Connexxion bussen Amstel Meerlanden.

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Connexxion bussen Amstel Meerlanden.

Bericht door htm_tram »

Hey,

Ik had een vraagje, sinds kort zie ik steeds vaker andere type bussen rijden die er normaal niet rijden. Normaal Zijn het Gelede Citaro's, Citaro voor de Sternet lijnen en MAN Lion City's. Nou zie ik steeds vaker Ambassadors rijden. Voornamelijk uit de 81xx serie, soms uit de 41xx serie. Ook Citaro's uit vermoedelijk Utrecht Deels nog te zien aan de Voor U logo's. Ook 1x keer een hogevloers gelede bus al gehad. Duvedec ofzo. En vandaag weer normale gelede citaro maar die normaal nooit op de 140 rijd. (Uithoorn - Haarlem)

Weet iemand warom er opeens allemaal (oude) bussen rijden?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Connexxion bussen Amstel Meerlanden.

Bericht door Suus »

In Uithoorn zijn een X-aantal groene gelede citaro's gekomen afgelopen jaar. Die hebben inmiddels ook schermen gekregen binnen, dus dat zijn blijvertjes. Ik vermoed dat Ziggy of tsov wel een lijstje voor handen hebben (?)

Uithoorn rijdt ook voor de concessie Province Utrecht, die komen wel eens per ongeluk op een andere lijn terecht. Net zoals er ook wel eens een MAN verschijnt op lijn 120 of 126 (Bijlmer - Utrecht of Bijlmer - Mijdrecht).

De 2800-citaro's rijden vanuit Haarlem zover ik weet, daar heb ik er van de week ook nog een van gezien.

Waarom er dan nog 81xx Amba's in Uithoorn zijn is mij niet duidelijk, maar het zal vermoedelijk reservemateriaal zijn. En die Duvedec moet gewoon opbokken, die zijn al jaren geleden de deur uit gedaan daar :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Connexxion bussen Amstel Meerlanden.

Bericht door htm_tram »

Bee schreef:In Uithoorn zijn een X-aantal groene gelede citaro's gekomen afgelopen jaar. Die hebben inmiddels ook schermen gekregen binnen, dus dat zijn blijvertjes. Ik vermoed dat Ziggy of tsov wel een lijstje voor handen hebben (?)
Klopt, die rijden normaal tussen Amsterdam en Uithoorn/Kudelstaart enz.
Bee schreef:Uithoorn rijdt ook voor de concessie Province Utrecht, die komen wel eens per ongeluk op een andere lijn terecht. Net zoals er ook wel eens een MAN verschijnt op lijn 120 of 126 (Bijlmer - Utrecht of Bijlmer - Mijdrecht).
Dat gebeurd soms, het ging meer over de gewone citaro en de oudste Ambasdors ;)
Bee schreef:De 2800-citaro's rijden vanuit Haarlem zover ik weet, daar heb ik er van de week ook nog een van gezien.
Al een aantal keer gezien op de 140, 145, 178. 179 en de 194. Lijkt mij dus ook Schiphol Noord?
Bee schreef:Waarom er dan nog 81xx Amba's in Uithoorn zijn is mij niet duidelijk, maar het zal vermoedelijk reservemateriaal zijn. En die Duvedec moet gewoon opbokken, die zijn al jaren geleden de deur uit gedaan daar :mrgreen:
Darom vraag ik het, die 81xx ambasadors kan ik nog wel begrijpen, maar die Duvedec :shock:

Hoewel het wel leuk blijft om met andere bussen te rijden over alle lijnen *bus*
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Connexxion bussen Amstel Meerlanden.

Bericht door Ardan »

Vanavond op Grafstelveen Busstation ook nog twee amba's 83xx gezien. Volgens mij komen die uit Deventer, erg grappig om te zien dat dezelfde bus die mij zo vaak van huis naar het station of van het station naar de supermarkt bracht v.v nu naar Amsterdam Bijlmer-ArenA rijdt *bus*
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Connexxion bussen Amstel Meerlanden.

Bericht door Stefan »

Bee schreef:In Uithoorn zijn een X-aantal groene gelede citaro's gekomen afgelopen jaar. Die hebben inmiddels ook schermen gekregen binnen, dus dat zijn blijvertjes. Ik vermoed dat Ziggy of tsov wel een lijstje voor handen hebben (?)
Ik weet ze niet allemaal, maar ik geloof dat de 9100, 9102, 9103, 9105, 9107 en 9108 in ieder geval vanuit Uithoorn rijden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: Connexxion bussen Amstel Meerlanden.

Bericht door Oud forumgebruiker »

Had begrepen dat er een aantal MAN's + Citaro's uit de concessie AML terug zijn gegaan naar de leasemaatschappij, wegens een conflict tussen CXX en die maatschappij. Vandaar de Ambassadors.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Connexxion bussen Amstel Meerlanden.

Bericht door find_your_spot »

ziggy schreef:Had begrepen dat er een aantal MAN's + Citaro's uit de concessie AML terug zijn gegaan naar de leasemaatschappij, wegens een conflict tussen CXX en die maatschappij. Vandaar de Ambassadors.
Dat verhaal heb je waarschijnlijk van mij. Dat is inderdaad het geval, schijnt een leuke ruzie te zijn.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Connexxion bussen Amstel Meerlanden.

Bericht door Geert »

Waarover?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten