Patatje in metro, 62,75 euro boete

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Daantje »

Ach, er zullen altijd wel dingen gedoogd worden, ik heb wel eens op de bus staan wachten met een frikandelbroodje en toen ben ik ook ingestapt met nog een laatste hap in m'n hand en toen zei de buschauffeur ook vrolijk 'eet smakelijk!' :D Ik kan alleen niet zo goed indenken hoe een croissantje hinder of schade kan veroorzaken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Daniel »

Sommige vestigingen van C'est du Pain weten de croissantjes dusdanig te bakken dat je er de ruit mee kan inslaan, dus daarmee is 't makkelijk schade veroorzaken :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Ach, er zullen altijd wel dingen gedoogd worden, ik heb wel eens op de bus staan wachten met een frikandelbroodje en toen ben ik ook ingestapt met nog een laatste hap in m'n hand en toen zei de buschauffeur ook vrolijk 'eet smakelijk!' :D Ik kan alleen niet zo goed indenken hoe een croissantje hinder of schade kan veroorzaken.

Pssst... Hugo telt niet hoor ;)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Daantje »

Fles schreef:Pssst... Hugo telt niet hoor ;)
Die was het niet eens :D

Je wilt niet weten hoe ik me dan gedraag :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Vinny »

Kortom ik kan een motie van de SGP tegemoet zien die de toenemende onzedelijkheid in het openbaar vervoer aan de kaak stelt? :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Fles »

Daantje schreef:
Fles schreef:Pssst... Hugo telt niet hoor ;)
Die was het niet eens :D

Je wilt niet weten hoe ik me dan gedraag :P
Beter van niet, er lezen ook minderjarigen mee hier :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Caspar »

Gister liep er wel iemand met een geopend half liter blik bier de metro in, en daar werd door de aanwezige toezichthouders niets van gezegd, terwijl het duidelijk niet zijn eerste was van die dag.
Laat ze die mensen omscholen tot volwaardige service medewerkers; boven bij de tramhaltes stond een man in een afgeknipte spijkerbroek met sportschoenen in zijn eentje reisadviezen te geven aan reizigers, omdat door een storing en werkzaamheden er geen trams vertrokken vanaf de oostzijde van het CS. Het ging een beetje zo: HE mister, Joe weet hier al verry long, de trams dont ride hier nu.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Gister liep er wel iemand met een geopend half liter blik bier de metro in, en daar werd door de aanwezige toezichthouders niets van gezegd, terwijl het duidelijk niet zijn eerste was van die dag.
Ik ben weleens op Rotterdam Centraal aangesproken met een halve liter ja, in de tunnel. "MENEER U bent in overtreding!" Ik was me van geen kwaad bewust, had net 3 meter hoger dat biertje gekocht voor een godsvermogen... Dus ik zeg "IK? Meent u dat nou? " en toen legde hij uit hoe het zat :)

Rotterdam uit, altijd lastig. Bier kopen op spoor 8, dicht laten tot in de trein :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Ruben »

Als GVB het zo wil, prima, maar lok het dan ook niet uit met eetstalletjes in de stations. Want iets kopen voor onderweg is natuurlijk weer wel toegestaan, het nuttigen echter niet.
Overigens moet ik ze wel nageven dat ze het "bij de bron aanpakken" van problemen goed hebben toegepast. Nog even zo doorgaan, en alle schoonmakers kunnen ontslagen worden, dus het wachten is nog even op de regel dat zelfs krantjes hinder veroorzaken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Suus »

NS-Reiziger schreef:Als GVB het zo wil, prima, maar lok het dan ook niet uit met eetstalletjes in de stations. Want iets kopen voor onderweg is natuurlijk weer wel toegestaan, het nuttigen echter niet.
Overigens moet ik ze wel nageven dat ze het "bij de bron aanpakken" van problemen goed hebben toegepast. Nog even zo doorgaan, en alle schoonmakers kunnen ontslagen worden, dus het wachten is nog even op de regel dat zelfs krantjes hinder veroorzaken.
Het is inderdaad vreemd te noemen dat er vorig jaar op meerdere stations eetstands zijn gekomen: AH to Go op CS, die toko op Waterlooplein. Het verbeterd de sociale veiligheid op de stations maar het strookt niet echt met het controlebeleid. Maar het controlebeleid werkt inderdaad wel, kwa troep zijn de metrotreinen erg schoon, alleen het eeuwige gekalk vind ik minder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:het wachten is nog even op de regel dat zelfs krantjes hinder veroorzaken.
Inderdaad, het wordt meer dan hoog tijd dat mensen eens ophouden met maar overal "last" van te hebben. We zitten met zn allen in de metro, jij eet een frietje, ik drink een biertje, de meid tegenover ons vindt dat prima, of eet zelf ook een frietje, of drinkt zelf ook een biertje, of... had de auto moeten nemen. Je weet gewoon dat het een kwestie van geven en nemen is als je je in het OV waagt. Play the game by the rules. En ga niet ineens overal "last" of "Hinder" van hebben. Met 10 minuten ben je er toch weer uit.

En anders wil ik wel eens een dagje door Amsterdam gaan crossen, en Hinder ondervinden van iedereen met een kinderwagen, een vouwfiets, of een sleepkoffer. Worden er dan, alleen omdat ik dat vraag, honderden lui uit de metro gemikt? Natuurlijk niet. Nou dan.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door WSM »

Ik ondervind ook last en hinder van omhooggevallen straatjongeren met grote letters security op hun jas in de tram.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten