Ardan on Tour #4: Dagje België

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Ardan »

Even geen zin om een compleet verslag in elkaar te zetten, dus we beginnen met een preview door middel van een YouTube-filmpje dat ik net online gezet heb. Enjoy.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZOnc3S_P9ho[/youtube]
Verslag volgt!
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Oud forumgebruiker »

SAM? :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Ardan »

SAM staat voor Samsung ;)
Titel is dus niet doorgekomen.
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Ronald »

Leuk gedaan dat filmpje (ben benieuwd naar de rest). Wel een beetje een gribus daar, niet echt een gezellig stationnetje -o-
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Ardan »

Dan heb je het filmpje van Brussel-Congres nog niet eens gezien, dat was pas erg :shock:
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Stefan »

Oh, ik begin nieuwsgierig te worden. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Meltrain »

Wanneer komt er een vervolgje? :P
(Moet ik nodig zggen met nog 3 verslagen van Engeland, 1 verslag van Berlijn en 1 verslag van de SSN-rit naar Osnabrueck in de wacht.... :oops: :lol: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Ardan »

Als ik er zin, maar vooral TIJD voor heb... eventjes forummen kan nog, maar een heel verslag in elkaar draaien zit wel iets meer tijd in en dat moet ik eerst hebben tussen al mijn bezigheden door :(
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Dexter »

Hebben ze trouwens nieuwe uniformen bij de NMBS? Ik zag vanmiddag in de Benelux 3 hc's (en dat in een trein van 6 bakken, die wordt bij ons door 1 hc gereden) :roll: met een oranje bies op hun grijze jasjes en petten en met wel heel erg fleurige stropdassen. *O*
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Suus »

Ja, ze hebben nieuwe uniformen.

Afbeelding

Bron: Spoorvreter.be
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Dexter »

Hmmm, het blijven grijze muizen. Maar dat oranje maakt het geheel wel wat frisser. En ze zijn er zo te zien zelf ook blij mee, want een van die hc's had zelfs een bril met een oranje montuur op.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Caspar »

Het ziet er wat jonger uit. Viel me op vandaag hoeveel twintigers er daar op de treinen zitten als treinbegeleider. Met die oude kostuums is me dat nooit opgevallen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Dexter »

Nee, dat zeg ik. Met zo'n grijs uniform ziet elke frisse, jonge twintiger er als een Benidorm Bastard uit. En dan die enorme, op een Brabantia-pedaalemmer lijkende pet, die zakt zelfs over je oren als je een waterhoofd hebt. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Joshua »

Die hoedjes kunnen echt niet meer. In Nederland hebben we zo ook dat weet ik. Maar ik zie er zelden een conducteur mee lopen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Caspar »

Nee is volgens mij alleen onderdeel van de outfit van de service medewerker.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Dexter »

@Caspar: Joshua heeft gelijk, ook andere functies bij NSR hebben een pet of hoedje in het kledingpakket o.a.: mcn, hc, plp. Maar er bestaat geen draagplicht voor (en daarom zie je ze ook zelden). Uitgezonderd voor servicemedewerkers, die voor de herkenbaarheid hoofddeksel-draagplicht hebben.

Ook ik heb een pet, maar ik draag hem nooit. Hij staat bij mij op de kast, als een soort pronkstuk. 8-)
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Joshua »

Maar goh waar blijft de rest van het verslag nou. Zit er met smart op te wachten.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Ardan »

Laten we het erop houden dat dit deel 1 is, halverwege begonnen YouTube en Photobucket moeilijk te doen :S

Komt-ie dan he ;) Heel veel foto's, dat wel. Sorry!

Heeeeel erg vroeg in de morgen was de wereld nog duister en stil.
Afbeelding
Langs de gracht liep een kleine jongen met een grijs petje en een rood rugzakje zich te haasten naar het station om een lange reis te gaan maken.
Dat begon al goed.
Afbeelding
Ik ben naar Amsterdam Centraal gegaan. Vers ontbijtje gescoord bij de lokale Happie. Het was 7 uur, de ochtendspits was nog niet echt op gang gekomen. De trams stonden zonder fans te wachten tot ze mochten gaan rijden.
Afbeelding
Per metro ging ik naar Station Zuid, en vandaaruit naar Schiphol. Ik nam de internationale trein naar Brussel van 8 07 uur, die nog verrekte druk was. Tot Den Haag was het balkonneren, daarna heb ik een mooi plaatsje uitgezocht voor de rest van de rit, naar Antwerpen.
Beetje mistig boven het Hollands Diep.
Afbeelding
Zonder ook maar één minuut vertraging kwam ik in Antwerpen aan. Ik had 20 minuten overstaptijd voor de volgende rit naar Gent, dus kon ik nog een kijkje buiten de deur nemen.
Een busje...
Afbeelding
Een trammetje...
Afbeelding
En deze Deense Neus bracht mij vlot naar Gent toe.
Afbeelding
Interieur-1e klasse.
Afbeelding
Vlak voor Gent Dampoort moesten we even stilstaan. Op het spoor naast ons kwam een dieseltrein staan, nog nooit gezien, zo ééntje. Wie weet wat het is?
Afbeelding
Op station Gent-St.-Pieters kwam ik vooraan het perron uit, waar mij dit bordje opviel.
Afbeelding
Ik zou het eigenlijk andersom doen, maar ach, Belgen..
Overzichtsplaatje van het station, dat ik me wel iets fraaier had voorgesteld.
Afbeelding
Door een secundaire uitgang verliet ik het station. Op het plein kon ik een PCC-tram samen met een bus op de plaat krijgen..
Afbeelding
En ook nog deze HermeLijn. Juist, die rijden ook in Antwerpen.
Afbeelding
Het stationsgebouw op zich vond ik nog best fraai eigenlijk :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Weer op het perron. Ze mogen van mij op die school wel íéts beter hun best gaan doen vind ik.
Afbeelding
En leuk hoor, dat ze nieuwe bovenleidingsportalen geplaatst hebben, maar waarom hebben ze dan die oude half laten staan? Geen porum zo.
Afbeelding
De trein naar Brussel kwam eraan.
Verlaat u het voertuig? Vergeet niet uw bergbeklimmersset mee te nemen.
Afbeelding
Na een rustige en ontspannen rit kwam ik in Brussel. Hier het enorme opstelterrein even onder Brussel-Zuid.
Afbeelding
Nu moest ik even meedoen aan een lokale gewoonte, aangezien ik een treinkaartje naar Nederland wilde kopen. De gewoonte is dat je voor een 'loket' in 'de rij' moet gaan staan, en dan aan de 'balie' je 'treinbiljet' kunt 'bekomen'. Ik snapte er geen hol van. Drie keer bij de verkeerde balie gaan staan. De hele zuidmuur van de stationsgang is één grote balie in feite, maar dan wel in een heleboel afdelingen verdeeld.
Beneden in het metrostation herhaalde zich dit nog even voor een dagkaartje. Met lijn 6 ging ik naar station Pannenhuis. Puur om het bordje te scoren. Nou, iets beters dan dit kun je eigenlijk niet krijgen..
Afbeelding
Treinstation Pannenhuis is al in de jaren '80 opgeheven.
Een klassieker rijdt door het station.
Afbeelding
Terug in het metrostation, waar je alleen inkomt door je kaartje door een apparaat te halen. Jahaa, de OV-Chipkaart komt er ongeveer aan! (MOBIB en zo, dus.)
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Rienstertje »

Vlak voor Gent Dampoort moesten we even stilstaan. Op het spoor naast ons kwam een dieseltrein staan, nog nooit gezien, zo ééntje. Wie weet wat het is?
Afbeelding

Dit is NMBS Reeks 41 (ookwel MW41), de enige dieseltreinstellen die de NMBS heeft, aangezien bijna alles in België elektrisch is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/NMBS_reeks_41
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door STF »

Ze rijden o.a. naar Luxemburg (Rodange).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Fles »

Ardan schreef: Op station Gent-St.-Pieters kwam ik vooraan het perron uit, waar mij dit bordje opviel.
Afbeelding
Ik zou het eigenlijk andersom doen, maar ach, Belgen..

Nee niet "maar ach, Belgen". Ze hebben gelijk. DIt is namelijk fail-safe. En wat jij voorstelt is dat niet. :idea:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Fles »

STF schreef:Ze rijden o.a. naar Luxemburg (Rodange).

En naar Eeklo, Neerpelt, Ronse, Hasselt (vanuit Mol), Couvin. Op alle ongeëlectrificeerde reizigerslijnen eigenlijk :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Geert »

Fles schreef:
Ardan schreef: Op station Gent-St.-Pieters kwam ik vooraan het perron uit, waar mij dit bordje opviel.
Afbeelding
Ik zou het eigenlijk andersom doen, maar ach, Belgen..

Nee niet "maar ach, Belgen". Ze hebben gelijk. DIt is namelijk fail-safe. En wat jij voorstelt is dat niet. :idea:
Lijkt wel wat op de waarschuwingslichten bij de dienstoverpaden in Nederland: knipperend=trein in de buurt (rijweg ingesteld), vast brandend=veilig :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Fles »

ook de WUBO's werken zo.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef: En ook nog deze HermeLijn. Juist, die rijden ook in Antwerpen.
Afbeelding
Oeh, een HermeLijn op lijn 4: die had ik nog niet. :)
Maar je bent verder het (fraaie) centrum (wat enigszins overhoop ligt) van Gent niet meer ingeggaan, begrijp ik dus?
En wat voor kaartje(s) had je? Een enkeltje Roosendaal - Gent + een enkeltje Gent - Brussel + een enkeltje Brussel - Roosendaal?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten