Wat eten we vandaag? #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Suus »

Zucht. Er IS een reden dat er tegenwoordig wordt gefrituurd in vloeibaar plantaardig vet in plaats van dierlijk vast vet :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Daniel »

Vandaag als lunch met de afdeling pannenkoeken wezen eten bij Rhijnauwen :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Vandaag als lunch met de afdeling pannenkoeken wezen eten bij Rhijnauwen :)

Oeh leuk *O* Ben ik al heeeel lang niet meer geweest eigenlijk :N
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door STF »

Bee schreef:Zucht. Er IS een reden dat er tegenwoordig wordt gefrituurd in vloeibaar plantaardig vet in plaats van dierlijk vast vet :N
Maar als er zo vreselijk veel nadelen aan vast zitten hoef je niet te verwachten dat er veel horecaondernemers gebruik van maken; smaak slecht, vet wordt zeer snel oud waardoor de kans dat er in te oud frituurvet wordt gebakken behoorlijk toeneemt, duurder en dan ook nog het schoonmaakprobleem. Wij gebruiken half olie, half vet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Daantje »

Tuurlijk is het een rotklus maar ik doe het wel regelmatig en gebruik vloeibaar vet. Moet het wel binnenkort weer eens doen trouwens.

Ik at vanavond Zwitserse aardappelschotel met doperwtjes en een hamburger :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Ruben »

STF schreef:
Bee schreef:Zucht. Er IS een reden dat er tegenwoordig wordt gefrituurd in vloeibaar plantaardig vet in plaats van dierlijk vast vet :N
Maar als er zo vreselijk veel nadelen aan vast zitten hoef je niet te verwachten dat er veel horecaondernemers gebruik van maken; smaak slecht, vet wordt zeer snel oud waardoor de kans dat er in te oud frituurvet wordt gebakken behoorlijk toeneemt, duurder en dan ook nog het schoonmaakprobleem. Wij gebruiken half olie, half vet.
Water erin, vaatwastablet in het mandje en 'frituren' maar. Zo schoon! :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Daantje »

Ow, werkt dat echt? En is dat ook niet slecht voor je frituurpan? Dan ga ik dat dit weekend eens proberen :) Wat een goede tip!
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Ruben »

Zou hem alleen niet te warm zetten, 100 graden ofzo! Google anders even voor de ervaringen, maar werkt echt prima!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Ruben »

De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Daantje »

Ja, had ook al zo'n verhaal gevonden op een of andere oma's tips site :D Maar eens zo'n vaatwastablet meenemen van m'n schoonouders en dan proberen :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:Zou hem alleen niet te warm zetten, 100 graden ofzo! Google anders even voor de ervaringen, maar werkt echt prima!

Boeiend, water wordt toch niet warmer :lol: Alleen af en toe bijvullen zodat ie niet droogkookt :P
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Ruben »

Nee het water niet nee, maar dat element zit dan nog wel op 180 graden te loeien en kan het nergens op afgeven. Sinds het toch niet warmer kan, kan je hem dan voor de veiligheid net zo goed ook op z'n laagst zetten.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door STF »

Ik gebruik professionele friteusereiniger, maar afwaspoeder is voor thuisgebruik een goed alternatief. Eerst voorspoelen, daarna ongeveer een uur laten laten verhitten op 95 graden met friteusereiniger of afwaspoeder erin en daarna goed naspoelen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Daantje »

Ik deed het nu eigenlijk altijd met een sopje van warm water en biotex en dan even laten weken. Werkt ook goed maar is waarschijnlijk wel meer geklodder. Lastigste is vooral dat het oude vet altijd naast de fles loopt als ik het eruit wil halen omdat ik niet echt een schenkgootje ofzo in die bak heb zitten.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:Nee het water niet nee, maar dat element zit dan nog wel op 180 graden te loeien en kan het nergens op afgeven.
Die warmte raakt hij kwijt aan het verdampen van het water. Maar idd, de laagste stand is vet hoog genoeg natuurlijk :Y
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door STF »

Wij hebben er enorme aftapkranen op zitten maar dat werkt ook totaal niet handig hoor.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Fles »

bij de friettent waar ik werkte hadden we gewoon een soort stofzuiger waarmee je het vet uit de pannen kon zuigen. En dan alleen ff de filterkokers leegkiepen en nieuw vet erin. En gaan met die banaan *O*
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Caspar »

Ik ga proberen een pompoen taart te maken. Hoop dat het een beetje te eten valt.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Michael »

ik eet vanavond aardappelen met spruitjes en cordon-bleu
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Daantje »

Ik een restje ovenschotel met aardappelschijfjes, brocolli, spekreepjes, tomaat en aardappel anders kruiden/knoflook :)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Gekko123 »

Daarnet 3 mexicaanse Wraps naar binnen gewerkt. Mijn complimenten voor mijn huisgenoot die vandaag kookte *O*
BjornAlliance2181
Berichten: 25
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 13:48

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door BjornAlliance2181 »

vandaag gegeten:

Aardappelen met doperten en 2 stukken varkenslap. En zometeen nog effe 5 botenhammen opeten :D
218 always turns up..

Gr. Alliance2181
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door JeePee »

Na een aantal dagen bratwursten, currywursten, hele kippen en ander Oktoberfest voer. Gisteren maar pasta met spinazie, kaas en nog wat meuk gemaakt. Vandaag gebakken lekkerbekje met sla en krieltjes.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Justin »

Pizza. De UU betaalde toch wel :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #9

Bericht door Suus »

Ik heb een uur geleden de lekkerste Kip Tandoorischotel ooit gemaakt *O* Ontzettend zachte smaakvolle stukjes kip, perfecte rijst, ultieme romige saus.

Als afsluiter een lobbige appel-kaneel yoghurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten