OVer Missers in de Reisinformatie #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Caspar »

Vanavond maakte een HC weer een andere variant op het ''vergeet niet uit te checken'' berichtje:
Dames en heren, over enkele ogenblikken station Hoorn... Heeft u het weer gehad voor vandaag, en reist u op saldo, check dan even uit. Dat is ook afwijkend, en ook wel weer een beetje op het randje lijkt me.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Dexter »

Dat vind ik eigenlijk juist wel mondhoekkrullende humor. En waar ik ook altijd zo om moet lachen zijn de Turkse hc's die het steevast over de eendbestemming hebben. Kwaakkwaak! :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ardan »

Twee dingen waar ik een bloedhekel aan heb:
- De termen 'Intercitytrein' en 'korte stop' (standaardzinnetjes... verzin eens wat anders)
- HC's die popie-jopie proberen te doen. Valt niet te omschrijven in woorden, c'est le ton qui fait la musique in dit geval.

Regelmatig hoor ik in de latere s1700'en dezelfde HC omroepen, met deze termen, en een vreselijk Twents accent.
'Daams en heean, tfolgnde sessjon is Déévnteh, naan kotte stop rait dees train fedder als intssitietreín na Ammeloo, Hengeloo en eindbstemming Ensedéé. Hehaaling fan desse meededeeling: Daams en heean...' enz. etc.
Ergens is het om te gieren van het lachen, ergens is het om van te janken :lol:

Disclaimer: dit bericht is absoluut niet kwetsend bedoeld jegens lezers uit het oostelijke deel van Overijssel. Dat u het even weet.
Ik doe ook maar wat
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door M57 »

Ardan schreef:'korte stop'
Zelfs het kopmaken annex koffieleuten in Arnhem heet tegenwoordig een korte stop :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Tja, in Utrecht is dat ook al het geval bij de kopmakende treinen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Mark »

Ardan schreef:Disclaimer: dit bericht is absoluut niet kwetsend bedoeld jegens lezers uit het oostelijke deel van Overijssel. Dat u het even weet.
Dankje, ik wilde al bijna een schadeclaim gaan eisen wegens ernstige kwetsing :evil: :@

Leu oet Twente bint leuke leu :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Caspar »

M57 schreef:
Ardan schreef:'korte stop'
Zelfs het kopmaken annex koffieleuten in Arnhem heet tegenwoordig een korte stop :lol:
Officieel is een korte stop een haltering van minder dan een minuut, op een station/halte zonder aankomst en vertrekregel in de dienstregeling van de treindienstleider. Een en ander betekent dus dat als die stop langer is dan 1 minuut, hij al vrij snel het overige treinverkeer hindert, omdat hij de bv de wissels vasthoudt op een emplacement.
Op Sloterdijk zou de omroep met vermelding ''na een korte stop'' dus wel terecht zijn.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Mikos »

Mikos schreef:
Fles schreef:Ik heb ook eens een ICMm gezien met "Raalte" erop.
Ik wil nog wel eens spelen, inderdaad (A)
Overigens, wil nog wel even opmerken dat dat geen ICMm is geweest (er zit immers geen Raalte in de database), maar zéér waarschijnlijk een SGMm; daar zit hij wel in. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Kwam vanmiddag een Citaro G van Arriva in Utrecht tegen op lijn 185 met eindelijk een bestemming die op het koersdisplay past. In plaats van "Leerdam Lingepolikliniek" staat er nu "LEERDAM LINGE Pol. Kl.". Dacht toch dat de korte versie van polikliniek poli is :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Geert »

Briljante timing van twee NS-spammerts :lol::
Afbeelding
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Stefan »

Was ik toch niet de enige die dit opgevallen was. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door reisthijs »

Caspar schreef:Officieel is een korte stop een haltering van minder dan een minuut, op een station/halte zonder aankomst en vertrekregel in de dienstregeling van de treindienstleider.
Ik heb weleens meegemaakt dat de tussenstop van de s5700 in Weesp werd aangekondigd als "korte stop"...
Ik heb de ervaring dat er meestal juist op stations waar je een paar minuten stilstaat wordt omgeroepen dat de trein "na een korte stop" weer verder gaat. Zodat je als reiziger niet denkt "hee, waarom staan we zo lang stil"?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Dexter »

Op Wp met de s5700 roep ik zelf altijd om dat we na een stop van x minuten weer verdergaan. Als er reizigers zijn die buiten willen roken of naar de Kiosk in de hal willen lopen, dan weten zij of en hoeveel tijd ze daarvoor hebben. Ik vermeld ook altijd de reden van de lange stop erbij, al weten de vaste reizigers wel dat er eerst 2 IC's voorbij moeten.
Vallend blad maakt rails glad.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door M57 »

Geert schreef:Briljante timing van twee NS-spammerts :lol::
Afbeelding
De voorkant van het bedrijf weet niet waar de achterkant mee bezig is.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ardan »

@Dexter: dan heb ik jou al een aantal keren gehoord ja, waarbij ik dacht: kijk, dat is nog eens service :) :pos:
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Michael »

Vandaag rond 12 uur was er een storing in het infromatiesysteem waardoor de CTA's of TBP's of hoe je het ook noemt niet de juiste informatie toonde er werd omgeroepen dat er gewoon op de gele vertrekstaten gekeken moest worden
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Etienne »

Dexter schreef:Op Wp met de s5700 roep ik zelf altijd om dat we na een stop van x minuten weer verdergaan. Als er reizigers zijn die buiten willen roken of naar de Kiosk in de hal willen lopen, dan weten zij of en hoeveel tijd ze daarvoor hebben. Ik vermeld ook altijd de reden van de lange stop erbij, al weten de vaste reizigers wel dat er eerst 2 IC's voorbij moeten.
De afgelopen tijd hoor ik ook zoiets dergelijks in de s9800 bij nadering van Gdg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Raymond »

Michael schreef:Vandaag rond 12 uur was er een storing in het infromatiesysteem waardoor de CTA's of TBP's of hoe je het ook noemt niet de juiste informatie toonde er werd omgeroepen dat er gewoon op de gele vertrekstaten gekeken moest worden
In Breda ook al? Alles wat onder Post Eindhoven valt had die problemen ook al rond die tijd. (en Breda valt daar niet meer onder) :shock:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Michael »

Raymond schreef:
Michael schreef:Vandaag rond 12 uur was er een storing in het infromatiesysteem waardoor de CTA's of TBP's of hoe je het ook noemt niet de juiste informatie toonde er werd omgeroepen dat er gewoon op de gele vertrekstaten gekeken moest worden
In Breda ook al? Alles wat onder Post Eindhoven valt had die problemen ook al rond die tijd. (en Breda valt daar niet meer onder) :shock:
sorry het was in Tilburg ben het vergeten erbij te zetten
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Utrecht Centraal hangt, vanwege werkzaamheden op allerlei plekken, vol met blauwe vertrekstaten geldig op 9 en 10 oktober zoals erop wordt vermeld. Handig, hoeveel mensen zullen morgen denken dat dat de winterdienstregeling is... want die is het dus absoluut niet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door bartjemestrom »

Heb vandaag nog wat NS medewerkers uit Hrl gesproken. Zij zeggen dat het morgen fout gaat hier in Limburg.

De werkzaamheden tussen Std en Mt staan niet in de reisplanner.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door webguy »

Staat er niet in is relatief :) Je krijgt wel een melding met een link dat er werkzaamheden zijn. Echter zijn de omgeleide intercities niet zijn ingevoerd, waardoor je dus doodleuk de normale reistijd ziet.

En iemand zal dus wel vergeten zijn om de werkzaamheden in de testdienstregeling te laden, want die heeft de normale dienstregeling overschreden begrijp ik. Lomp systeem nog altijd dat je dingen "in laadt", die kennelijk te complex zijn om aan te passen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Geert »

Ach heeft de bijsturing morgen nog iets te doen ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Utrecht Centraal hangt, vanwege werkzaamheden op allerlei plekken, vol met blauwe vertrekstaten geldig op 9 en 10 oktober zoals erop wordt vermeld. Handig, hoeveel mensen zullen morgen denken dat dat de winterdienstregeling is... want die is het dus absoluut niet :wink:
Ja, op Rtd ook al (al hing daar gisteren alleen een blauwe vertrekstaat richting Dordrecht en Internationaal) :?
Alleen van de s9200 is aangapst dat die op zondag twee minuten eerder rijdt, maar alle andere treinen (m.u.v. de s5000 uiteraard) stonden er nog gewoon op. :?
Hoe moeilijk is het om dan in één keer een gewijzigde vertrekstaat op te hangen? :roll: Of wil NS te zo aanpakken dat incidentele reizigers, die niks uit de media hebben gehoord, morgen stomverbaasd op het station staan? Dat maakt de situatie wel gelijk een stuk realistischer natuurlijk. :idea:

En niet echt een misser in de reisinformatie, maar het heeft er wel mee te maken:
Bij de halte Breeplein (in Rotterdam) deed de klok aan één kant van de DRI gisteren heel raar: de grote wijzer werkte als een secondewijzer, waardoor een minuut ineens nog maar een seconde duurde en een uur een minuut. :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Marc »

Geweldige timing: reizigers moeten de reisplanner raadplegen voor informatie over de winterdienstregeling, maar die ligt er momenteel uit door een storing (zowel ns.nl als m.ns.nl)...

Als ik op 9292 een reis plan, dan krijg ik ook nog deze informatie:

Code: Selecteer alles

waar:     van station sittard naar station maastricht in beide richtingen
geldigheid:     
van     10-10-10, 04.00 uur
t/m    11-10-10, 03.59 uur
oorzaak:     werkzaamheden
gevolg:     geen treinen
maatregel:     businzet
vervangende halte:    
advies:    ivm de test van de winterdienstregeling rijden er geen omgeleide ic's.
berichtnummer van spin:    104628
Ehhhmmm... er zijn werkzaamheden, er rijden geen treinen maar bussen, maar door de winterdienstregeling rijden er geen omgeleide IC's :?: Zo wordt het natuurlijk duidelijk voor de normale reizigers....
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten