OVer Missers in de Reisinformatie #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Kennelijk toch iets misgegaan met het laden van de winterdienstregeling...

AV ligt er trouwens ook compleet uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Geert »

Het afgelopen uur heb ik zonder problemen de AV's van diverse stations kunnen bekijken (zie link in mijn signature), ook de mobiele NS-site doet het hier goed. Wel ligt de planner nog steeds plat, handig...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Bij een omleiding die vanaf morgen zo'n twee maanden door het GVB gereden gaat worden in Diemen zit volgens mij een fout. Ze heffen namelijk de bushalte Burgemeester Bickerstraat op terwijl alle getroffen buslijnen (44, 46, 357) er gewoon langs blijven rijden en de werkzaamheden heel ergens anders zijn :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Het afgelopen uur heb ik zonder problemen de AV's van diverse stations kunnen bekijken (zie link in mijn signature), ook de mobiele NS-site doet het hier goed.
AV ging het in de loop van de middag wel weer doen ja...

Paar missertjes:
- in Arnhem stond, vanwege de werkzaamheden aan perron 8/9, de pendeltrein naar Utrecht op 7a en de trein naar Winterswijk op 7b. De trein naar Winterswijk werd echter ook diverse keren voorgedraaid op de CTA precies in het midden naast de blauwe vlag voor de treinen uit Utrecht. Heb echter die CTA ook een keer blanco gezien met de trein naar Ww alleen op de CTA naast waar de trein daadwerkelijk stond
- NS Hispeed was vergeten z'n collega's van DB op de hoogte te brengen. Zodoende waren twee van de drie aansluitingen die bij binnenkomst in Utrecht met ICE t124 werden omgeroepen aansluitingen op niet bestaande treinen. Klein detailverschil ook dat reizigers voor Schiphol door de omroep in die trein naar spoor 5 gestuurd werden, maar in de praktijk de IC 1846 van spoor 14 moesten hebben...
- Copy/paste is erg gevaarlijk, zoek de fout hier op Duivendrecht...
Afbeelding
- In Weesp kondigden de CTA's de s1500 naar Amsterdam keurig als Intercity aan, maar werd het richting Amersfoort juist een extra trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Connexxion heeft weer een nieuwe bestemming bedacht voor lijn 74... 'tis nu weer zo'n belachelijke afgekorte tekst die scrollt: "Driebergen Hub.ln via Utrecht CS" wordt er nu getoond met de bovenste regel dus scrollend. Het was tot vorige week nog "Driebergen via Utrecht CS".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Stefan »

Arriva heeft ook weer punten gescoord. Hier in Numansdorp wordt de Burgemeester de Zeeuwstraat (waar normaal dus de bussen overheen rijden) geasfalteerd en is zodoende dus afgesloten. Wist niet zeker hoe de bussen die uit Zuid-Beijerland en Willemstad komen zouden rijden, dus ik dacht die informatie te vinden op de Arriva website. Helaas... Niets te vinden... :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door lint41 »

Nouja, sinds half december t/m 30 oktober is in Tiel de Heiligestraat afgesloten, dus omleiding (en vertraging...) voor lijn 45 aldaar. Maar denk maar niet dat je iets op de site vindt :neg:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ardan »

Na een kort meetinkje vanavond met --Stefan-- (al is hij hier dan niet meer actief :( ) ben ik zelf met de Nijmeegse lijn 5 naar het station aldaar gegaan, was om 21 30 uur. Alleen dacht het scherm in de bus dat het 9 50 uur was, en dat-ie op lijn 6 naar Neerbosch-Oost reed. Gevalletje gespleten persoonlijkheid ofzo.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Vanmorgen reed m'n bus bij halte Bleekstraat in Utrecht achter een GVU-personeelsbus, waarbij me opviel dat die halteaankondiging had... d'r stond keurig "Vest 111 Utrecht" als volgende halte op de lichtkrant :P

De bus die ik zelf had riep bij aankomst bij de Europalaan slechts "Volgende halte" om, zonder haltenaam. Ging wel meer niet goed met InfoXX want op 't scherm in de bus stond "Nieuwegein61UNijverheidsweg" als bestemming :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

De t12561 stond vandaag als volgt op de CTA's in Utrecht...

Vertrek 17.21 Intercity

Amersfoort, Zwolle Achterste treindeel tot Amersfoort
Steenwijk, Heerenveen Voor: Amersfoort, Zwolle
Leeuwarden

(komt niet helemaal lekker over als tekst, maar wat er in de linker en rechter boekjes stond lijkt me wel duidelijk zo)

...dat stukje achter "Voor:" lijkt me toch echt horen bij een gecombineerd rijdende NoordOost.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door MdJ »

In het weekend van 22/23 oktober ligt Hfd-Ledn eruit. Daardoor kan (oa) de s9200 Shl niet aandoen en rijden om via Ledn. Op ns.nl wordt dat zo verwoord:
Reisadvies
Ga eerder op reis vanaf Schiphol

* InterCity Brussel Amsterdam Centraal-Antwerpen Centraal-Brussel Zuid/Midi vertrekt enkele minuten eerder uit Amsterdam Centraal, rijdt via een andere route en stopt daardoor niet in Schiphol
* bovendien komen de treinen uit Belgie naar Amsterdam ongeveer een kwartier later aan in Amsterdam Centraal
* reizigers van/naar Schiphol reizen het beste via Amsterdam Centraal. Ga vanaf Schiphol tenminste drie kwartier eerder op reis
* InterCity Brussel Amsterdam Centraal-Antwerpen Centraal-Brussel Zuid/Midi vertrekt enkele minuten eerder uit Amsterdam Centraal, rijdt via een andere route en stopt daardoor niet in Schiphol
* bovendien komen de treinen uit Belgie naar Amsterdam ongeveer een kwartier later aan in Amsterdam Centraal
* reizigers van/naar Schiphol reizen het beste via Amsterdam Centraal. Ga vanaf Schiphol tenminste drie kwartier eerder op reis
* reis tussen Heerlen en Kerkrade Centrum met de Veolia-bus
Dat is dus twee keer van hetzelfde en een regel die daar totaal niets mee te maken heeft :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Rijdt 'ie om via Leiden joh... dan doet 'ie dat kennelijk dagelijks, dat omrijden :mrgreen: (Je bedoelt vast Hlm)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door MdJ »

Uhm :oops: Uhm :oops: Uhm :oops: Ja :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Wubbo »

Nee, hij rijdt niet via Uithuizermeeden ;-)

@12561: dat is standaard bij s12500 'en nu, met het splitsen in Amersfoort. Kennelijk is het flapje met 'Achterste treindeel tot Amersfoort' op de een of andere manier niet te selecteren bij deze treinen. Handig, dat Bepac.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Nouja het is dus wel te selecteren (hij staat erbij immers) maar niet zonder het flapje met "achter: Amersfoort, Zwolle" kennelijk :wink:

Maargoed, Infoplus heeft ook zo z'n onhebbelijkheden met "Intercity Schiphol via Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid - stopt ook in Duivendrecht" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Caspar »

In Arnhem werden de overstap mogelijkheden genoemd in een s3600 : Voor Zevenaar van spoor Zevenaa. Ik verstond, voor Zevenaar, van spoor zevenaar. Het woord 7A werd dermate het zelfde uitgesproken als Zevenaar, dat ik het verschil niet kon horen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Om nog even terug te komen op de t12561: 'tis dus "achter: tot Amersfoort" en daaronder "b-zijde: Amersfoort, Zwolle". En dat blijkt dus geen beperking in wat de CTA kan tonen te zijn maar het klopt volledig...

Vandaag reed de bewuste trein op z'n planmatige lengte van 5x ICMm-III en werd bij vertrek uit Utrecht omgeroepen dat het achterste stel in Amersfoort zou achterblijven en het op een na achterste stel in Zwolle zou achterblijven. Veel beter kan je dat dus niet op de CTA krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Reiziger Delft »

De t525 blijft een lastige trein; op donderdag rijdt deze in z'n geheel van Den Haag naar Groningen, wat ook op de CTA's vanochtend stond aangegeven. Echter stond op het voorste stel dat deze naar Leeuwarden zou gaan en riep de conducteur dit ook om te Gouda en Utrecht. (waar ik uitstapte) Dit ging dinsdag ook al mis; woensdag had men het wel door.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Meltrain »

Gistermiddag waren de infoschermen in SLT m2623 uit. De omroep deed het wel gewoon.
Tenminste: de automatische omroep deed het, want toen er net voor Dordrecht handmatig iets omgeroepen werd, kraakte de omroep zo erg, dat ik er slechts een klein deel van verstaan heb.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Dexter »

Dat komt doordat de SLT's dezelfde stomme omroepstengels hebben als in ICMm. Daar moet je dus een halve meter bij vandaan blijven tijdens het omroepen, want anders is de hele trein doof als je ademt. Maar bij de SLT lukt het bijna niet om genoeg afstand te houden, omdat dat stomme ding zelfs in zijn verste stand nog zowat in je gezicht zit.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

In treinstel m467 staat de omroep zo hard dat de luidsprekers ontzettend kraken en de hele wand meetrilt...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Over omroepinstallaties gesproken... die van station Amersfoort stond vanmorgen op een dusdanig volume dat zelfs dove reizigers 'm nog konden verstaan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ronald »

Na een rondje Noord-Holland van gisteren kan het aan mij liggen, maar ik begrijp weinig van de logica van de informatie die op de nieuwe CTA's wordt weergegeven.
In Amersfoort wordt de s1500 aangegeven als Intercity naar Enkhuizen, met als wisselende tekst eronder "via:" en dan een opsomming van alle stations.
Tot zo ver prima, maar dan staat er in klein eronder: "stopt niet in Zaandam", en daar weer onder "stopt ook in Hoogkarspel, Bovenkarspel-Grootebroek en Bovenkarspel Flora".

Dat is toch altijd zo voor deze trein? Dan kun je er ook wel bijzetten "stopt niet in Baarn, Bussum-Zuid en Amsterdam Sciencepark" :roll: .

In Den Helder hebben ze inmiddels ook de nieuwe CTA's hangen, maar deze gaven stug de eindbestemming "Nijmegen" aan, terwijl de s3000 door de werkzaamheden bij Arnhem maar tot Ede-Wageningen rijdt. De "oude" CTA's kunnen zelfs nog "op een deel van het traject vindt busvervoer plaats" tonen :!: .

Naast het onvolledig weergeven van "gedeelde" stationsnamen (Amersfoort Schothorst wordt gewoon "Schothorst", slordig) en het afkappen van namen die makkelijk passen (Bovenkarspel-Gro...) valt er nog wel wat aan te sleutelen, en dan met name aan hoe het spul geprogrammeerd wordt :roll: .
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door tsov »

Uit eerdere verhalen begreep ik dat dat met name komt doordat de nieuwe schermen nog met de oude software worden aangestuurd, zolang er ook nog oude bakken hangen. Als alles vervangen is, zou ook de software vernieuwd worden, en daarmee de mogelijkheden uitgebreid.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Maar in Amersfoort draait men toch al op InfoPlus dacht ik ooit gelezen te hebben... in het gebied van die post zijn ook al zo ongeveer alle CTA's vervangen door de nieuwe schermen.

Wat betreft het stopt ook en stopt niet: dat schijnt ermee te maken te hebben dat de software simpelweg de stopstations vergelijkt met een lijstje met IC-stations op die route. Zaandam is een IC-station maar hij stopt er niet, de stations tussen Hoorn en Enkhuizen zijn geen IC-station maar toch stopt 'ie er. Vandaar de meldingen (net als "stopt ook in Duivendrecht" bij de IC's).

Trouwens toevallig dat er dus gisteren twee Amersfoortse OVNL-leden een rondje Noord-Holland aan 't maken waren. En ook ik ben trouwens met de s1500 -> s4500 begonnen (Amersfoort - s1500 / s4500 - Hoorn - s3400 - Uitgeest - s4000 - Amsterdam Centraal - s3000 - Utrecht Centraal - s2800 - Amersfoort werd m'n rondje)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten