NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door Suus »

NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

De Nederlandse Spoorwegen en spoorbeheerder ProRail zijn tot nu toevreden over de 'test voor extreme winterse omstandheden'. 'Alles loopt zoals voorzien', zegt een NS-woordvoerder.
Alleen de NS-reisplanner werkt niet optimaal. 'Maar er zijn goede alternatieven. Via de webstie 9292ov.nl kunnen de reizigers hun reis plannen en de NS-medewerkers op de stations kunnen ook reisinformatie geven.'

Overal op tijd
ProRail laat weten dat al het materieel overal op tijd was en dat zich geen verstoringen hebben voorgedaan.

De pendeldienstregeling die zondag wordt beproefd, is bedoeld om de dienstuitvoering ook bij extreme weersomstandigheden beheersbaar te houden. Daarom pendelen treinen tussen 26 zogeheten knooppuntstations. Voor veel reizigers betekent dat de reistijd langer is dan normaal omdat ze meer moeten overstappen. De test is onderdeel van het pakket maatregelen dat ertoe moet leiden dat onder extreme winterse omstandigheden de reizigers op hun trein kunnen rekenen.

Bron: Volkskrant.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door webguy »

Overigens was de reisinformatie ook onderdeel van de test :P Faal dus...

Wel leuk dat ze na een test tussen 08:00 en 12:00 (4 uur maar dus) al konden vertellen dat het geslaagd is terwijl ze nog pakweg 12 uur moeten...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door Ennes »

webguy schreef:Overigens was de reisinformatie ook onderdeel van de test :P Faal dus...

Wel leuk dat ze na een test tussen 08:00 en 12:00 (4 uur maar dus) al konden vertellen dat het geslaagd is terwijl ze nog pakweg 12 uur moeten...

Was het niet gewoon al geslaagd vanaf het moment dat deze dag werd bedacht?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door Raymond »

De enquete die je op ns.nl kan invullen zegt ook genoeg met stellingen zoals: "Met deze testdag laten NS en ProRail zien dat ze zich serieus op de winter voorbereiden" Daarmee geven ze in feite zelf toe dat het puur een showtje is voor de buitenwacht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door Fles »

Op zich gaat het best goed. Veel servicepersoneel overal. Alleen kut dat die planner dus al de hele dag faalt. Ook die aanrijding amf-apd zal wel niet voorzien zijn. Kudos voor gratis koffie en erwtensoep :pos: Route so far: it - amf - dv - zl - amf - asd - hlm - en nu op naar gvc. Daar zie ik wel verder :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door find_your_spot »

Waarom doet me dat gelijk hieraan denken?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p5TCizU3AOY[/youtube]
For Your Railroad Adventures
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door VIRM »

Ik keek net op Actuele Vertrektijden (die er vanochtend uitlag) en op de trajecten A''dam CS-Alkmaar en Utrecht-Arnhem rijden helemaal geen IC's! Weet iemand wat voor materieel NS daar inzet voor de Stoptreinen?

Naja, ik heb bij de NS Panel-enquete gezegd dat ik dit ook eerder een pr-stunt vindt... Het idee van 'pendeldiensten' tijdens noodweer is op zich sympathiek en handiger, maar... waar is de sneeuw dan vandaag? Vandaag loopt alles redelijk op rolletjes en kloppen NS en ProRail zichzelf op de schouders, maar als het echt slecht weer wordt zal het vast en zeker veel minder goed gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door MdJ »

Asd-Ut rijden IC's de serie 1800. Met stops te Dvd en Asa. Asd-Amr rijden geen IC's; wel sprinters met 10 bak SLT...
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door Fles »

VIRM schreef:Ik keek net op Actuele Vertrektijden (die er vanochtend uitlag) en op de trajecten A''dam CS-Alkmaar en Utrecht-Arnhem rijden helemaal geen IC's!
Op heel veel trajecten niet. Rotterdam - Breda en Breda - Eindhoven ook alleen maar stoptreinen. Verder een paar wel ERG korte pendelslagjes tegengekomen: Utrecht - Amersfoort, Tilburg - Den Bosch en Rotterdam - Den Haag. Zo blijf je overstappen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door Suus »

Amersfoort - Utrecht was afgelopen winter ook losgeknipt van Amersfoort - Zwolle. Het meest vervelende was dat de overstap tussen die twee treinen 31 minuten was :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door Caspar »

Ja dat was met Amsterdam- Enkhuizen ook zo, een knip in Hoorn. Doordat de s4500 overal stopt, komt die ongeveer om xx.49 aan in Hoorn vanuit Amsterdam. De pendeltrein naar Enkhuizen vertrok gewoon de normale vertrektijd, en dat is dan xx.45. In Alkmaar was er voor reizigers naar Den Helder een soortgelijke situatie, waar de reizigers uit Amsterdam met de s3000 om 23.12 vertrokken, in Alkmaar ruim 55 minuten moesten wachten op de pendeltrein naar Den Helder. Want op dat tijdstip zit er immers een uur tussen de volgende (laatste) IC naar Den Helder. In Alkmaar is op dat tijdstip ook de wachtruimte gesloten, dus daar sta je dan in de vrieskou.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Kudos voor gratis koffie en erwtensoep :pos:
Ware het niet dat ze bij het soepstandje in Arnhem rond een uur of drie al aan het inpakken waren... soep zal wel op geweest zijn. En voor de gratis koffie en thee kon je dus werkelijk alleen bij de Kiosk en AH to Go terecht. Je zou zeggen De Broodzaak is ook Servex en heeft ook thee, maar die wilden toch wel graag dat je ervoor betaalde :roll:

Verder weinig gekke dingen tegengekomen tijdens 'n reisje Amf - Ut - Ah - Ut - Dvd - Wp - Amf. Vooral erg weinig vertragingen eigenlijk en de reisinformatie op de perrons was ook goed op de gewijzigde situatie aangepast: treinen werden er zover ik gezien heb keurig op aangegeven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door Fles »

In Rotterdam kon je in ieder geval tegen vier uur nog soep krijgen *O*

Ik heb mijn ervaringen even in Reiservaringen gezet, aangezien het hier een beetje OT is.

Klik

Daar kunnen uiteraard ook jullie ervaringen bij :)
Laatst gewijzigd door Fles op zo 10 okt 2010, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:
Fles schreef:Kudos voor gratis koffie en erwtensoep :pos:
Ware het niet dat ze bij het soepstandje in Arnhem rond een uur of drie al aan het inpakken waren... soep zal wel op geweest zijn. En voor de gratis koffie en thee kon je dus werkelijk alleen bij de Kiosk en AH to Go terecht. Je zou zeggen De Broodzaak is ook Servex en heeft ook thee, maar die wilden toch wel graag dat je ervoor betaalde :roll:

Verder weinig gekke dingen tegengekomen tijdens 'n reisje Amf - Ut - Ah - Ut - Dvd - Wp - Amf. Vooral erg weinig vertragingen eigenlijk en de reisinformatie op de perrons was ook goed op de gewijzigde situatie aangepast: treinen werden er zover ik gezien heb keurig op aangegeven.
Maar zijn er dan stations die wel een Brooodzaak hebben maar geen Kiosk?
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door Fles »

fogeltje schreef:Maar zijn er dan stations die wel een Brooodzaak hebben maar geen Kiosk?
Maakt niet echt uit lijkt me. Daniël heeft absoluut wel een punt.

Enig idee hoe lang een kop koffie sowieso duurt bij de AH to "Go"? Daar hebben de meeste mensen helemaal geen tijd voor :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door Daniel »

Die zullen er waarschijnlijk niet zijn nee... maar aangezien ik vanmiddag trek in een saucijzenbroodje had en ze die alleen nog bij de Broodzaak hadden op Ah kwam ik daar dus terecht :wink:
Bij heel veel Kiosken was de vitrine met warme snacks trouwens leeg. En in Hilversum nog een briefje "geen gratis koffie" bij de Kiosk op het perron richting Amsterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS-reisplanner valt uit tijdens wintertest

Bericht door Fles »

Daniel schreef:En in Hilversum nog een briefje "geen gratis koffie" bij de Kiosk op het perron richting Amsterdam.
Stakende franchisers? :D :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten