondig in een melding van lijn 51 om 9(!):03, wat binnen enkele seconden veranderde in 8:03. Uiteindelijk kwam om 7:58 een leeg setje sneltrams uit de tunnel met 'niet instappen' op de rol, vervolgens vlak achter elkaar een zeer goed bezette lijn 54 (de haltering op Amstel duurde langer dan een minuut) en een iets rustigere 53 (maar nog steeds met veel staanplaatsen). En toen vertrok mijn trein naar Utrecht :).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Caspar »

De chauffeur van bus 135 van Hoorn naar Den Oever zit nu lekker te paffen achter het stuur.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door webguy »

Vandaag moest ik naar het ziekenhuis in Ede, de Gelderse Vallei. Zo rond 10 uur hoort daar 4x per uur een lijn 88 te rijden naar Wageningen. Ten eerste alleen maar Citaro's gezien, geen blauwe Valleilijners en vervolgens vielen de helft van de bussen uit (verdwenen op vertrektijd gewoon van de AV schermen). Op de heenweg een bus die probleempje had met de halterem ofzo: kwam maar lastig vooruit na gestopt te zijn. Verder is de J. Tooroplaan overhoop in Ede: staat een negenoog voor bussen, maar daar wordt een minuut of 2-3 gewacht...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Ardan »

Ik reed net door Ndb heen, staat daar in de bocht een 1700-eloc met vier knallend oranje-met-donkerblauwe rijtuigen van Herik Rail :shock: Wat gaat die doen? Nooit van gehoord..

EDIT: En net bij Gaasperdammerweg Aansluiting kwam er ineens een Blokkendoos voorbij scheuren :shock: Wordt steeds gekker...
(nee, geen tram dus, maar een trein uit 1924 ;) )
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Justin »

webguy schreef:Vandaag moest ik naar het ziekenhuis in Ede, de Gelderse Vallei. Zo rond 10 uur hoort daar 4x per uur een lijn 88 te rijden naar Wageningen. Ten eerste alleen maar Citaro's gezien, geen blauwe Valleilijners en vervolgens vielen de helft van de bussen uit (verdwenen op vertrektijd gewoon van de AV schermen). Op de heenweg een bus die probleempje had met de halterem ofzo: kwam maar lastig vooruit na gestopt te zijn. Verder is de J. Tooroplaan overhoop in Ede: staat een negenoog voor bussen, maar daar wordt een minuut of 2-3 gewacht...
ik vertrouw die AV's nooit van lijn 88. Ze hebben het vaak m is. Bussen schijnen uit te vallen als ze +5 hebben...

En dat stoplicht op de Tooroplaan is beetje vervelend. Eerste keer toen ik daar stond dacht ik ook waar we op stonden te wachten...

*zit nu met de omroep van die dame ("Ziekenhuis Gelderse Vallei") in m'n hoofd*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Dexter »

Ardan schreef:Ik reed net door Ndb heen, staat daar in de bocht een 1700-eloc met vier knallend oranje-met-donkerblauwe rijtuigen van Herik Rail :shock: Wat gaat die doen? Nooit van gehoord..
Die rijden o.a. gezelschapstreinen, zal wel een rondritje zijn geweest ofzo.
thomas schreef:Vanochtend was er volgens de GVB-omroep op Amsterdam Amstel een "technische storing" waardoor veel metro's zouden uitvallen of vertraagd zouden zijn.
Onderweg met de s2600 kwam ik aan het begin bij Asdl van de middag 2 CAFjes op M50 tegen, met als eindbestemming 'Van der Madeweg' op de film. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

En als je in je eentje zonder hc met een SLT op pad wordt gestuurd, valt het nog niet niet mee om op tijd te blijven rijden. Met het telkens naar achteren lopen en je tussen de reizigers doorwurmen verlies je veel tijd.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten