Prima 6000 naar Nederland
Prima 6000 naar Nederland
Binnenkort schijnt er een Prima 6000 naar Nederland te komen voor testritten op de Betuweroute. Natuurlijk moest dat ding direct een gele neus krijgen van dat verrekte IVW... Hier staat een plaatje van de loc, met gele neus: http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=image
Re: Prima 6000 naar Nederland
Ja natuurlijk moet dat! Zeg uh; we gaan hier niet compromissen sluiten om de veiligheid hé. Er is een heel team dat toeziet op materieeltoelating en die moeten wel wat te doen hebben
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Prima 6000 naar Nederland
Laat ze dan nuttige dingen doen... Als ik me een dag verveel besluit ik toch ook niet dat alle toetsenborden rood moeten worden? Maargoed, da's verder offtopic hier.
Re: Prima 6000 naar Nederland
Toetsen aan de eisen is heel nuttig werkLaat ze dan nuttige dingen doen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Prima 6000 naar Nederland
True, maar wat is nu precies de reden van dat witte of gele vlak. Qua zichtbaarheid lijkt me dat je weinig voordeel er mee haalt toch?
Re: Prima 6000 naar Nederland
Ik vind het een lelijk ding iig. Franse troep.
Re: Prima 6000 naar Nederland
Was men niet bezig om een Europese standaard te maken voor dat soort eisen (zichtbaarheid, botsveiligheid, etc). Zodat je niet voor elk land je loc in een ander kleurtje moet schilderen (ik heb het verhaal gehoord dat in een ander land, ik meen Italie, een geel vlak voorop juist weer niet mag vanwege... zichtbaarheid). Hoe staat het daarmee?
Re: Prima 6000 naar Nederland
Sowieso zal dit waarschijnlijk, op verzoek van Nederland, uitlopen op Europese kaderwetgeving met daarin minimumeisen voor zichtbaarheid, waarbij elk land die minimumeisen moet overnemen, maar ook strengere eisen mag invoeren... Zo gaat dat ook bijvoorbeeld bij milieueisen, omdat met name de Scandinavische landen veel strengere eisen stellen dat de Europese kaderwetgeving voorschrijft...Wubbo schreef:Was men niet bezig om een Europese standaard te maken voor dat soort eisen (zichtbaarheid, botsveiligheid, etc). Zodat je niet voor elk land je loc in een ander kleurtje moet schilderen (ik heb het verhaal gehoord dat in een ander land, ik meen Italie, een geel vlak voorop juist weer niet mag vanwege... zichtbaarheid). Hoe staat het daarmee?
Re: Prima 6000 naar Nederland
In Italië moeten treinen juist een rood vlak op de voorkant hebben voor de zichtbaarheid, vandaar dat die Traxxen voor de HSL ook zo'n vage kleurstelling aan de voorkant hebben/hadden.Wubbo schreef:(ik heb het verhaal gehoord dat in een ander land, ik meen Italie, een geel vlak voorop juist weer niet mag vanwege... zichtbaarheid).
Re: Prima 6000 naar Nederland
Ben jij ooit wel eens wél positief over iets?Fles schreef:Ik vind het een lelijk ding iig. Franse troep.
Hier een link voor je; http://www.elsevier.nl/lifestyle/gezond ... index.html
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Prima 6000 naar Nederland
Ga eens bij een spoorovergang staan, dan zie je dat de ovorkant van de trein wel degelijk veel scheelt in zichtbaarheid op afstand.JeePee schreef:True, maar wat is nu precies de reden van dat witte of gele vlak. Qua zichtbaarheid lijkt me dat je weinig voordeel er mee haalt toch?
Re: Prima 6000 naar Nederland
Ja, maar waarom moet een trein dan juist van zo'n grote afstand zichtbaar zijn? De overwegbomen gaan sowieso op tijd dicht.
Re: Prima 6000 naar Nederland
- SpoorwerkersBastiaan schreef:Ja, maar waarom moet een trein dan juist van zo'n grote afstand zichtbaar zijn? De overwegbomen gaan sowieso op tijd dicht.
- Onbewaakte overgangen
- Langsrazende treinen bij perrons
Re: Prima 6000 naar Nederland
En wat zijn de overwegingen dat het in Italie rood moet zijn, terwijl in Nederland wit of geel verplicht is (en het in Duitsland en Belgie kennelijk allemaal maar mag, zijn de spoorwerkers daar anders opgevoed ofzo?)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Prima 6000 naar Nederland
Die verschillen zijn er vast niet (culturele verschillen zullen in dit verband wel niet zo relevant zijn), maar elk land heeft natuurlijk zijn eigen inspectie en die hebben natuurlijk allemaal hun eigen hobby. IVW in Nederland zal wel een onderzoek X gedaan hebben waaruit bleek dat wit en geel het meeste opvielen (en het beste reflecteren). Dat de meeste treinen al een gele voorkant hebben zal ook wel een rol hebben gespeeld
En Italie zal wel een onderzoek Y hebben gedaan waaruit bleek dat rood afschrikwekkender is ofzo. Kortom: zonder gemeenschappelijke regels blijf je bezig...
En Italie zal wel een onderzoek Y hebben gedaan waaruit bleek dat rood afschrikwekkender is ofzo. Kortom: zonder gemeenschappelijke regels blijf je bezig...
Re: Prima 6000 naar Nederland
Hmm, in dit geval had ik toch voor wit gekozen.
Maar dit ziet er ook best leuk uit. :D
Maar dit ziet er ook best leuk uit. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Prima 6000 naar Nederland
Ja, witte treinen zijn in de mist ook zo goed te zien... hoezo veiligheid!
Maar goed, treinen zie je toch aankomen door de frontseinen, dus het is allemaal redelijk vergezocht met die frontkleurtjes.
Maar goed, treinen zie je toch aankomen door de frontseinen, dus het is allemaal redelijk vergezocht met die frontkleurtjes.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 139 gasten