Wagenparken per concessie

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Wagenparken per concessie

Bericht door Milco »

Ik heb een vraag, op de Wiki bestaat er een pagina van het wagenpark van de concessie stads- en streekvervoer Almere.
Is het misschien een idee om dit bij meerdere of evt. alle concessies te doen, of misschien bij enkele concessies?
Dat we per concessie bijhouden welke bussen er precies in de concessies rijden.

Ik hoor graag meningen van jullie!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Fles »

ja, ehh, doe maar :lol:

Het lijkt mij heel veel werk voor betrekkelijk weinig lol, maar als jij er plezier in hebt hou ik je niet tegen :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Suus »

Vooral het bijhouden lijkt mij een rotklus, als je ziet hoe vaak er updates zijn voor de wagenparken van Connexxion rondom Amsterdam, wil ik dat voor de rest van het land niet eens weten :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Daniel »

Heb me eigenlijk bij dat overzicht van het wagenpark in Almere altijd al afgevraagd waarom dat er nu bij stond... tegenwoordig verschuiven bussen zo vaak door het land dat dat erg veel werk gaat worden om het allemaal bij te houden. Zelfs een regionale huisstijl is soms nog nieteens een garantie...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door gkw1969 »

Dat verschuiven valt op zich nog wel mee tegenwoordig. 90% van het wagenpark blijft in een concessie voor de concessieduur. Je kunt tegenwoordig alleen niet meer op stalling indelen omdat dat wel veel wijzigt.

Het enige wat momenteel bij Connexxion veel heen en weer geschoven wordt zijn de 8100-8200-8300 Ambassadors en de 2800 Citaro's.

Voor Twente is de indeling heel simpel: 1843-1844, 8171, 8370-8375(nog niet in dienst), 8888-8976, 9106, 9155-9156 zijn de vaste bussen; momenteel aangevuld met 1778, 1811, 2834, 2839, 2843, 2844, 2846, 2848, 2864 en 2 Berkhof geledes voor versterking.
Er zal uiteindelijk alleen verschuiving plaatsvinden van de 9 groene lagevloers (op een totaal van(op dit moment) 110 bussen = 10%);

Als je wagenparken overzichtelijk wilt hebben is het misschien handiger om dat op de pagina's van de bussen te doen en eventueel(indien mogelijk) door te linken naar de concessie pagina. op de manier dat als aan een bus een concessie gekoppeld wordt deze ook automatisch bij de concessie te zien is. Ik weet niet of dat technisch kan.... maar het zou een optie zijn.
When you're tired of London, you're tired of life
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Roelof88 »

Er moet wel een keer naar het Arriva wagenpark worden gekeken aangezien heel veel bussen al zijn geëxporteerd of verhuist naar Touring.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Michael »

Daniel. schreef: Zelfs een regionale huisstijl is soms nog nieteens een garantie...
nee inderdaad kijk maar naar Veolia Brabantse bussen die overgeplakt/gespoten worden en naar limburg verhuizen bussen uit Zeeuws-Vlaanderen die naar Brabant verhuizen en dus ook weer overgeplakt/gespoten worden
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Daniel »

Roelof88 schreef:Er moet wel een keer naar het Arriva wagenpark worden gekeken aangezien heel veel bussen al zijn geëxporteerd of verhuist naar Touring.
Laten we daar even mee wachten tot de nummertjes van het nieuwe materieel in de achterhoek bekend zijn. Hoewel die volgens de Arriva-logica (nieuwe serie begint altijd met een 1) wel met 8401 zullen beginnen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Chauf21 »

Zolang de juistheid en betrouwbaarheid van dergelijke overzichten gegarandeerd kan worden, wil ik er wel eens over gaan nadenken, maar vooralsnog vind ik niet dat dergelijke informatie op de OVNL-wiki thuishoort. Er zijn andere sites en online groepen die hierin ook al voorzien.
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door gkw1969 »

Graag zou ik van jou dan de links willen hebben waar ik een actuele wagenparklijst kan vinden online. Ik kan het namelijk niet vinden. De enige lijsten die ik vind zijn zeker 3 jaar oud.
When you're tired of London, you're tired of life
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Chauf21 »

Wellicht kan 'Het wagenparkje' aan je wensen voldoen.
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door gkw1969 »

Dat bedoel ik dus:
Connexxion
Noord-Holland, Flevoland, Zuid-Holland, Zeeland, Utrecht, Gelderland, Overijssel, Drenthe, Friesland
update: 19 augustus 2009
bijgewerkt tot: 31 maart 2009

Het is inmiddels 10 oktober 2010.... dus de Connexxionlijst is al ruim 1,5 jaar over datum.

Daarbij zijn het wagens die bij de bedrijven zijn ingedeeld en niet per stalling/concessie; iets waar hier specifiek om gevraagd wordt.
When you're tired of London, you're tired of life
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Chauf21 »

Op welke manier zou het (voor ons of voor Het Wagenparkje) dan mogelijk zijn om wèl actuele lijsten bij te (gaan) houden? Wellicht dat we iets kunnen bedenken, maar het lijkt mij vooralsnog een erg moeilijke opgave.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Suus »

De lijsten van de wagenparken op die website lopen achter ten opzichte van de lijsten die verschijnen in het papieren tijdschrift waar men zich op kan abonneren. De redenen staan daarvoor aangegeven op de website.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door webguy »

Wat er op neer komt dat ze niet chassisnummers of kentekens willen publiceren. Lijkt me dat als we alleen reeksen of nummers zouden gebruiken het best zou kunnen. Het zal toch niet super vaak voorkomen dat een bus wordt omgenummerd?
Het gaat ons toch niet perse om alle bussen, maar alleen om de inzetbare bussen?
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door gkw1969 »

Ik kan met iets voorstellen dat niet altijd alles tegelijk beschikbaar is maar dat de laatste Connexxion update tot maart 2009 gaat en daarbij ook nog eens de 1205 genoemd wordt die in december 2008 is afgevoerd vind ik, eerlijk gezegd, echt achter de feiten aan lopen. Daarnaast wordt bij Connexxion in maart 2009 o.a. de 9114 weergegeven terwijl die wagen vanaf december 2008 al bij Hermes in Eindhoven rondrijdt.
Maar die achterstand vond ik bij de papierversie van Het Wagenparkje ook al zo storend dat ik mijn lidmaatschap daarvoor ook heb opgezegd.

Wat ik niet snap is dat het in Nederland altijd moeilijk moet zijn en in het buitenland van alles te vinden is. Daar werken de vervoersbedrijven zelfs mee.

maar ja, in Nederland is bushobby ook geen serieuze aangelegenheid.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Meltrain »

Chauf21 schreef:Op welke manier zou het (voor ons of voor Het Wagenparkje) dan mogelijk zijn om wèl actuele lijsten bij te (gaan) houden? Wellicht dat we iets kunnen bedenken, maar het lijkt mij vooralsnog een erg moeilijke opgave.
Gewoon, langs de weg staan en nummertjes noteren. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Daan »

Tja, als een paar freaks dat willen doen, wat is het probleem dan? :)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Milco »

Ik lees verschillende antwoorden, maar wat is nu de conclusie? Maken we wagenparkpagina's per concessie of niet?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Etienne »

Ik vind van niet. Het kost alleen al genoeg tijd om het bij te houden. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Gekko123 »

Wat mij betreft hoeft het niet, maar als er mensen zijn die er de tijd in willen steken, zeg ik doen *bus*
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Wagenparken per concessie

Bericht door Chauf21 »

Begrippen als juistheid en betrouwbaarheid vind ik voor de OVNL-wiki erg belangrijk. Zolang niet duidelijk is hoe daaraan kan worden voldaan, vind ik niet dat het moet worden doorgevoerd. Ik sta open voor suggesties en ik wil ook best meedenken, maar hier is al eens eerder over gediscussieerd (ik weet niet meer of dat op het forum of tijdens een meeting is geweest) en ook toen is er uiteindelijk voor gekozen om er van af te zien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten