ICE voor het eerst door kanaaltunnel
Geplaatst op: woensdag 13 oktober 2010 22:48
Laatst bijgewerkt: woensdag 13 oktober 2010 22:49
Woensdag heeft Deutsche Bahn (DB) een testrit gemaakt met een ICE3 door de Kanaaltunnel. Het is voor het eerst dat de Duitse spoorwegen door de kanaaltunnel razen. Momenteel is Eurostar de enige aanbieder van reizigerstreinen via de tunnel, maar in het kader van Europese regeleving is het omtrent concurrentie kunnen nu ook andere spoorbedrijven treinpaden aanvragen via de tunnel.
De Deutsche Bahn hoopt per december 2012 een treindienst Frankfurt - Londen op te zetten.
Lees verder
ICE voor het eerst door kanaaltunnel
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
ICE voor het eerst door kanaaltunnel
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: ICE voor het eerst door kanaaltunnel
Als dat zou betekenen dat je ook in Luik en Aken kan opstappen voor Londen lijkt het me voor reizigers uit Limburg een goede zet.
Re: ICE voor het eerst door kanaaltunnel
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ANB-yZIJP6o[/youtube]
Hop, naar Engeland.
Ik las toevallig los hiervan deze week een artikel over Eurostar, en dat die treinen smaller zijn vanwege het omgrenzingsprofiel in Engeland. Is dit voor de ICE nog een probleem?
Hop, naar Engeland.
Ik las toevallig los hiervan deze week een artikel over Eurostar, en dat die treinen smaller zijn vanwege het omgrenzingsprofiel in Engeland. Is dit voor de ICE nog een probleem?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: ICE voor het eerst door kanaaltunnel
Er worden toch iets van 17 nieuwe ICE stellen gebouwd op dit moment? Misschien dat die daarvoor al ingericht zijn?
Re: ICE voor het eerst door kanaaltunnel
Nee. Dit smalle omgrenzingsprofiel was omdat de treinen in Engeland tussen Londen en de kanaaltunnel tijdelijk over bestaande spoorwegen gestuurd zou worden, en omdat beoogd was treinen verder naar het noorden toe te introduceren. Tegenwoordig rijdt de Eurostar via de High Speed Line 1 naar Londen en die gebruikt het gebruikelijke omgrenzingsprofiel van continentaal West-Europa.
Een nieuwe trein voor de kanaaltunnel hoeft ook specifieke motorwagens meer te hebben. Volgens mij blijft de eis dat de trein opdeelbaar is wel staan en dat zou betekenen dat de ICE altijd gekoppeld moet rijden. Het originele idee van een ICE Amsterdam - Brussel - Londen die combineert met een ICE Frankfurt - Köln - Brussel - Londen zou dan een goede mogelijkheid kunnen zijn
Een nieuwe trein voor de kanaaltunnel hoeft ook specifieke motorwagens meer te hebben. Volgens mij blijft de eis dat de trein opdeelbaar is wel staan en dat zou betekenen dat de ICE altijd gekoppeld moet rijden. Het originele idee van een ICE Amsterdam - Brussel - Londen die combineert met een ICE Frankfurt - Köln - Brussel - Londen zou dan een goede mogelijkheid kunnen zijn
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten