OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door mb90 »

Die omloop werd tot 6 september door een mDDM gereden, maar sindsdien is het 2x Plan V geworden. Die 2x Plan V in de 5163 klopt dus. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Daniel »

De winterproef-inzet was ook aardig afwijkend...
- stoptreinen Utrecht - Amersfoort met SGMm
- stoptreinen Utrecht - Hilversum met SGMm
- stoptreinen Utrecht - Arnhem met IRM-VI
- stoptreinen Utrecht - Rhenen met Mat'64

Verder reed de 1846 (IC van 17.03 uit Utrecht C. naar Amsterdam C.) met 3x IRM-IV, kom je niet vaak tegen op een zondag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Michael »

vanuit Breda (Breda is een overstapstation) reed er een stoptreindienst naar Eindhoven uitgevoerd met VIRM en een stoptreindienst naar Rotterdam Centraal uitgevoerd door voornamelijk DDAR of mDDm of hoe je het ook noemt en er reed ookeen zesdelige SLT op
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 10 okt 2010, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Suus »

En mensen naar Roosendaal moesten maar lopen? :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Michael »

Bee schreef:En mensen naar Roosendaal moesten maar lopen? :P
er waren werkzaamheden tussen Breda en Roosendaal waardoor er bussen in plaats van treinen reden
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Suus »

Viel mij een paar weken geleden al op, maar dacht er vandaag opeens aan: Waarom rijden er zoveel oude Ambassadors (81XX) rond in Gouda? Er waren toch meer dan genoeg 85xx en 86xx amba's? En waar zijn die dan heen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Michael »

Bee schreef:Viel mij een paar weken geleden al op, maar dacht er vandaag opeens aan: Waarom rijden er zoveel oude Ambassadors (81XX) rond in Gouda? Er waren toch meer dan genoeg 85xx en 86xx amba's? En waar zijn die dan heen :X
Ik heb ergens gelezen dat de 8100's onderhoudstechnisch beter waren ofzo het in ieder geval met onderhoud te maken
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Daniel »

De t12759 reed vandaag met een vrij krappe 6 bakken: staanplaatsen op het balkon en in de gangpaden was het resultaat vlak voor vertrek uit Utrecht. Ben dus maar even snel de tunnel doorgegaan en had in de t1759 de zitplaatsen voor het uitkiezen :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Fles »

Emmer TurboVee 950 in de s7500 vandaag. Blijven hangen na de wintertest?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Suus »

Michael schreef:
Bee schreef:Viel mij een paar weken geleden al op, maar dacht er vandaag opeens aan: Waarom rijden er zoveel oude Ambassadors (81XX) rond in Gouda? Er waren toch meer dan genoeg 85xx en 86xx amba's? En waar zijn die dan heen :X
Ik heb ergens gelezen dat de 8100's onderhoudstechnisch beter waren ofzo het in ieder geval met onderhoud te maken
Volgens mij wordt niemand blij van die oude barrels. Die oude barrels mogen terug naar waar ze vandaan komen :N

Op lijn 15 in Haarlem kwam ik vandaag een Procity tegen. Perfect formaatje voor die 3 passagiers :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door mb90 »

Vanmiddag reed er weer eens ICM op de Hoekse Lijn en wel de onverbouwde 4242 in de s14100. O.a. in de t14160. 8-) In de andere middagomloop van de s14100 reed alleen niets..

Een foto van de 4242 als t14160 over de Brug over de Vlaardingse Vaart vlak voor station Vlaardingen Centrum:
Afbeelding
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Daan »

Ik zag vanmorgen een grijze MAN van Qbuzz een extra rit rijden op lijn 15 in Groningen, beetje verdwaald? :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Stefan »

Nee. Dat is de ex-Connexxion 3146, maar rijdt inmiddels bij Drenthe Tours. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Dexter »

mb90 schreef:Vanmiddag reed er weer eens ICM op de Hoekse Lijn en wel de onverbouwde 4242 in de s14100. O.a. in de t14160. 8-)
Dat zou best weleens mijn 'schuld' kunnen zijn... :oops: Net voor het ingaan van de ochtendspits gingen er tijdens het voorbrengen vanuit de tuin in Rtd twee SLT IV-tjes kapot, die werden vervangen door de m2603 in de s4200 en de m2615 in de s4100. Die overigens ook allebei met storingen kampten. Die m2615 heb ik toen met een defecte batterijlader aangemeld bij de storingsdienst, dus misschien dat die oorspronkelijk in de s14100 had moeten rijden, in de s4100 is beland en later uit de dienst is gehaald en vervangen door een ICM.

De reizigers waren tijdens de spits overigens wel blij met die 2 extra bakken. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
ben80

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door ben80 »

Vanochtend een ICM in de Amsterdam-Enkhuizen 4500 dienst.

De trein vanaf Schiphol naar Berlijn van 08:49 (140) rijdt vandaag met 2 BistroWagen (lekker, 2 keer currywurst :P )
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Timon91 »

Ik zag net een VIRM-viertje (9595) voor een rood sein staan vlakbij station Enschede richting Hengelo (bij het viaduct over de Lambertus Buddestraat). Er stond "Apollo" op de zijkant geschreven. Ik zie bijna nooit VIRM hier in het oosten des lands. En weet iemand waar dat "Apollo" voor staat?
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Daniel »

De t12561 miste een stelletje tussen Utrecht en Amersfoort vanmiddag: kwam met 6 bakken uit Rotterdam en combineerde met een los drietje wat eerder als t12756 uit Leeuwarden was gekomen. Dat leverde eigenlijk vooral voorin volle gangpaden op doordat alle reizigers die zich naar voren over het perron verspreid hadden nu door één deur naar binnen kwamen. (er werd vrij ver naar achteren gestopt doordat het bij te plaatsen stel zo'n eind weg stond)

Overigens reed de trein vanaf Amersfoort alweer op de planmatige lengte want het stelletje wat er daar normaal af gaat bleef er nu aan hangen. (of nouja, het ontbrak dus er viel ook weinig vanaf te halen :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Mark »

Timon91 schreef:Ik zag net een VIRM-viertje (9595) voor een rood sein staan vlakbij station Enschede richting Hengelo (bij het viaduct over de Lambertus Buddestraat). Er stond "Apollo" op de zijkant geschreven. Ik zie bijna nooit VIRM hier in het oosten des lands. En weet iemand waar dat "Apollo" voor staat?
Ik zag bij de Grolsch Veste bij Esd ook een spandoek hangen met die tekst, denk dat de IRM een gezelschapstrein naar Esd heeft gereden, het stel stond om 14:15 i.i.g. in Es te niksen.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Geert »

Vanmiddag in t2256 een losse VIRM-IV. Dat is wel erg krap zo om kwart voor 6 tussen Rotterdam en Den Haag, de gangpaden stonden vol...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Ardan »

In Amsterdam werd lijn 145 rond 21 uur door een Schiphol-Sterfnet-Citaro gereden, zo zag ik op het Museumplein.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam ik in Amersfoort de t5818 tegen met een losse SGMm-III... was toen al bijna zitvol dus zal verderop de route wel knus geworden zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Had van de week een keer een rode bus in plaats van een witte... Namelijk een Sternetbus op lijn 15 :)
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Michael »

Gisteravond reed de Veolia 3908 (stadsbus) op lijn 311 en 316 zullen de passagiers niet echt leuk gevonden hebben denk ik want normaal rijden daar luxe ambassadors op (Volans)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Suus »

GVB bus 253 rijdt tegenwoordig vanuit garage zuid. Het is de bus met evenementenkalenderreclame. Vandaag op lijn 47 in de Bijlmer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Stefan »

Michael schreef:Gisteravond reed de Veolia 3908 (stadsbus) op lijn 311 en 316 zullen de passagiers niet echt leuk gevonden hebben denk ik want normaal rijden daar luxe ambassadors op (Volans)
Zie het maar zo: Liever iets dan niets. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten