Vakantie naar Frankrijk

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Vakantie naar Frankrijk

Bericht door Wubbo »

Geert en ik zijn ons aan het bezinnen wat we willen gaan doen deze zomervakantie. In principe hebben we 2 weken (begin augustus) en denken we nu aan vakantie naar Frankrijk. Verder ligt alles nog open (incl het te gebruiken vervoermiddel). Hebben jullie nog tips/suggesties/etc?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vakantie naar Frankrijk

Bericht door Meltrain »

Eén suggestie: VK is leuker. :6
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Vakantie naar Frankrijk

Bericht door Stefan »

Haha, inderdaad. Ik ga ook weer 2 weken naar de UK deze zomer. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Vakantie naar Frankrijk

Bericht door Karl »

Volgens mij heeft Daantje ergens nog wel een interrailverslag op dit forum staan, daar kan ongetwijfeld inspiratie uit worden opgedaan.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vakantie naar Frankrijk

Bericht door Suus »

Helegaar niet, Frankrijk is veel leuker en romantischer :)

Ik weet alleen niet waar Geert en Wubbo van houden, maar mijn favoriete streken zijn de Auvergne, bergachtig, maar niet heel hoog en heel erg rustig en landelijk, de Pyreneeën en dan vooral Frans Baskenland (department 64). En verder houd ik van Bretagne. Niet heel erg warm, maar schitterende kust, romantische dorpjes en heerlijk zeevoedsel :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Vakantie naar Frankrijk

Bericht door Chauf21 »

Het gebied tussen Bordeaux en Avignon vind ik altijd wel erg mooi, typisch Frans en je kan er lekker actief bezig zijn :pos:
Karl schreef:Volgens mij heeft Daantje ergens nog wel een interrailverslag op dit forum staan, daar kan ongetwijfeld inspiratie uit worden opgedaan.
Dat staat hier: Interrail Frankrijk 2007 :D
Geen idee of je al eens in een TGV hebt gezeten, maar wanneer je bijtijds boekt en een Interrailticket hebt, zijn toeslagkaartjes voor de TGV niet eens zo duur. Marseille-Parijs in slechts enkele uurtjes is toch wel maf en leuk om mee te maken :)

Als je van plan bent veel buiten de grote(re) steden te ondernemen, is het aan te bevelen een auto of iets bij je te hebben. Het openbaar vervoer in en rondom de kleinere dorpjes is vaak erg karig (of simpelweg afwezig).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vakantie naar Frankrijk

Bericht door Suus »

Chauf21 schreef:Het gebied tussen Bordeaux en Avignon vind ik altijd wel erg mooi, typisch Frans en je kan er lekker actief bezig zijn :pos:
Dat is dus de Auvergne :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Vakantie naar Frankrijk

Bericht door Chauf21 »

Ja, en dat ten zuidwesten daarvan zeg maar (Lot in Midi-Pyrénées en Dordogne enzo) ;)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vakantie naar Frankrijk

Bericht door Daantje »

Ik vond vooral de lijn Nice - Digne ook echt prachtig en heel die omgeving daar eigenlijk. Ons reisverslag is wel een goede tip denk ik. Ik vond van onze reis vooral de afwisseling geweldig: stedentrip naar Parijs, strandvakantie in Normandië/Atlantische kust/Middellandse Zee kust maar ook het binnenland en super mooie uitzichten en landschappen, echt geweldig.

Wat ik afraad is de omgeving van Metz en Nancy enzo, dat is bijna alleen maar industrie.
gOVert
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 09:06

Re: Vakantie naar Frankrijk

Bericht door gOVert »

hoi, ben je wel eens in La Rochelle geweest? Het is erg leuk daar! Je kunt daar ook met de trein naartoe. Ik was daar 2 weekjes verbleven in een huis dichtbij het strand, heerlijk! Ook goed te doen in een huisje zo als je met je hele gezin gaat.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vakantie naar Frankrijk

Bericht door Daantje »

Als je naar La Rochelle gaat ga dan niet naar die jeugdherberg daar, daar heb ik slechte herinneringen aan ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Vakantie naar Frankrijk

Bericht door STF »

Hoezo? In een jeugdherberg is het toch altijd reuze gezellig? :roll:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vakantie naar Frankrijk

Bericht door Daantje »

Die jeugdherberg in La Rochelle is echt nog ouderwets met aparte slaapzalen voor jongens en meiden met minstens zes op een kamer. Hartstikke leuk als je met bekenden ben maar anders is het toch echt minder. Bovendien is ie ontzettend afgelegen op een industrieterrein, minstens een uur lopen vanaf het station. Douches enzo zijn ook erg verouderd. Het was ook gewoon dat alles tegenzat die dag dat ik er slechte herinneringen aan heb.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten