Mag ik even kwijt #56
Re: Mag ik even kwijt #56
Als ze die nou bij de perrontoegangen op een scherm zouden afspelen dan is er niemand meer die na het fluitsignaal probeert de trein in te komen :D
Ik doe ook maar wat
Re: Mag ik even kwijt #56
Daarmee voorkom je niet de opgedofte meisjes met uggs die vanaf de trap aan komen sloffen gillend als een keukenmeid omdat die conducteur zomaar de trein voor hun prinsessegezicht dicht doen. Bah.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #56
Een tijdje geleden wilde een zwartrijder via de uitstapdeur bij een GVB Citaro instappen maar de chauffeur zag het al aankomen dus die enorm snel sluitende Citaro-deur knalde zo tegen die vent aan waardoor hij schrok en weer een stap naar buiten maakte.
Zijn alle Citaro-deuren in Nederland zo snel? In Luxemburg zijn precies diezelfde deuren net een opgevoerde slak, zal wel een instelling in de boordcomputer zijn vermoed ik (of anders een ander tandwieltje in het deurmechanisme).
Zijn alle Citaro-deuren in Nederland zo snel? In Luxemburg zijn precies diezelfde deuren net een opgevoerde slak, zal wel een instelling in de boordcomputer zijn vermoed ik (of anders een ander tandwieltje in het deurmechanisme).
Re: Mag ik even kwijt #56
Misschien wel een extra tandwieltje in de deuraandrijving? De zwenk-schuifdeuren van de Zuidtangent en de Schiphol Sternet Citaro's zijn ook supersnel, maar de draai-klapdeuren van bv. de Arriva Citaro's in Den Bosch zijn 'normaal snel'. Eigenlijk zijn bij alle Citaro's die ik tot nu toe heb gezien de zwenk-schuifdeuren veel sneller dan de draai-klapdeuren.STF schreef:Zijn alle Citaro-deuren in Nederland zo snel? In Luxemburg zijn precies diezelfde deuren net een opgevoerde slak, zal wel een instelling in de boordcomputer zijn vermoed ik (of anders een ander tandwieltje in het deurmechanisme).
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #56
Lol, ik volg daarnet een interactief OV chipkaart oefenprogramma, op een gegeven moment koop je een kaartje voor de nachtbus en vervolgens vraagt het programma met welk vervoersmiddel je wilt gaan reizen; metro, tram of bus... :? Programmeerfoutje?
Re: Mag ik even kwijt #56
De oudere type Citaro's van Connexxion (AML en Zaanstreek) in ieder geval niet, maar die hebben ook andere type deuren.STF schreef:Zijn alle Citaro-deuren in Nederland zo snel?
Re: Mag ik even kwijt #56
Waarom hebben gelede Citaro's wel een sluitsignaal bij de derde deur, maar niet bij de tweede deur?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #56
Omdat de derde deur automatisch sluit en de tweede deur door de chauffeur gesloten moet worden. Althans, zo is het in Nijmegen.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Mag ik even kwijt #56
Bij de Zuidtangent gaat dat verhaal ook op.Freek schreef:Omdat de derde deur automatisch sluit en de tweede deur door de chauffeur gesloten moet worden. Althans, zo is het in Nijmegen.
Bij de GVB Citaro's niet, maar het is een feit dat je minder zicht heb op je 3e deur in een volle bus. Een zoemertje is daarom geen overbodige luxe.
For Your Railroad Adventures
Re: Mag ik even kwijt #56
Het blijf wel een leuk gezicht als een prinsses uggs een trein, of zoals vaak in rotterdam gebeurd een tram of metro mist. Kun je gelijk een scheldpartij horen .Bee schreef:Daarmee voorkom je niet de opgedofte meisjes met uggs die vanaf de trap aan komen sloffen gillend als een keukenmeid omdat die conducteur zomaar de trein voor hun prinsessegezicht dicht doen. Bah.
Re: Mag ik even kwijt #56
Het zou ook weer niet hoor :X Printer WEER kapot. Hij kopieert niets meer :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #56
Jij had toch iets met printers/kopieermachine's ?Bee schreef:Het zou ook weer niet hoor :X Printer WEER kapot. Hij kopieert niets meer :N
Re: Mag ik even kwijt #56
Het is te merken he :X De lamp onder die glazen kopieerplaat is kapot :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #56
Aha, kun je dit zelf repareren of moet er een monteur bij komen?
Re: Mag ik even kwijt #56
Waarschuwing voor mensen met een pre-paid of abo bij KPN:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/mobiel ... tml?p=13,2
http://www.telegraaf.nl/digitaal/mobiel ... tml?p=13,2
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #56
Waarschuwing voor iedereen lijkt me. Het gaat immers om mensen die iemand anders (die abonnee is bij KPN) bellen. Aangezien vrijwel elke provider tegenwoordig 'afrondt' (naar boven dus) op hele minuten kost je dat dus als beller gelijk weer een hele belminuut, terwijl je niemand hebt gesproken en ook geen bericht achter kunt laten.KM46 schreef:Waarschuwing voor mensen met een pre-paid of abo bij KPN:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/mobiel ... tml?p=13,2
Re: Mag ik even kwijt #56
Rij ik gisteren een trein waar nog met grote letters "geel met blauw houdt van oranje" opstaat :? volgens mij was geel met blauw helemaal niet zo blij met oranje!!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #56
Ja, ik zat vorige week ook nog in een 94xx-VIRM met die tekst. Hallo, we zijn alweer 3 maanden verder
Re: Mag ik even kwijt #56
Zouden die deuren veel meer moeten doenDexter schreef:Whahaha 'VIRM-deuren geven lik op stuk!'
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Mag ik even kwijt #56
De bewuste stellen die de tekst nog hebben zullen nog wel niet in de werkplaats geweest zijn om de tekst er af te laten halen.Geert schreef:Ja, ik zat vorige week ook nog in een 94xx-VIRM met die tekst. Hallo, we zijn alweer 3 maanden verder
Re: Mag ik even kwijt #56
Ik mag hopen dat de treinen iets vaker naar de werkplaats gaan dan die 3 maanden waar jij het overhebt. ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Mag ik even kwijt #56
Daar moet inderdaad een monteur voor komen. Ik wil dat ook niet kunnen repareren, want dan blijf ik bezig met alle apparaten hier.KM46 schreef:Aha, kun je dit zelf repareren of moet er een monteur bij komen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #56
Dat is bij mij vaak ook het geval. Ik wil en kan het wel repareren, maar van mijn baas en de kopieerapparaatfabrikant mag ik het niet doen. Dus dan maar (zo als zo vaak) een monteur bellen.Bee schreef:Daar moet inderdaad een monteur voor komen. Ik wil dat ook niet kunnen repareren, want dan blijf ik bezig met alle apparaten hier.KM46 schreef:Aha, kun je dit zelf repareren of moet er een monteur bij komen?
Re: Mag ik even kwijt #56
Ennes schreef:Rij ik gisteren een trein waar nog met grote letters "geel met blauw houdt van oranje" opstaat :? volgens mij was geel met blauw helemaal niet zo blij met oranje!!!
Timing. He has it _O_
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 163 gasten