Spoorlijnen Bayern: aanraders?

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Spoorlijnen Bayern: aanraders?

Bericht door Cookie »

Omdat ik in juli 2 weken op vakantie ga naar Beieren (omgeving Traunstein), ben ik wel benieuwd welke spoorlijnen aldaar aan te raden zijn om af te reizen, of welke mooi zijn om langs-de-baan-platen te maken. Tevens liggen Tsjechië/Oostenrijk redelijk in de buurt: is daar in de grensstreek nog iets bijzonders te beleven?

Hopelijk hebben jullie tips: hartelijk dank alvast! :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Spoorlijnen Bayern: aanraders?

Bericht door JeePee »

München - Garmisch Partenkirchen - Innsbruck is erg leuk. Vaak gereden daar (tante woont in Mittenwald :) )
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Spoorlijnen Bayern: aanraders?

Bericht door BR628 »

Alleen rijdt daar niet meer dan 111 + n-wagen en saaie 425'ers. Aanrader: Traject München - Rosenheim - Kufstein, plenty leuke plekjes. Fotograaf uit München heeft een site met daarop vele foto's en links naar DSO-topics met veel mooie foto's. Plus je hebt tussen München - Rosenheim:
- IC / EC treinen, veel Taurus, kans op de EK-loks van de ÖBB
- Veel Goederentreinen, met de nadruk op veel ;)

EDIT denk aan plekjes als: Assling, Haar, Bernau im Chiemgau, Eglharting en op München Heimeranplatz kan je ook leuke dingen doen.
Voor de echte bergen raad ik je een dagje Kufstein - Brennero aan, plenty plekjes zoals ten noorden van Kufstein, station Brixxlegg (een van de weinige fotogenieke stations), ten zuiden van Schwaz, Matrei, Steinach, Wolf, Gries...
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Spoorlijnen Bayern: aanraders?

Bericht door JeePee »

BR628 schreef:Alleen rijdt daar niet meer dan 111 + n-wagen en saaie 425'ers.
Voor een reistraject is ie daarentegen weer super :) . Verder hopen op grote werkzaamheden te Rosenheim. Dan worden cargo's regelmatig via de Karwendelroute (via Garmisch that is) omgeleidt :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Spoorlijnen Bayern: aanraders?

Bericht door Fles »

de Bayerische Oberland Bahn lijkt me ook erg leuk om eens te doen. Naar Bad Tölz, Lenggries en Bayerischzell.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten