Mag ik even kwijt #55

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Daniel »

Ach, kopieerapparaten... die bij mij op 't werk heeft een magische knop: de aan/uit schakelaar, oplossing voor al uw storingen :mrgreen:
Ding weigert weleens te gaan werken als 't papier vastgelopen was en je vervolgens alle deurtjes hebt geopend waar 'ie om vraagt (je kunt dat ook niet afbreken ook al zit de vastloper bij de eerste klep die je opent), maar uit en weer aan doet dan wonderen :)

Gisteren dacht een collega nog dat 'ie het niet meer deed als gevolg van een lege toner waarvoor nog geen nieuwe besteld leek te zijn (volgens de een stuurde de printer vanzelf een berichtje naar de receptie om 'n nieuwe te bestellen, volgens de receptie moesten we gewoon zelf de melding lezen en het vervolgens even vragen). Voor de verandering bleek de boel echter grondig opgeruimd te zijn en lag de toner in een kast i.p.v. op een grote stapel naast het apparaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door ODRAIL »

De meeste storingen kan ik zelf ook wel oplossen, dat is immers mijn werk, het wordt een beetje moeilijker als het apparaat zelf om een monteur vraagt :wink:.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door ODRAIL »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nnb16SCtyRI[/youtube]sinds afgelopen zaterdag kan ik hier geen genoeg van krijgen :wink:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Bee schreef:Kopieerapparaten, breek me de bek niet open. Ik haat ze gewoon, ze gaan al kapot als je er naar kijkt :x
Verklaar nader :wink:, ben benieuwd (lees nieuwsgierig).
Wij hebben op mijn werk een heel brak lawaaierig ding van 6 jaar oud die het afgelopen half jaar om de twee weken een monteur nodig had. Het is nu iets minder toen ik gewoon eens om een grote beurt ben gaan eisen omdat ik het nogal vreemd vond dat ik de monteur wel bij naam kende maar de huismeesters niet. Maar in het afgelopen half jaar zijn de meest vreemde onderdelen vervangen aan de hand van zeer cryptische foutmeldingen die zelfs bij de klantenservice niet bekend waren :N

Maar als hij het doet wordt hij goed gebruikt, hij wordt 5 dagen per week gebruikt en verbruikt wekelijks 18 dozen papier :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door STF »

De wasdroger in het sanitairgebouw vroeg een paar uur geleden om een monteur, blijken die kampeerders de was er nat (dus ongecentrifugeerd) in gestopt te hebben.... Ja dan kan je zo'n wasdroger wel twee dagen laten aanstaan, maar droog wordt het echt niet... Wie doet nou zoiets... :?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Wij hebben op mijn werk een heel brak lawaaierig ding van 6 jaar oud die het afgelopen half jaar om de twee weken een monteur nodig had. Het is nu iets minder toen ik gewoon eens om een grote beurt ben gaan eisen...(knip)...Maar als hij het doet wordt hij goed gebruikt, hij wordt 5 dagen per week gebruikt en verbruikt wekelijks 18 dozen papier :P
Dat was vorig jaar ook bij ons het geval, maar ik heb van een monteur een keertje uitleg gekregen over hoe je de meeste dingen waar geen gereedschap voor nodig is zelf op te lossen.

Het geval van vanochtend was niet te voorkomen geweest (gezien de leeftijd van de machine).

Bij ons gaan er gemiddeld 30 dozen door.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door webguy »

Ah, kopieermachines :P Kreeg het een keer voor elkaar om het Oce bakbeest op school te laten crashen door een map op m'n USB stick te bekijken. Enige manier om het op te lossen was het uit en weer aan zetten.

Ook voor een zomerbaantje 2 weken achter een couverteermachine (brieven in envelopen stoppen) gestaan, die 2 maanden per jaar 150,000 papiertjes mocht verwerken ipv in een heel jaar waar 'ie voor gemaakt was / wat de specificatie voorschreef. Wist aan het einde dat ding helemaal uit elkaar te halen en wat 'ie wanneer wilde :) (naast genoeg foute enveloppen :oops: waar iets miste of extra briefje in zat)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:[youtube] volledige adres van filmpje hier invoegen [/youtube]
Dank u !! :pos:

Ik was het even kwijt :oops: :wink:.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door ODRAIL »

webguy schreef:Ah, kopieermachines :P Kreeg het een keer voor elkaar om het Oce bakbeest op school te laten crashen door een map op m'n USB stick te bekijken. Enige manier om het op te lossen was het uit en weer aan zetten.
Een geluk dat dat bij ons niet kan, anders was hij gemiddeld 5 keer per week gecrast.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door STF »

Ik heb op school weleens een printer met veel moeite weer aan de praat geholpen die al twee dagen storing bleek te hebben gezien het feit dat hij documenten van twee dagen geleden begon uit te printen nadat ik de storing had opgelost.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Bee schreef:Wij hebben op mijn werk een heel brak lawaaierig ding van 6 jaar oud die het afgelopen half jaar om de twee weken een monteur nodig had. Het is nu iets minder toen ik gewoon eens om een grote beurt ben gaan eisen...(knip)...Maar als hij het doet wordt hij goed gebruikt, hij wordt 5 dagen per week gebruikt en verbruikt wekelijks 18 dozen papier :P
Dat was vorig jaar ook bij ons het geval, maar ik heb van een monteur een keertje uitleg gekregen over hoe je de meeste dingen waar geen gereedschap voor nodig is zelf op te lossen.
Dat mogen wij niet. Gelukkig heeft de leverancier van dat apparaat (OCE dus) een filiaal in het gebouw die dat soort dingen wel kunnen. Ik verwacht niet dat ik dan nog werk, maar over drie jaar wordt alles vervangen als het meezit en wordt het gebouw waar ik nu werk ook verlaten en blijft het slechts een filiaal van Albert Heijn met zes verdiepingen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door webguy »

Nou, het is maar goed dat het wel kan. Op de HAN is het printen vanaf je netwerk op het draadloze netwerk een ramp. Je moet met een IE only site werken die dan de printer installeert voor je. Klinkt leuk, maar werkt slecht. USB is dus een goed alternatief. Stomme is wel dat 'ie alleen DOC en PDFs aankan, Word 2007-2010 documenten kan niet. Maar nee, de Radboud heeft veel beter systeem met budgetten, en die print een paginatje met instructies en je saldo: super handig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Suus »

Bij ons gebruiken ze Novell voor dat hele gezeur met die printers (en met de rest van de software ook trouwens) dus printen vanaf het draadloze netwerk is niet eens mogelijk. En de apparaten hebben natuurlijk ook geen USB-poort. Moet je nagaan met wat voor troep wij zijn opgescheept :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Stefan »

Ik heb het zelfde probleem op (geen idee wat voor software ze daar voor gebruiken overigens :P ). Hoewel het wel mogelijk schijnt te zijn om via het netwerk te printen, is dit nog bij niemand gelukt volgens mij. :lol: Laat ik het maar niet aan zo'n ICT mannetje vragen, die hadden al moeite om mijn Macbook op het draadloze netwerk op school te krijgen. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Daniel »

Oow, printers op onderwijsinstellingen. Nog leuker... Avans in Breda had twee types printers: met een tegoed op 't netwerk en met een tegoed op je studentenpas. Het "leuke" was dat 't stuk van het gebouw waar ik destijds zat alleen zo'n netwerktegoed-printer had. En het was me toch 'n eind lopen naar de eerstvolgende printer waar je wel met pastegoed kon printen.

De meeste ruzie tot nu toe heb ik echter gehad met de labelprinter op m'n werk... vooral omdat ik eigenlijk in 99% van de gevallen een groot label wil printen (moeten zoveel R- en S-zinnen op dat 't anders niet meer leesbaar is) en er op een of andere manier net steeds iemand me voor is geweest die kleine labels geprint heeft.
Die labelrol vervangen is me een gepiel. En dan moet je alles ook nog weer goed stevig dichtdrukken want anders kan de thermische printer de tekst niet goed overbrengen. Standaard heb je ook een los leeg label over wat je moet laten doorvoeren om 'm op de juiste plek de labels af te laten snijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Suus »

Stefan schreef:Ik heb het zelfde probleem op (geen idee wat voor software ze daar voor gebruiken overigens :P ). Hoewel het wel mogelijk schijnt te zijn om via het netwerk te printen, is dit nog bij niemand gelukt volgens mij. :lol: Laat ik het maar niet aan zo'n ICT mannetje vragen, die hadden al moeite om mijn Macbook op het draadloze netwerk op school te krijgen. :lol:
Afwijkende besturingssystemen vinden ze dan juist wel leuk bij de IT-dienst hier. Ze hebben handleidingen voor Eduroam op Windows, Mac OX, iOS en Android. Daarnaast hebben ze ook nog een forum waar iedereen gewoon hulp mag vragen en waar je nog antwoord krijgt ook :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Meltrain »

Mark schreef:Als ik alleen met links kijk kan ik überhaupt niks lezen en is alles wazig.
Bij mij gedeeltelijk ook. ;)
Afgelopen jaar begon ik te vermoeden dat mijn linker oog een kleine afwijking had, doordat ik op grotere afstanden (vooral in collegezalen) met alléén mijn linkeroog de letters niet meer kon onderschieden en met alléén mijn rechteroog nog el.
toen ben ik toch maar eens naar een opticien gegaan en daar bleek dat mijn linkeroog -0,5 had. Voor de 'prettigheid' toen maar wel gelijk een bril gekocht (waarmee ik gelijk de laatste in de familie met een bil werd :P).
Inmiddels heb ik mijn bril soms op en ik merk wel echt dat ik mét bril prettiger de colleges bekijk dan zonder. Vreemd genoeg zie ik met bril met mijn rechteroog ook beter dan zonder, terwijl daar dus geen afwijking aan is. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Fles »

Voordat de verhalen NOG sterker worden: Jullie weten toch dat elke printer, ook een grote multifunctional, een bepaald maximum volume heeft qua printjes per maand? Als ik hier verhalen lees van 30 dozen in de week (300.000 vel per maand) dan geloof ik best dat de boel naar de mallemoeren gaat ja :Y :lol:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Freek »

Ach het eerste waar ze bij printers moeten veranderen is het printen van PDF'jes. Bij de meest kleine pdf'je draait zo'n ding al door en duurt het inladen gigantisch lang. Kan dat nou niet sneller. Waarom zit er uberhaupt een verschil tussen een word document en een pdf. Tekst blijft tekst en 100 pagina's blijven 100 pagina's. Geen gezeur dus :wink:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Fles »

Ik kan bij HP zo gauw geen printer vinden waarvoor volumes van meer dan 20.000 vel per maand aanbevolen worden. En jullie rossen er 75.000 vel in de WEEK door? :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Geert »

Printers, altijd gezeik. Blij dat ik die dingen niet hoef te beheren :)
Bee schreef:Bij ons gebruiken ze Novell voor dat hele gezeur met die printers (en met de rest van de software ook trouwens) dus printen vanaf het draadloze netwerk is niet eens mogelijk.
Niets weerhoudt je ervan om een Novell client te installeren op je pc, toch? ;)
Freek schreef:Ach het eerste waar ze bij printers moeten veranderen is het printen van PDF'jes. Bij de meest kleine pdf'je draait zo'n ding al door en duurt het inladen gigantisch lang. Kan dat nou niet sneller. Waarom zit er uberhaupt een verschil tussen een word document en een pdf. Tekst blijft tekst en 100 pagina's blijven 100 pagina's. Geen gezeur dus :wink:
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de manier waarop die PDF opgebouwd is. Een PDF kan ook een ingescand plaatje van de tekst zijn, dat kost veel meer dataverkeer omdat dan pixel voor pixel de boel doorgestuurd moet worden (erg traag vergeleken met alleen de informatie over tekst+lettertype).
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Freek »

Onlangs moest ik een afdruk hebben van het PvE van de concessie van de Stadsregio Arnhem-Nijmegen. Volgens mij toch gewoon 100 pagina's tekst met af- en toe een plaatje. Hoelang ik toen wel niet bij de printer heb moeten hangen.....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Suus »

Fles schreef:Ik kan bij HP zo gauw geen printer vinden waarvoor volumes van meer dan 20.000 vel per maand aanbevolen worden. En jullie rossen er 75.000 vel in de WEEK door? :lol:
Ik kan er niets aan doen, of de kaboutertjes moeten al die dozen leegmaken :P

September is wel altijd de drukste maand bij de printer, dan gaat iedereen even de studiegidsen afdrukken. Bij sommige opleidingen heb je dan zo 400 pagina's bij elkaar. Gelukkig moeten de readers vooraf besteld worden, anders zou het helemaal een zooitje worden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Fles »

Oh ik geloof je wel hoor, daar gaat het niet om :D Maar MIJ verbaast het dan niet dat die dingen de geest geven, zeg maar :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Afwijkende besturingssystemen vinden ze dan juist wel leuk bij de IT-dienst hier. Ze hebben handleidingen voor Eduroam op Windows, Mac OX, iOS en Android. Daarnaast hebben ze ook nog een forum waar iedereen gewoon hulp mag vragen en waar je nog antwoord krijgt ook :lol:
Ja, wij hebben ook van die mooie handleidingen voor Eduroam. Heb 't echt tig keer geprobeerd, zowel met een Windows laptop als met een Macbook, maar ik ben echt 2x naar die ICT-gasten geweest, omdat ik gewoon geen verbining kreeg. :P M'n Blackberry heb ik daarentegen wel zonder problemen online gekregen...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten