Tweede Kamer verkiezingen #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door tsov »

Zojuist heeft 68% van de aanwezigen op het CDA-congres gestemd voor samenwerking in een kabinet met VVD, gedoogd door de PVV. Nu nog afwachten wat de kamerleden Koppejan en Ferrier hieruit afleiden en of zij de regering zullen steunen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door AppleMoose »

Nou, daar zitten we dan 4 jaar aan vast :neg: :neg: :neg: :neg:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Daniel »

Vier jaar, halen ze dat dan? :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door STF »

Laten we eerst eens vier uur en daarna vier dagen proberen. :lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Vier jaar, halen ze dat dan? :mrgreen:
Denk dat door hun drang tot regeren helaas wel eens behoorlijk in de buurt zou kunnen komen. Het zou me niets verbazen om hun regeringsdeelname te redden er de komende tijd nog wel wat ideologieën overboord zullen gaan.
De VVD heeft ook de verruiming van winkelsluitingswet al aan de SGP verkocht (waarschijnlijk in ruil voor extra steun)

Ik vrees dat we hele zware jaren tegemoet gaan.
Afbeelding
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Oud forumgebruiker

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Directe gevolgen voor Amsterdam:
1. Coffeeshops in een cirkel van 350 meter van scholen i.p.v. 250. Er zullen er dus een aantal moeten sluiten. :pos:
2. Er mag alleen nog bij coffeeshops betaald worden met een zgn. clubpas, alleen verkrijgbaar voor 18 jaar en ouder. :pos:
3. Openbaar vervoer zal worden aanbesteed. :( :( :( :( :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Suus »

Het schijnt dat het college in Amsterdam mede door het regeerakkoord op klappen staat. Onder andere door het kraakverbod maar ook omdat de PvdA vol op het orgel gaat tegen de VVD.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Meltrain »

Ik ben eerlijk gezegd nu toch heel benieuwd met welke poppetjes VVD en CDA komen.
Voorlopig geef ik dit kabinet het voordeel van de twijfel, maar het feit dat Wilders doodleuk in Berlijn staat te speechen terwijl heel Nederland gespannen afwacht of het CDA dit kabinet eigenlijk wel wil, getuigt van weinig respect....
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Caspar »

2. Er mag alleen nog bij coffeeshops betaald worden met een zgn. clubpas, alleen verkrijgbaar voor 18 jaar en ouder. :pos:
Ik vroeg me af hoe ze dat doen met toeristen, want het is toch ook een maatregel om in de grensregio's drugstoeristen te weren? Hoe doen ze dat dan in Amsterdam? Of zijn er straks ook buitenlandse reisbureaus die in clubpasjes handelen voor de Amsterdamse shops? :lol:
Oud forumgebruiker

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat is de hele achterliggende gedachte... toeristen weren...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door STF »

ziggy schreef:Directe gevolgen voor Amsterdam:
3. Openbaar vervoer zal worden aanbesteed. :( :( :( :( :(
Wordt het OV in Amsterdam ineens aanbesteed, zullen de eerste Fryskers zo ook wel op lijn 15 verschijnen... :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Fles »

Ennes schreef:Ik vrees dat we hele zware jaren tegemoet gaan.
Afbeelding

Jaren? :D Welnee joh, dit klapt in een paar maanden.

EN dan hebben we opnieuw verkiezingen. Bedenk wel dat bij de afgelopen verkiezingen niet het CDA, maar vooral Balkenende zelf weggestuurd is.

Dus nu ff een tussenkabinetje, Geert zijn zin, eerste belangrijke besluit wat genomen moet worden klapt de boel, weer verkiezingen, en met een BEETJE handigheid wint het CDA daar fors, (want er is geen Balkie meer die weggestuurd moest worden) en dan kunnen we weer een normale coalitie gaan vormen.

Zo'n drama vind ik het niet hoor. Het is even een roerige tijd ja. Maar ik heb absoluut vertrouwen in het zelfreinigend vermogen van het Nederlandse democratische stelsel.

Sowieso, wat bezielt je eigenlijk, om het "een zwarte dag voor de democratie" te noemen omdat de partij die democratisch door de meeste mensen gekozen is, daadwerkelijk iets te zeggen gaat krijgen? Alleen maar omdat het niet JOUW partij is? Dat is best raar, eigenlijk.
Oud forumgebruiker

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

STF schreef:Wordt het OV in Amsterdam ineens aanbesteed, zullen de eerste Fryskers zo ook wel op lijn 15 verschijnen... :mrgreen:
:N
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door iljitsch »

Dat van die 350 meter is zo'n onzin, da's 5 minuten lopen. Een beetje schoolstoner heeft dat er wel voor over. Bovendien is er in steden zo goed als nergens een plek te vinden die niet op 350 meter van een school ligt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Caspar »

Nou dan zijn we meteen van die coffeeshops af dus in de stad. :wink:

Vanaf Amsterdam centraal is het wel een stukje lopen naar de eerste school. Bij de Haarlemmerhouttuinen is een basisschool, verder weet ik niet of er nog wat in de omgeving zit. Dat is toch al een klein kwartiertje wandelen vanaf het station. De coffeeshops in die omgeving zullen zich dus niet zo druk hoeven te maken. Zo zijn er vast nog wel meer school-arme wijken aan te wijzen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Ennes »

Fles schreef: Sowieso, wat bezielt je eigenlijk, om het "een zwarte dag voor de democratie" te noemen omdat de partij die democratisch door de meeste mensen gekozen is, daadwerkelijk iets te zeggen gaat krijgen? Alleen maar omdat het niet JOUW partij is? Dat is best raar, eigenlijk.
Wat bezielt je eigenlijk, om op suggestieve gronden te beweren wat mijn reden is? Dat vind ''ik'' dan weer raar.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door iljitsch »

De twee dissidente CDA-fractieleden moeten vandaag hom of kuit geven. Ik kan me niet voorstellen dat ze beiden nu bakzeil halen, op z'n minst zal Ferrier zich het recht voorbehouden op een aantal punten tegen te stemmen.

Wat als Wilders dan gewoon voor een tweede keer de stekker eruit trekt? Het CDA en de VVD slaan dan een enorm modderfiguur, en hij kan dan lekker vier jaar keiharde oppositie voeren tegen het linkse(re) kabinet dat dan alsnog komt, steeds wijzend op het prachtige akkoord dat-ie met CDA en VVD had gesloten. Daar staat tegenover dat als-ie verder gaat in de huidige configuratie zal blijken dat bijna alle maatregelen waar hij goede sier mee maakt in praktijk onhaalbaar zijn en hij, mocht het kabinet de rit uitzitten, na vier jaar min of meer in z'n hemd staat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Suus »

Alle 21 CDA-fractieleden hebben ingestemd, maar ze kunnen elementen uit het gedoogakkoord kritisch beoordelen. Dat is vast CDA-talk voor een gruwelijk compromis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Meltrain »

Oke, mooi. :)
Ik ben benieuwd wat het ervan gaat worden en in hoeverre de linkse partijen het kabinet zullen steunen op punten vaan de PVV het laat afweten. We zullen zien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Geert »

Bee schreef:Alle 21 CDA-fractieleden hebben ingestemd, maar ze kunnen elementen uit het gedoogakkoord kritisch beoordelen. Dat is vast CDA-talk voor een gruwelijk compromis.
Maar de enige die ik ook een redelijke kans van slagen had gegeven.We zullen zien wat het waard is, de komende jaren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Meltrain »

Ferrier en Koppejan nu al bij Verhagen op het matje

Ja, dat geeft zeker vertrouwen. :lol: :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Suus »

Het niveau van die reacties op die site :cry: :cry: :cry:

Volgens mij is het bij de Telegraaf nog minder erg :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Caspar »

Nou ik vond de kop van de Telegraaf van afgelopen zaterdag anders wel boekdelen spreken.

Daar stond met mega grote letters: CDA LEDEN STEM VOOR! of iets vergelijkbaars. Het was in ieder geval pagina vullend.
Hoe kan je dan nog van onafhankelijke journalistiek spreken...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Geert »

De Telegraaf is volgens mij nog nooit onafhankelijk geweest. Net als een tijdje terug met de kilometerheffing :N
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Fles »

Bee schreef:Het niveau van die reacties op die site :cry: :cry: :cry:
U heeft kennelijk niet alleen zitten slapen tijdens de geschiedenisles, maar ook tijdens het rekenen. Als u op tijd naar bed was gegaan, had u kunnen weten dat 76-2 69 is.
lol whut? :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten