Mag ik even kwijt #56

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Dexter »

Whahaha :lol: 'VIRM-deuren geven lik op stuk!'
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Ardan »

Als ze die nou bij de perrontoegangen op een scherm zouden afspelen dan is er niemand meer die na het fluitsignaal probeert de trein in te komen :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Suus »

Daarmee voorkom je niet de opgedofte meisjes met uggs die vanaf de trap aan komen sloffen gillend als een keukenmeid omdat die conducteur zomaar de trein voor hun prinsessegezicht dicht doen. Bah.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door STF »

Een tijdje geleden wilde een zwartrijder via de uitstapdeur bij een GVB Citaro instappen maar de chauffeur zag het al aankomen dus die enorm snel sluitende Citaro-deur knalde zo tegen die vent aan waardoor hij schrok en weer een stap naar buiten maakte. :mrgreen:
Zijn alle Citaro-deuren in Nederland zo snel? In Luxemburg zijn precies diezelfde deuren net een opgevoerde slak, zal wel een instelling in de boordcomputer zijn vermoed ik (of anders een ander tandwieltje in het deurmechanisme).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Dexter »

STF schreef:Zijn alle Citaro-deuren in Nederland zo snel? In Luxemburg zijn precies diezelfde deuren net een opgevoerde slak, zal wel een instelling in de boordcomputer zijn vermoed ik (of anders een ander tandwieltje in het deurmechanisme).
Misschien wel een extra tandwieltje in de deuraandrijving? :mrgreen: De zwenk-schuifdeuren van de Zuidtangent en de Schiphol Sternet Citaro's zijn ook supersnel, maar de draai-klapdeuren van bv. de Arriva Citaro's in Den Bosch zijn 'normaal snel'. Eigenlijk zijn bij alle Citaro's die ik tot nu toe heb gezien de zwenk-schuifdeuren veel sneller dan de draai-klapdeuren.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door STF »

Lol, ik volg daarnet een interactief OV chipkaart oefenprogramma, op een gegeven moment koop je een kaartje voor de nachtbus en vervolgens vraagt het programma met welk vervoersmiddel je wilt gaan reizen; metro, tram of bus... :? Programmeerfoutje? :wink:
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Oud forumgebruiker »

STF schreef:Zijn alle Citaro-deuren in Nederland zo snel?
De oudere type Citaro's van Connexxion (AML en Zaanstreek) in ieder geval niet, maar die hebben ook andere type deuren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Suus »

Waarom hebben gelede Citaro's wel een sluitsignaal bij de derde deur, maar niet bij de tweede deur?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Freek »

Omdat de derde deur automatisch sluit en de tweede deur door de chauffeur gesloten moet worden. Althans, zo is het in Nijmegen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door find_your_spot »

Freek schreef:Omdat de derde deur automatisch sluit en de tweede deur door de chauffeur gesloten moet worden. Althans, zo is het in Nijmegen.
Bij de Zuidtangent gaat dat verhaal ook op.

Bij de GVB Citaro's niet, maar het is een feit dat je minder zicht heb op je 3e deur in een volle bus. Een zoemertje is daarom geen overbodige luxe.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Daarmee voorkom je niet de opgedofte meisjes met uggs die vanaf de trap aan komen sloffen gillend als een keukenmeid omdat die conducteur zomaar de trein voor hun prinsessegezicht dicht doen. Bah.
Het blijf wel een leuk gezicht als een prinsses uggs een trein, of zoals vaak in rotterdam gebeurd een tram of metro mist. Kun je gelijk een scheldpartij horen :wink:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Suus »

Het zou ook weer niet hoor :X Printer WEER kapot. Hij kopieert niets meer :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Het zou ook weer niet hoor :X Printer WEER kapot. Hij kopieert niets meer :N
Jij had toch iets met printers/kopieermachine's :wink:?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Suus »

Het is te merken he :X De lamp onder die glazen kopieerplaat is kapot :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door ODRAIL »

Aha, kun je dit zelf repareren of moet er een monteur bij komen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door ODRAIL »

Waarschuwing voor mensen met een pre-paid of abo bij KPN:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/mobiel ... tml?p=13,2
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Geert »

KM46 schreef:Waarschuwing voor mensen met een pre-paid of abo bij KPN:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/mobiel ... tml?p=13,2
Waarschuwing voor iedereen lijkt me. Het gaat immers om mensen die iemand anders (die abonnee is bij KPN) bellen. Aangezien vrijwel elke provider tegenwoordig 'afrondt' (naar boven dus) op hele minuten kost je dat dus als beller gelijk weer een hele belminuut, terwijl je niemand hebt gesproken en ook geen bericht achter kunt laten.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Ennes »

Rij ik gisteren een trein waar nog met grote letters "geel met blauw houdt van oranje" opstaat :? volgens mij was geel met blauw helemaal niet zo blij met oranje!!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Geert »

Ja, ik zat vorige week ook nog in een 94xx-VIRM met die tekst. Hallo, we zijn alweer 3 maanden verder :roll:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Whahaha :lol: 'VIRM-deuren geven lik op stuk!'
Zouden die deuren veel meer moeten doen :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Ja, ik zat vorige week ook nog in een 94xx-VIRM met die tekst. Hallo, we zijn alweer 3 maanden verder :roll:
De bewuste stellen die de tekst nog hebben zullen nog wel niet in de werkplaats geweest zijn om de tekst er af te laten halen.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door htm_tram »

Ik mag hopen dat de treinen iets vaker naar de werkplaats gaan dan die 3 maanden waar jij het overhebt. ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Aha, kun je dit zelf repareren of moet er een monteur bij komen?
Daar moet inderdaad een monteur voor komen. Ik wil dat ook niet kunnen repareren, want dan blijf ik bezig met alle apparaten hier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:
KM46 schreef:Aha, kun je dit zelf repareren of moet er een monteur bij komen?
Daar moet inderdaad een monteur voor komen. Ik wil dat ook niet kunnen repareren, want dan blijf ik bezig met alle apparaten hier.
Dat is bij mij vaak ook het geval. Ik wil en kan het wel repareren, maar van mijn baas en de kopieerapparaatfabrikant mag ik het niet doen. Dus dan maar (zo als zo vaak) een monteur bellen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Fles »

Ennes schreef:Rij ik gisteren een trein waar nog met grote letters "geel met blauw houdt van oranje" opstaat :? volgens mij was geel met blauw helemaal niet zo blij met oranje!!!

:idea: Timing. He has it :lol: _O_
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten