Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Wubbo »

hgv schreef:De 9100 komt aan op spoor 6B en vertrekt van spoor 7B. Lekker handig voor mindervaliden dus. Maar zal wel verklaren waarom er werkzaamheden nu zijn op dat perron van spoor 6/7.
Dit gaat om Groningen, for the record. Maar spoor 4, 5 en 6 zijn straks geen doorrijdsporen meer, er komt daar een perronverbinding te liggen. Ik dacht trouwens dat de bedoeling was om de s9100 lang te keren, wisselend op spoor 6 en spoor 7.
hgv
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 27 nov 2009, 17:46

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door hgv »

Groningen inderdaad. Sorry. ;)

Ow ok, das nieuw voor me! Wat is dan nog het nut van spoor 5 trouwens? Doogaande treinen gaan via het rangeerterrein dan? Is daar nog een doorgaand spoor? Veendam Express ging altijd via spoor 5... :)

Vertrek staat altijd van spoor 7. Aankomst spoor 6 ;)
Laatst gewijzigd door hgv op vr 15 okt 2010, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Wubbo »

Materieel opstellen ofzo?

Ik heb me laten vertellen dat dit een tijdelijke situatie is, totdat er liften en dergelijke zijn ingebouwd in de traverse. Spoor 5 blijft dus voorlopig gewoon liggen, doorgaande treinen gaan via spoor 8, 9 of 10.
hgv
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 27 nov 2009, 17:46

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door hgv »

Aan, heel interessant. Zal wel stijgerconstructie worden dan. :P Maar werkzaamheden zijn al in volle gang. ;)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Marc »

Frank schreef:
fogeltje schreef:Mij valt op dat "mijn" stoptreinen vanaf de nieuwe dienstregeling omgedoopt zijn tot Sprinter. Gaat de NS dan nu de term "Stoptrein" uit faseren? (dit wilden ze al een paar terug meen ik)
Ik zag het iig bij de stoptrein Nijmegen - Den Bosch staan ja. Ben benieuwd welk materieel het wordt (SLT of SGM) :) .
Vermoedelijk blijft dit nog even Mat '64. Ook de series s5200, s6400, s6800, s6900 en s9600 staan in de planner als Sprinter, het lijkt me dat ze niet alle series in één keer gaan vervangen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Daan »

hgv schreef:Veendam Express ging altijd via spoor 5... :)
De wie?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Raymond »

Marc schreef:
Ik zag het iig bij de stoptrein Nijmegen - Den Bosch staan ja. Ben benieuwd welk materieel het wordt (SLT of SGM) :) .
Vermoedelijk blijft dit nog even Mat '64. Ook de series s5200, s6400, s6800, s6900 en s9600 staan in de planner als Sprinter, het lijkt me dat ze niet alle series in één keer gaan vervangen.
Nou, die kans lijkt me vrij groot dat het wel in één keer vervangen wordt. De s6000, s16000 en s13600 worden in één keer vervangen van SGMm naar SLT in december. Daar komt zoveel SGMm vrij dat je daarmee gelijk al of zo goed als helemaal die series van SGMm kan voorzien.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Marc »

Ik heb op internet nog wat informatie gevonden, de series s4400, s5200, s6800, s6900 en s9600 staan op papier nog altijd ingepland met Mat '64 (de praktijk kan natuurlijk afwijken).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Suus »

Over de s4400 en de daaraan gekoppelde series doen volgens mij al vrij lang geruchten de rondte dat er SGM ingezet zou gaan worden. Wat er van waar blijkt moet maar aan getwijfeld worden, maar door de vele inzet van SGM in andere delen van Brabant de afgelopen twee jaar lijkt het mij niet helemaal onmogelijk: Immers, personeel is er al bekend mee :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Daniel »

Wat betreft de s20100, deze gaat in Hengelo van spoor 11 vertrekken (was ook wel te verwachten) waarmee dat spoor na lange tijd ook weer planmatig gebruikt gaat worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Alleen als er daadwerkelijk SGMm of SLT rijdt zijn ze van naam gewijzigd.
Ik zou daar maar niet teveel op rekenen. Het zou niet de eerste keer zijn dat NS een serie 'Sprinter' noemt en er dan vervolgens helemaal geen Sprinters blijken te rijden (of pas maanden nadat de nieuwe dienstregeling begonnen is).

Er is overigens één serie die er nu als 'Sprinter' in staat waarvan ik zeker ben dat erg geen SGMm, en ook geen SLT gaat rijden, dat is de s17800. :lol:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door VIRM »

Nu de nieuwe dienstregeling eraan komt: is er al iets meer bekend over wanneer Mat'64 definitief met pensioen gaat? Of is het de bedoeling dat die dingen nog een paar decennia doortuffen? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Wubbo »

In ieder geval gaan ze nog een tijdje mee op Zwolle - Emmen, totdat Arriva daar de boel overneemt.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Reiziger Delft »

Leeuwarden - Sneek gaat naar 3 treinen per uur in plaats van 2. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Daniel »

'n schopje met een aanpassing die ik hier nog niet was tegengekomen... als we de reisplanner mogen geloven rijden er in diverse vakanties geheel geen voortreinen in de NoordOost meer, die waren er dit jaar nog wel. Kom het o.a. tegen in de meivakantie (opvallend aangezien die er alleen voor de scholieren is, veel minder voor de forensen) en ook op het hoogtepunt van de zomervakantie (steeksproefgewijs vastgesteld, op 1 juli is 't nog niet en op 1 augustus wel).

Het volgende zal wel een bugje in de planner zijn: vanuit Rotterdam rijdt een s20500 of s21700 met aankomst op spoor 12b te Utrecht C. en uit Den Haag een s500 of s1700 met eveneens aankomst op 12b. Aannemelijk combineren die daar gewoon, maar de planner geeft een overstap van het Rtd-deel op het Gvc-deel als je een reis Rotterdam - Amersfoort plant
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door BR628 »

Lijkt mij een bugje, want in de voorjaarsvakantie (voor alle regio's) rijdt de t12561 bijvoorbeeld wel gewoon.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Meltrain »

Maar de NS doet toch ook niet aan voorjaarsvakantie?
Allen de kerst-, mei- en zomervakantie hebben een aangepaste dienstregeling.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Wubbo »

De informatie van de voorjaarsvakantie kan nooit nu al correct zijn, want de informatie voor die weken is nog lang niet definitief. Het wijzigingsblad voor de weken vanaf week 5 (ofzo) sluit pas in december, dus voorlopig kan er nog van alles gebeuren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Daniel »

Volgens berichten uit betrouwbare bron op Somda klopt het echter wel degelijk. Het heeft onder andere ook te maken met de grote verbouwing van emplacement Zwolle waarvoor in de zomer van 2011 en 2012 werkzaamheden plaatsvinden. In Zwolle heeft men door deze verbouwing onvoldoende capaciteit voor de verdubbelingstreinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Wubbo »

Sinds wanneer valt de zomervakantie in het voorjaar? :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Daniel »

Waar heb ik 't over het voorjaar? Ik heb 't alleen over de mei- en zomervakantie, in de voorjaarsvakantie rijden de verdubbelaars gewoon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Adviesaanvraag Dienstregeling 2011 NS

Bericht door Wubbo »

Meltrain had het over de voorjaarsvakantie. Ik had het over de voorjaarsvakantie. Jij reageerde daarna (zonder quote) dus ik ging er van uit dat je op mij reageerde. Ik kon uit de strekking van jouw bericht niet afleiden dat dat niet zo was.

Mijn opmerking dat de plannen voor de voorjaarsvakantie nog niet definitief zijn klopt ook wel degelijk (om jouw woorden even te herhalen).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten