Mag ik even kwijt #56

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door STF »

Caspar schreef:Misschien dat er iemand in de directe omgeving last had van hoge pieptonen in zijn gehoor, die dacht dat het een Mosquito was?
Pieptonen uit zo'n ding? Dan had ik het zeker moeten horen want ik hoor elke televisie "gillen". Vreselijk die tonen terwijl me ouders er niks van horen. :?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door find_your_spot »

Hele huis ruikt naar Salami en Knoflook....
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Caspar »

Als je die bij de NS Hispeedbalie koopt, dan betaal je ongetwijfeld ook balie-/servicekosten van een paar euro per reservering?
Bij de Hispeed balie willen ze je zelf überhaupt geen losse reservering meer verkopen, voor een binnenlandse Franse TGV, omdat Hispeed daar niets aan verdient. Laatste keer was ik enorm verbaasd, en stond ik na 3 kwartier wachten voor ik aan de beurt was, binnen 1 minuut weer op straat zonder reservering omdat ik dat volgens de beambte ter plekke maar moet regelen. Wat ze wel doen, is bv TGV Brussel- Zuid Frankrijk, maar dat is volgens mij veel duurder dan met IC naar Lille Flandres/Europe afreizen en daar op een TGV te stappen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Chauf21 »

Karl, Wat noem je duur?
Als je bij Transavia vluchten naar Spanje selecteert (bv. vanaf Amsterdam of Rotterdam), kan je voor volgende week nog rond de €80 (enkele reis) uitkomen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Daantje »

@ Karl: wil je perse volgende week? Het is dan in een groot deel van het land herfstvakantie waardoor de tarieven vanaf schiphol waarschijnlijk wel iets hoger liggen dan een andere willekeurige niet-vakantie week. Volgens mij betaal je geen balietoeslag bij NS als je al een Interrailticket hebt en wil reserveren maar in Den Haag hebben ze ons destijds verteld dat je reserveringen alleen kan doen tegelijkertijd met het kopen van je interrailticket, verschilt een beetje per locatie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Daantje »

Caspar schreef:
Als je die bij de NS Hispeedbalie koopt, dan betaal je ongetwijfeld ook balie-/servicekosten van een paar euro per reservering?
Bij de Hispeed balie willen ze je zelf überhaupt geen losse reservering meer verkopen, voor een binnenlandse Franse TGV, omdat Hispeed daar niets aan verdient. Laatste keer was ik enorm verbaasd, en stond ik na 3 kwartier wachten voor ik aan de beurt was, binnen 1 minuut weer op straat zonder reservering omdat ik dat volgens de beambte ter plekke maar moet regelen. Wat ze wel doen, is bv TGV Brussel- Zuid Frankrijk, maar dat is volgens mij veel duurder dan met IC naar Lille Flandres/Europe afreizen en daar op een TGV te stappen.
Wij zijn toen van Marseille naar Brussel gegaan met de TGV met interrail one country pass Frankrijk + reservering en we hebben voor die reservering niet meer betaalt dan 20 euro dacht ik.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Caspar »

20 euro per persoon? Dat vind ik nog aardig aan de prijs, als je bedenkt dat je vanaf Lille Europe 1,50 kwijt bent voor een reservering naar Bordeaux, Nice, Perpignan etc. Dan bespaar je dus 18,50€. De verbinding per IC naar Lille vanuit Nederland is best okee. Die 18,50 is dan zeker voor het Belgische traject?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Karl »

Daantje schreef:@ Karl: wil je perse volgende week? (...)
Daar ben ik ook achtergekomen, maar ivm met een nieuwe baan op zeer korte termijn (1 nov.) heb ik nu 'opeens' vrij.

In ieder geval bedankt voor de tips/meedenken.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Daantje »

Caspar schreef:20 euro per persoon? Dat vind ik nog aardig aan de prijs, als je bedenkt dat je vanaf Lille Europe 1,50 kwijt bent voor een reservering naar Bordeaux, Nice, Perpignan etc. Dan bespaar je dus 18,50€. De verbinding per IC naar Lille vanuit Nederland is best okee. Die 18,50 is dan zeker voor het Belgische traject?
Per persoon idd. Tis alleen natuurlijk niet alleen reservering maar ook het stuk in België waar ons interrail ticket niet geldig was.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Fles »

Caspar schreef:De verbinding per IC naar Lille vanuit Nederland is best okee.
Als je HEEL erg goed weet waar je moet zijn in Antwerpen ja :D 6 minuten. ALS de Benelux op tijd is. Nou ja. ALS.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Stefan »

Overstap van 3 minuten (mét koffers) van de IC vanuit Brusz naar de stopper richting Essen is ook leuk... Dan moet je van helemaal beneden naar boven. We hebben het toentertijd gehaald, geen idee hoe.. Maar het is gelukt. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door webguy »

Overigens zijn sinds 2010 de TGV Interrrail tarrieven gewijzigd. Het was eerst een piek/dal tarief met beperkt aantal plaatsen ofzo, maar nu is het duurder geworden. Er staat op de interrail site dit:
Binnenlandse Treinen schreef: TGV / TEOZ
Compulsory reservation
2nd class: € 6 / € 18 / 1st class: € 6 / € 18
These fares are only valid for domestic routes within France.
There is a limited number of seats reserved for InterRailers at the € 6 fare. If they are fully booked, you can travel at the 18 € peak price, which can only be booked last-minute locally.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Dexter »

Fles schreef:Baarn, 16 oktober 2010. Gewoon een leuk plaatje, oud en nieuw naast elkaar :)

Afbeelding
Mooi plaatje, 40 jaar verschil! Als het eenmaal zover is ga ik ze toch wel missen, die ouwe trouwe beestjes. :|

Pfoe ik ben een beetje brak, gisteren een feestje gegeven. Was gezellig, de laatsten gingen om 4:15 uur naar huis. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door mb90 »

Vanmiddag zat het avondeten bijna op de bumper van onze auto en wel 2 overstekende spelende herten bij het Brielse Meer. :shock:
Dat was dus wel even schrikken. Eerst kwamen ze al rennend links uit het bos zetten om een paar honderd meter verder weer vanaf de waterkant terug te rennen naar het bos. Ze hadden totaal geen oog voor wat er om hun heen gebeurde uiteraard, want ze zagen er nog vrij jong uit.

Wat ook schrikken was, maar dan op een andere manier was dit trieste ongeluk: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... Maasvlakte
10 minuten voordat dit gebeurde kwamen we namelijk nog over deze kruising en een klein stukje verderop reden er 2 motorrijders met zeer hoge snelheid langs ons en vroeger werden er daar al regelmatig straatraces gehouden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Michael »

het begint nou toch wel weer best fris te worden op de fiets tijd om de handschoenen weer uit de kast te halen
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Daantje »

Idd, ik fietste vannacht naar huis in m'n zomerjas en ben blij dat m'n winterjas weer gewassen is en dat ik die ook weer aan kan. Handschoenen liggen al klaar, sjaal had ik al langer in gebruik.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Dexter »

Brrr, dat belooft wat. Ik moet morgen - pardon straks - om 3:35 uur de deur uit. Ik ril al bij de gedachte. :|
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door STF »

Morgen voor de laatste keer grasmaaien dit seizoen, ze voorspellen slechts tussen de 2 en 8 graden, dus zal me handschoenen inderdaad ook maar aantrekken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Daniel »

Tja handschoenen doe ik nog niet aan, maar merkte vanavond ook wel aardig dat 't frisjes aan 't worden is toen ik in de schaduw met de wind van voren van 't station naar huis liep vanavond. In 't zonnetje was 't de rest van de dag wel heerlijk weer en niet al te koud in gevoelstemperatuur maar dat zal komende week wel anders worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Daantje »

Lopend gaat het nog wel zonder handschoenen maar op de fiets is het echt wel fijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Daniel »

Tja, nou heb ik 't zowiezo niet snel koud hoor dus let niet op mij wat dat betreft :P Hoewel 't gisteren wel 'n aardig fris windje was.
En de fiets, tja, die heb ik 'n week of twee geleden voor 't laatst gebruikt... tijdwinst in het woon-werkverkeer is zo beperkt dat ik alles wat ik win weer verlies met het uit de berging halen van m'n fiets.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Morgen voor de laatste keer grasmaaien dit seizoen, ze voorspellen slechts tussen de 2 en 8 graden, dus zal me handschoenen inderdaad ook maar aantrekken.
Zo, dus het gras(maai)seizoen 2010 is in luxemburg weer ten einde :wink: ?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door ODRAIL »

Moet nog een keertje nieuwe handschoenen kopen, de oude worden niet meer warm :?.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Fles »

KM46 schreef:
STF schreef:Morgen voor de laatste keer grasmaaien dit seizoen, ze voorspellen slechts tussen de 2 en 8 graden, dus zal me handschoenen inderdaad ook maar aantrekken.
Zo, dus het gras(maai)seizoen 2010 is in luxemburg weer ten einde :wink: ?

Zonde, die belevenissen had ik meer aan dan aan As the World Turns -o-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:
KM46 schreef:
STF schreef:Morgen voor de laatste keer grasmaaien dit seizoen, ze voorspellen slechts tussen de 2 en 8 graden, dus zal me handschoenen inderdaad ook maar aantrekken.
Zo, dus het gras(maai)seizoen 2010 is in luxemburg weer ten einde :wink: ?

Zonde, die belevenissen had ik meer aan dan aan As the World Turns -o-
Dat dacht ik dus ook :? :).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten