Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Wat zijn dat voor bussen? Ambassadors? En wat gebeurd er er met de witte ex-Hermes Ambassadors? Gaan die ook verBrengt worden of gaan die over een tijdje met pensioen?
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Amba's die eerder in Zwolle reden. Omdat daar de concessie afliep zijn deze bussen met name richting Arnhem gegaan. Daar reden ze nog rond in hun groene Connexxionjasje maar nu zijn er dus al een aantal omgestickerd. De witte ex-hermes bussen gaan nu langzaam aan met pensioen. Ze worden vervangen door de bussen uit Zwolle.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

Zag net op het busstation in Arnhem dat ze alle lijnnetkaarten hadden verandert. Eronder stond dat deze oficieel pas in december 2010 zou in gaan. Verschillende wijzigingen stonden daar op:
- Lijn 5 i.p.v lijn 10 in de schuytgraaf
- Lijn 6 andere route schuytgraaf
- Lijn 5 Nieuwe keerlus in Presikhaaf ( dus niet meer om de flat heen )
- Lijn 20 Keert ook op de nieuwe keerlus van lijn 5.

en dan nog lijn 109 naar papendal.
Lijn 33 en 300 via nieuwe busbaan in het duifje.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Tss, je kunt ook niet eens een weekje niet in Arnhem komen zeg :lol: .
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

heb er bijna me hele leven lang gewoond dus niet zo gek he :wink:
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Ik had het over mezelf :P .
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

Ik ben even aan het rommelen geweest en heb een mogelijke dienstregeling variant van lijn 2 en 5 kunnen maken. Het is een beetje gebaseerd op de huidige Zaterdag dienstregling rond 12:00.
klik op de link om het in PDF te bekijken.

https://docs.google.com/fileview?id=0B_ ... y=CNGjhNcI
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

robinzes schreef: - Lijn 5 i.p.v lijn 10 in de schuytgraaf
- Lijn 6 andere route schuytgraaf
- Lijn 5 Nieuwe keerlus in Presikhaaf ( dus niet meer om de flat heen )
- Lijn 20 Keert ook op de nieuwe keerlus van lijn 5.
Eerste stond ook al eerder hier in het topic. Lijn 6 en ook 76 gaan naar Heteren over de nieuwe provinciale weg, lijn 6 pakt bij binnenkomst in Heteren ook nog een deel van het industrieterrein mee.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

daar kon ik op de kaart niks over vinden. Maar welke bus zou dan nog door Driel rijden?
Buurtbus ? Heteren ( via rijndijk ) - Driel ( goede overstap op lijn 6 en 76 bij de provinciale weg ) - Elst ( centrum en station ) ?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

De 76 gaat vanaf Arnhem naar Driel gewoon via de huidige route, vervolgens gaan ze in Driel van de dijk af en dan via de nieuwe provinciale weg richting Heteren. Lijn 6 neemt ook die provinciale weg en gaat in Heteren via industrieterrein Poort van Midden Gelderland rijden. Lijn 76 gaat rechtstreeks naar zijn huidige rondje door Driel
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

Ik hoorde ook dat ze lijn 6 alleen tijdens de spits tussen de Schuytgraaf en Heteren wilden inzetten. De rest van de dag rijd lijn 6 dan: Station - Velperplein - Wkc. Kronenburg - Orha - Station Arnhem Zuid - Schuytgraaf.

Daarin tegen zou lijn 76 dan de hele dag gaan rijden waarschijnlijk dan wel via de oude route van lijn 6. dus helemaal de dijk over naar Kronenburg / Elden en vervolgends via de busbaan / Nelson Mandelabrug naar het station. ( Arnhem CS - Busbaan - Kronenburg/Elden - Rijndijk - Driel - Provincieele weg - Heteren ).
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Klopt, lijn 6 wordt buiten de spits ingekort tot de Metamorfoseallee in Schuytgraaf.
En dat van lijn 76 zeg ik toch ook in mijn vorige post :wink: :pos:
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

oke :D

maar de huididge route van lijn 76 gaat nu niet via Kronenburg. Dat zal dan wel moeten gebeuren, anders gaan de meeste bewoners van Driel en Heteren er wel degelijk op achteruit.

maarja we zullen zien in december. 8-)
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Ook op station Nijmegen was een kaart te zien waarop wat wijzigingen vanaf december waren doorgevoerd. Daar vielen mij de volgende veranderingen van op:

* Lijn 7 gaat inderdaad doorrijden naar Oriëntalis. Volgens de kaart wordt dit voortaan gedaan via de Erasmuslaan en de Heyendaalseweg. De bediening van Brakkenstein gaat er dus een stuk op achteruit.
* Lijn 55 gaat via het noorden, oosten en het centrum van Groesbeek doorrijden naar Mook.
* Lijn 165 is een nieuwe buslijn die begint bij sportpark de Hutgraaf in Beuningen en via de route van lijn 11 doorrijdt naar de Tiberiuslaan. Vanaf daar wordt via de westkant van Bijsterhuizen Noord doorgereden naar station Wijchen, vanaf waar een klein rondje wordt gereden.

Ik zag zo snel geen wijzigingen in de route van lijn 11. Er was sprake van dat deze via de Beuningse Plas ging rijden, maar ik weet dus niet of dat doorgaat.

Morgen zal ik de wiki bijwerken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Grappig dat er weer een bus van Beuningen naar Wijchen komt; sinds december 2004 is de laatste variant daarvan opgeheven.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Het is me trouwens ook niet helemaal duidelijk wanneer de wijziging van lijn 55 in is gegaan/in gaat. Weet ook niet of het handig is de bus op te nemen in de lijst van wijziging van concessie KAN. Het ding staat niet in het busboekje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Idem met lijn 60, denk dat je die wel kunt opnemen, want het zijn wel lijnen die in het gebied van het KAN komen. En volgens mij moest die wijziging al eerder ingaan, er is al ooit nieuws over geweest (is het misschien al zo?).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Volgens de Gelderlander zou dit in september al gebeuren. http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... r-Mook.ece

Ik zal op de site van NIAG kijken of ik wat kan vinden en in dat geval de wiki aanpassen.
"Een touringcar is geen bus"
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door midnet »

lijn 55 is van de NIAG (Duits dus) en komt van Kleve. Ik heb dit al eerder opgemerkt: vreemd, dat op die lijn echter geen tariefintegratie geldt-en dat DE nou niet bepaald vlot is met chippen. Dus hoe ze dat willen doen met betalen??
In DE doen ze het nog steeds zoals al jaren lang: de dienstregeling wordt enkel gewijzigd op de oficiele dag van de spoorwegen-rond 12/12.
Lijn 165 zal wel een buurtbus zijn-gezien het lijnnr. en de reeks eromheen?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Dat heb ik ook al gevonden. Maar het blijft onduidelijk of hij nu: 1x per 2 uur rijdt en altijd naar Mook; of 1x per uur naar Groesbeer waarvan 1x per 2 uur naar Mook. Want de tekst en de dienstregeling spreken elkaar hierop tegen. De site van de Verkehrsbund heeft twee dienstregelingen staan, eentje naar Groesbeek (volgens de oude route door Kranenburg en Frasselt) en eentje naar Mook (volgens de nieuwe routes).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

midnet schreef:lijn 55 is van de NIAG (Duits dus) en komt van Kleve. Ik heb dit al eerder opgemerkt: vreemd, dat op die lijn echter geen tariefintegratie geldt-en dat DE nou niet bepaald vlot is met chippen. Dus hoe ze dat willen doen met betalen??
In DE doen ze het nog steeds zoals al jaren lang: de dienstregeling wordt enkel gewijzigd op de oficiele dag van de spoorwegen-rond 12/12.
Lijn 165 zal wel een buurtbus zijn-gezien het lijnnr. en de reeks eromheen?
Bij Duitse bussen is er meestal wagenverkoop. OVC zal niet mogelijk zijn. Je koopt in Mook/Groesbeek gewoon een kaartje. In Duitsland vinden vaak ook eind augustus wijzigingen plaats, zoals nu ook weer op 30 augustus in de regio Kleve. Daar zijn wat bussen gewijzigd, waaronder ook de 55 en 58. Lijn 55 is in augustus 2009 gaan rijden en bijvoorbeeld niet december.

En de 165 zal inderdaad een buurtbus worden lijkt me.

EDIT: Overigens vind ik het niet vreemd dat er op lijn 55 (en lijn 60) geen tariefintegratie plaatsvind. Deze lijnen eindigen alleen in Nederland met enkele haltes (ok, lijn 55 heeft er nu wat meer, dat klopt). Lijn 57/58 is een ander verhaal omdat het daar om een officiële samenwerking met afspraken daaromtrent gaat (strippenkaarten worden geaccepteerd op lijn 58 als ik me juist herinner). Misschien dat reeds gestempelde strippenkaarten en abonnementen tot de grens worden geaccepteerd op lijn 55, dat weet ik niet.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... lfheze.ece
Plan voor lijnbus Arnhem-Wolfheze


WOLFHEZE - Wolfheze krijgt hoogstwaarschijnlijk vanaf half december een lijnbusverbinding met Arnhem. Vervoerder Connexxion wil buslijn 109, Arnhem-Papendal, voortaan door laten rijden naar het dorp.
Lijn 109 rijdt nu op werkdagen elk half uur vanuit de Arnhemse binnenstad naar het sportcentrum.

Daar staat de bus een half uur stil om vervolgens terug te rijden naar de stad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door webguy »

Goed voor de inwoners, wandelaars, en het gesticht :) Heb me altijd wel verbaasd dat daar eigenlijk niks rijdt, wel een trein, maar een bus is soms ook wel handig...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten