Ardan on Tour #4: Dagje België

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Ardan »

Meltrain schreef:En wat voor kaartje(s) had je? Een enkeltje Roosendaal - Gent + een enkeltje Gent - Brussel + een enkeltje Brussel - Roosendaal?
:Y
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Ardan »

Oh ja: ik zou dus mijn verslagje nog afmaken!
Goed, gaan we door. We waren gebleven bij de MOBIB op Pannenhuis.
Afbeelding
Slim zijn is: automatisch opladen uitvinden.. :roll:

Twee metro's geven aansluiting op elkaar op Beekkant. Altijd op het ene perron centrum-Boudewijn, en op de andere Zuid-Erasmus.
Afbeelding
Toen ik op de metrowijzer keek, viel me iets op.
Tussen IJzer en Ribaucourt is een pijltje aangebracht in plaats van een stip. Dit omdat hier het nooit voltooide station Sainteclette tussen ligt (vanuit de metro ook te zien, ziet er gaaf uit :shock: )
Afbeelding
Vraag ik me dus af: wat doen die twee pijltjes hier dan?
Afbeelding

Per BOA ging ik naar het Centraal Station. Hapje eten halen en bordje scoren.
Interieur van een BOA.
Afbeelding
Op het metrostation van de gare centrale moest mijn BOA even blijven staan omdat er een andere metro vlak voor zat...
Afbeelding
Het past allemaal nog maar net.
Afbeelding
De perrons van Brussel Centraal zijn behoorlijk crappy. De hal echter is sober, maar niet lelijk.
Afbeelding

Met een smakelijk broodje in mijn hand liep ik naar station Kapellekerk. Daar eindigen behoorlijk veel streekbuslijnen, dus ik had wel een busstation verwacht.
Afbeelding
Nee dus.
Het filmpje dat ik op het station heb gemaakt is helemaal aan het begin van het topic te vinden, dus die ga ik niet nog een keer hier plaatsen ;)
Met een duikbril ben ik hierna van Kapellekerk naar Congres gegaan, waar ik ongeveer een horrorfilm heb kunnen maken, gezien de eerste paar seconden..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ePvTb5MJvrw[/youtube]
Van Kapellekerk weer naar Zuid gegaan, en van Zuid ging het per Flexity met lijn 4 naar eindpunt Stalle Parking.
Afbeelding
Vanaf hier liep ik naar Kasteel Drogenbos, eindpunt van tramlijn 82.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5pFUEc3FWjk[/youtube]
Ik ging met de tram tot de halte Sint-Denijs, dicht bij station Vorst-Oost. Gezellig dat het daar is joh!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Als laatste foto nog even deze varkensneus in een bocht. Achterop zat trouwens een klassieker, die dingen zijn koppelbaar :)
Afbeelding

En dat was het! Het begon al donker te worden, niet meer foto's gemaakt. Voorspoedige terugreis gehad, was een leuk dagje :D
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Ronald »

Leuk verslagje, geeft een goede indruk van al die gezellige, vrolijke Brusselse stationnetjes *O* .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Meltrain »

Leuk verslagje idd.
Vooral je filmpjes zijn geniaal. :lol: (Maar je mag me toch uitleggen hoe je bij een wandeling van Stalle P naar Drogenbos Kasteel bij de halte Stelplaats uitkomt. :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Ardan »

Afslagje gemist, door een woonwijk lopen dwalen, dat soort dingen XD
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Ardan on Tour #4: Dagje België

Bericht door Stefan »

Dat station Vorst-Oost, lol... :lol: Die filmpjes zijn inderdaad geniaal, heb ik me prima mee vermaakt! :pos: :D
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten