Mokum

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mokum

Bericht door Ardan »

Gewijzigd net in verband met de Marathon van Amsterdam, dat gaan weer leuke omleidingsplaatjes opleveren neem ik aan ;)
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Ja ik denk dat de vluchtstrook van de A10 wel vol busfotograven zal staan, als je kijkt hoeveel lijnen er die dag wel niet over de snelweg gaan. :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Woei, bus 37 is terug in Diemen :-P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Thomas »

Ardan schreef:Gewijzigd net in verband met de Marathon van Amsterdam, dat gaan weer leuke omleidingsplaatjes opleveren neem ik aan ;)
De tramomleidingen zijn tegenwoordig niet meer zo omslachtig als een paar jaar geleden; op zich logisch, maar vanuit foto-opzicht natuurlijk wel jammer :P. Bijvoorbeeld in 2007 lijn 4 van Amstelstation naar Tropenmuseum en lijn 12 naar de Plantage Parklaan:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hmm... 14 rijdt Sloterpark - Plantage Parklaan, wat beide geen standplaatsen zijn... Dat gaat leuk worden zondag. :wink:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mokum

Bericht door M57 »

Wat bedoel je met dat laatste? Ik weet niet wat 'standplaats' te maken heeft met het rijden van een tramlijn.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

Dat er aan geen van beide eindpunten een eindpuntvoorziening is (koffie en toilet dus).
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Tijd om de kantinetram weer uit de kast te halen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Slotermeer en Plantage Parklaan hebben toch beide een huisje? Al denk ik niet dat het personeel een sleutel heeft van het huisje op de Plantage, daar zit geen pasjestoegangssysteem op de deur.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mokum

Bericht door Mark »

ziggy schreef:Hmm... 14 rijdt Sloterpark - Plantage Parklaan, wat beide geen standplaatsen zijn... Dat gaat leuk worden zondag. :wink:
Flesje mee als je zondag toevallig op de 14 zit dus :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

STF schreef:Slotermeer en Plantage Parklaan hebben toch beide een huisje? Al denk ik niet dat het personeel een sleutel heeft van het huisje op de Plantage, daar zit geen pasjestoegangssysteem op de deur.
Waar zou dat huisje van de Plantage dan moeten staan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

Dat huisje bij de Plantage is volgens mij een jaar of twee geleden verwijderd.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Met de Dam tot Damloop was ik nog op de Plantage Parklaan lus en toen stond het huisje er gewoon.

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 9,,0,12.83
Laatst gewijzigd door STF op wo 13 okt 2010, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

Afgesloten dan. In ieder geval heb ik gelezen dat dat niet meer in gebruik was als zodanig.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Sloterpark is alleen een toilet, meer niet. Er zijn natuurlijk ook andere zaken die meespelen: een zuil voor het invoeren van storingen ontbreekt, magnetron/koelkast? Deanoods kan iedereen wel brood eten, maar waar? Op de stoeprand van het wertheim, danwel sloterpark? Dan regent het hopelijk niet. Ben benieuwd wat er gebeuren gaat.

@pasjessysteem: dat zegt niets, zoutkeetsgracht is ook gewoon te openen per sleutel (moet zelfs).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Zo'n groot gebouw op Sloterpark waar alleen een toilet in zit??? Dan is het toilethuisje op de Zaanstraat toch een stuk kleiner...

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... .8,,1,5.07

Hoeveel chauffeurs beginnen hun dienst eigenlijk op de Zaanstraat want er is een mini fietsenstalling die afgesloten kan worden achter dat huisje! :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Ik kan mij niet herinneren dat het gebouw wat je op Google Streetview ziet staan het gebouw is wat daar staat. Volgens mij staat daar nu een hutje van 2 bij 2 meter. Overigens is de logica van het GVB met betrekking tot Sloterpark best logisch. Het is niet de bedoeling dat daar vast personeel aanwezig is, dus dan kan je de voorzieningen van zo'n eindpunt beter ergens neerzetten waar dat wel het geval is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Geert »

Is er geen ander eindpunthuisje in de buurt? Anders kan GVB natuurlijk ook een Dixie huren als toiletvoorziening en zo'n bouwkeetje op wielen neerzetten voor de schaft. Zal wel niet zo duur zijn.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

STF schreef:Zo'n groot gebouw op Sloterpark waar alleen een toilet in zit??? Dan is het toilethuisje op de Zaanstraat toch een stuk kleiner...
Zucht, hobbyisten ;). Ik weet niet hoelang je er al niet geweest bent, maar dat gebouw is allang weg. Het is nu, wat bee zegt, inderdaad een gebouwtje van 3 bij 3. Van de Zaanstraat had ik begrepen dat een deel van het gebouw verhuurd is en dat alleen het toilet beschikbaar is voor de chauffeurs. Over zondag: Volgens mij wordt de aflosplaats (standplaats dus) Plantage Parklaan, misschien dus inderdaad zoiets wat Geert al voorstelde. :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Ik ben vier weken geleden langs de Sloterparkbad eindlus gekomen maar zat in bus 268 en keek op dat moment naar rechts dus zie je links niets. :lol: Sinds najaar 2007 ben ik nooit meer bij dat huisje geweest nee. Er is ook echt geen touw aan vast te knopen met die huisjes, dat enorme gebouw stond er pas een paar jaar sinds lijn 7 daar naar toe is gaan rijden. Toendertijd was dat de standplaats voor lijn 7 terwijl Flevopark het voor lijn 14 was, dat is kennelijk sinds de remisewisseling van de 7 omgewisseld naar Flevopark?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Ja, de standplaats van lijn 7 en 14 is nu voor beiden Flevopark.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Iemand kan mij hier vast helpen hiermee.

Elke ochtend staat er bij het Amstelstation achter de halte van de 101 een touringcar vol passagiers. Dit lijkt mij een pendeldienst voor Overamstel of iets dergelijks. Nu hangt er ook altijd een papiertje Connexxion 673 achter de voorruit. Als ik echter zoek naar een buslijn 673 op de site van Connexxion kan ik niets in Amsterdam vinden. Weet iemand meer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mokum

Bericht door Fles »

Mark schreef:
ziggy schreef:Hmm... 14 rijdt Sloterpark - Plantage Parklaan, wat beide geen standplaatsen zijn... Dat gaat leuk worden zondag. :wink:
Flesje mee als je zondag toevallig op de 14 zit dus :D

:shock: Flesje maakt alvast met klem bezwaar tegen deze snode plannen!! :evil:
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Thomas »

Bee schreef:Iemand kan mij hier vast helpen hiermee.

Elke ochtend staat er bij het Amstelstation achter de halte van de 101 een touringcar vol passagiers. Dit lijkt mij een pendeldienst voor Overamstel of iets dergelijks. Nu hangt er ook altijd een papiertje Connexxion 673 achter de voorruit. Als ik echter zoek naar een buslijn 673 op de site van Connexxion kan ik niets in Amsterdam vinden. Weet iemand meer?
Die touringcar was tot 1 oktober in ieder geval de 'Amstel Business Park bus', die in ochtend- en avondspits een lusroute van het Amstelstation naar Overamstel/het Amstel Business Park reed en gratis was. Ik zie nu op http://www.amstelbusinessparkbus.nl dat die per 1/10 is opgeheven. Via de site van voormalig stadsdeel Oost-Watergraafsmeer is nog dit foldertje met een kaartje van de route te vinden: http://www.oost-watergraafsmeer.nl/aspx ... essbus.pdf
Ik zag er altijd vrij veel mensen uitstappen in de middagspits, dus wellicht is Connexxion in het gat gesprongen? Over een lijn 673 kan ik ook niks vinden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Ik zal het binnenkort maar eens aan een chauffeur vragen denk ik, want voor een pendeldienst die is opgeheven is het verdacht dat er nog steeds touringcars vol mensen rond rijden :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten