Gewoon zeggen dat je je werk niet kan uitvoeren met het voornoemde rooster en eisen dat er op keerpunten als Hoofddorp Opstel en Uitgeest normale sanitaire voorzieningen komen? Dat kun je volgens mij arbotechnisch gezien gewoon eisen als personeel?voortaan dan ook maar zodra jij op je werkplek ben de deur op slot draaien, en na een 3 tot 3.5 uur de deur even los zetten zodat je even binnen 10 min naar het toilet aan de andere kant van het gebouw mag, maar dan wel zorgen dat je op tijd weer terug bent hé!
Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
We hebben het wel over stoptreinen. Ik geloof graag dat er op dit moment een probleem is, ik wil alleen maar zeggen dat toiletten in stoptreinen de enige optie is om dit op te lossen.Er is één zeer essentieel verschil: bestuurders van bussen, trams en metro's hebben de beschikking over een eindpuntvoorziening waar doorgaans ook een toilet aanwezig is. Daarnaast zullen die over het algemeen ook korter onderweg zijn inclusief korte keringen dan machinisten en conducteurs dat op sommige diensten zijn.iljitsch schreef:bestuurders van bussen, trams en metro's moeten het ook zonder toilet aan boord doen, blijkbaar is het daar ook mogelijk.
Overigens: een conducteur kan natuurlijk onderweg even het toilet in springen, maar voor een machinist is dat natuurlijk niet het geval... Is dat misschien de reden dat de treinen vaak zo lang stil staan op grote stations (zoals Utrecht CS)...?
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Treinen staan lang stil op stations omdat bij de halteringstijden wordt uitgegaan van de tijd die een trein nodig heeft in de ochtendspits om alle reizigers uit- en in te laten stappen. Buiten de spits is die tijd niet nodig, maar zo voorkom je dat er vertraging ontstaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
En wederom verpesten de forenzen het voor de rest.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Gelijk afschaffen die forensen!iljitsch schreef:En wederom verpesten de forenzen het voor de rest.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Houd het er maar gewoon op dat het een CAO-eis is. Daarin staat namelijk dat je minstens iedere twee uur een mogelijkheid tot sanitaire stop moet hebben. Een pauze (>15 minuten) hoef je het dan niet te noemen, je hebt genoeg aan een minuut of vier, vijf.Daniel schreef:Er is één zeer essentieel verschil: bestuurders van bussen, trams en metro's hebben de beschikking over een eindpuntvoorziening waar doorgaans ook een toilet aanwezig is. Daarnaast zullen die over het algemeen ook korter onderweg zijn inclusief korte keringen dan machinisten en conducteurs dat op sommige diensten zijn.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Dat wordt dan waarschijnlijk een vluchertje met die leuke vrouwelijke collega binnen het OV bedrijf.Chauf21 schreef: In de CAO-OV staat namelijk dat je minstens iedere twee uur een mogelijkheid tot sanitaire stop moet hebben. je hebt genoeg aan een minuut of vier, vijf.
Maar overigens worden hier de CAO regels voor Connexxion buschauffeurs dan ook gigantisch overschreden. Genoeg chauffeurs maken 3-4 uur zonder een toilet tegen te komen met tijd.
For Your Railroad Adventures
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Ik weet niet hoe dat is geregeld, maar bij CXX in Noord Holland Noord komen de chauffeurs na een uur rijden altijd wel in Alkmaar, Hoorn of Den Helder of Den Oever uit, waar er getoiletteerd kan worden.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Er zijn zat plekken in Amstelland-Meerlanden met toiletten. De enige opvallende plek zonder toilet is volgens mij Amsterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Daarom worden officiële pauzes ook gehouden op de Marnixstraat. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Maar bij Amsterdam CS kunnen de chauffeurs gratis gebruik maken van het toilet in het Haarlemsch Koffiehuis (in die nieuwbouw tussen het Victoria Hotel en het Kadaster).
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Mmm, dan geloof ik nooit dat dat ook in de spoor-CAO is opgenomen. Op een ritje Ddr - Ut met de s5000 / s5700 ben je bijvoorbeeld 3 uur onderweg. Stel dat daarin SLT zou rijden, dan heb je alleen in Ledn 12 minuten de tijd. Maar daar zit het het personeelstoilet zo ver weg van je vertrekspoor dat je moet kiezen tussen koffie halen of toiletteren, als je al op tijd aankomt. Verder heb je in Wp nog 7 minuten, maar daar is dan weer geen toilet om heen te kunnen rennen.Chauf21 schreef:Houd het er maar gewoon op dat het een CAO-eis is. Daarin staat namelijk dat je minstens iedere twee uur een mogelijkheid tot sanitaire stop moet hebben. Een pauze (>15 minuten) hoef je het dan niet te noemen, je hebt genoeg aan een minuut of vier, vijf.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Inmiddels zouden er in Uitgeest en Rhenen extra toiletten geplaatst zijn, aldus een woordvoerder van de NS in de Volkskrant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Blijft het feit dat je in Utg amper tijd hebt, looptijd van 1 naar 3/4, je plas doen (evt een grote boodschap), looptijd terug.Bee schreef:Inmiddels zouden er in Uitgeest en Rhenen extra toiletten geplaatst zijn, aldus een woordvoerder van de NS in de Volkskrant.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Hebben ze de extra toiletten in Uitgeest dan op hetzelfde perron als de bestaande toiletten geplaatst?
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Het bleek dat het eerder door mij genoemde hok achter de kiosk afgesloten was, en nu dus weer is opengesteld. Op Bkl is er overigens een regeling getroffen met CXX (waar een Mcn die moet omrijden dus weinig aan heeft)Wubbo schreef:Hebben ze de extra toiletten in Uitgeest dan op hetzelfde perron als de bestaande toiletten geplaatst?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Breukelen zal inderdaad wel moeilijk zijn. Zit er achter de aankomst van de s7400 / s17400 een goederenpad of de s4000? Anders zou de machinist de trein lang(er) stil kunnen laten staan bij aankomst en dan de kering wat sneller doen. Als ik het goed zie staat daar 14 minuten voor. Al weet ik niet of de treindienstregelaar dat leuk vind.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Vlak achter beide series zit inderdaad een goederenpad (Utrecht door .05 en .35 is het pad uit Geldermalsen, .20 en .50 is het pad uit Arnhem). De andere kant op zit het pad er vlak voor (Utrecht door .10/.40 richting Arnhem en .25/.55 richting Geldermalsen). Dat is dus geen optie.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Dan maar een portocabin achter het stootblok zetten vrees ik. Enig voordeel: Je kan er ook een koffieautomaat plaatsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
* mompelt iets over waterleidingen en opstel * :XBee schreef:Dan maar een portocabin achter het stootblok zetten vrees ik. Enig voordeel: Je kan er ook een koffieautomaat plaatsen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
In Rhn is toch gewoon een gebouwtje waar vroeger het loket zat? Lijkt me een kleine moeite om er een koffiezetapparaat neer te zetten en het personeel de sleutel te geven. Een toilet zit daar wel in lijkt me, snap niet dat ze daar een dixie op het perron moeten zetten.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Nu is het mooi dat iedereen voor bijna ieder eindpunt in Nederland sanitaire oplossingen aan het bedenken is.
Maar wat mij betreft is het inroosteren van 'plaspauzes' niet iets waarvoor gekokt moet worden om het in CAO's te krijgen. Het is wat mij betreft gewoon een kwestie van goed werkgeverschap en goed fatsoen dat je ervoor zorgt dat er periodiek sanitaire voorzieningen (danwel op het station, danwel in de trein) aanwezig is waar je personeel dan genoeg tijd voor heeft om er gebruik van te maken.
Maar wat mij betreft is het inroosteren van 'plaspauzes' niet iets waarvoor gekokt moet worden om het in CAO's te krijgen. Het is wat mij betreft gewoon een kwestie van goed werkgeverschap en goed fatsoen dat je ervoor zorgt dat er periodiek sanitaire voorzieningen (danwel op het station, danwel in de trein) aanwezig is waar je personeel dan genoeg tijd voor heeft om er gebruik van te maken.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
In de lokettijd zat er in ieder geval een toilet in ja. Het hokje was zeker niet groter dan 1 bij 1, maar je kon er wel naar het toilet, zeg ik uit ervaring ;-)Mark schreef:In Rhn is toch gewoon een gebouwtje waar vroeger het loket zat? Lijkt me een kleine moeite om er een koffiezetapparaat neer te zetten en het personeel de sleutel te geven. Een toilet zit daar wel in lijkt me, snap niet dat ze daar een dixie op het perron moeten zetten.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
het mooie is.... dat is er gewoon allemaalMark schreef:In Rhn is toch gewoon een gebouwtje waar vroeger het loket zat? Lijkt me een kleine moeite om er een koffiezetapparaat neer te zetten en het personeel de sleutel te geven. Een toilet zit daar wel in lijkt me, snap niet dat ze daar een dixie op het perron moeten zetten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Treinpersoneel eist betere toiletvoorziening
Klopt wat Ennes zegt, het was er allemaal allang. Men verkoopt het als 'nieuw', terwijl het alleen opnieuw is opengesteld.
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten