OVer je reiservaringen in oktober 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Dexter »

Heeft er iemand toevallig foto's? Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden naar hoe het er precies uit ziet.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Ardan »

Enkele busbaan tussen de weg en het kanaal, die met de spitsrichting meegaat. In de ochtend náár Amsterdam, en ik de avond ván Amsterdam. Bij bushaltes zijn mogelijkheden om naar de normale rijbaan te gaan.
Ik doe ook maar wat
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door JeePee »

Pijnackerbus schreef:* Intercity t10562 had vandaag staanplaatsen over bijna de gehele trein, waarom is dat ding zo kort op vrijdag :x
Ding is al zolang ik weet een los stelletje op alle dagen van de week. Ma-Do staanplaatsen op balkon (soms in de gangpaden) en vrijdag meestal achterblijvers in Lw. Na enkele weken lost dat vanzelf op. Een groot deel van de studenten neemt dan wel een andere trein.. Of dat nou de juiste manier van oplossen is, dat valt te betwisten. Werkt wel iig. Zelfde probleem treed op de zondagavond op. Zowel richting Lw als richting Zl worden regelmatig losse stellen ingezet. Levert altijd wel staanplaatsen in de gangpaden op eigenlijk. Het went ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Suus »

De eerste sporen van station Sassenheim zijn te zien. Men is bezig met het vervangen van de draagconstructie voor de bovenleiding. Op de Schiphollijn hebben die geen tunnelconstructie, maar de nieuwe wel. Bovendien staan ze verder van het spoor af zodat er een geopende treindeur tussen past. Jammer genoeg staan ze dan weer niet zo ver van het spoor af dat het hele perron er tussen past.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Geert »

De infromatieschermen in de ICM's tonen sinds vandaag (?, niet eerder gezien iig) ook informatie over werkzaamheden en stakingen. Bovenaan staat dan 'Speciaal Bericht' en eronder bijvoorbeeld teksten over werkzaamheden en de staking in België. Hip hoor :) Ook de internetpagina toont een waslijst met informatie:
Afbeelding

Gaat overigens nog niet helemaal goed, zit nu in de t1731 naar Enschede. Lijkt me niet aannemelijk dat die op Utrecht wordt gesplitst ;) Stelnummers kloppen dan weer wel.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Freek »

Dexter schreef:Heeft er iemand toevallig foto's? Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden naar hoe het er precies uit ziet.
Geen foto, maar wel een Google mapslink. Heb even een plek gezocht waar de busbaan begint, hier dus

Hier een locatie van een bushalte, waar zoals hierboven al gezegd is gewisseld kan worden.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Chauf21 »

Dexter schreef:Heeft er iemand toevallig foto's? Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden naar hoe het er precies uit ziet.
Een andere noemenswaardige halte is bij Watergang: daar hangt een soort flapperbord dat aangeeft welke halte in gebruik is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Geert schreef:De infromatieschermen in de ICM's tonen sinds vandaag (?, niet eerder gezien iig) ook informatie over werkzaamheden en stakingen. Bovenaan staat dan 'Speciaal Bericht' en eronder bijvoorbeeld teksten over werkzaamheden en de staking in België. Hip hoor :)
Zit er allang in hoor, al had ik juist de afgelopen tijd het idee dat ze 't niet toonden. Heb 't toen OBIS er nog maar net was ook al gezien.
Wellicht dat ze het even uitgezet hebben en nu wat problemen opgelost hebben want 't versprong zo af en toe wat te snel... dan was nog niet de volledige tekst langsgescrollt voor 'ie naar de volgende ging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door webguy »

Had vandaag best wel pech met het OV. Vanmorgen rond 10:30 op Amsterdam CS tram 819 op lijn 24 die een defecte deur had: hij ging constant open en dicht en open en dicht. Hielp ook niet dat er constant mensen het opgaven en weer bij kwamen. Stonden stuk of 3 trams achter die ook niet weg konden. Uiteindelijk tram 25 gepakt naar Weteringcircuit, en toen kwamen er twee trams langs die "geen dienst" filmden.

Verder vanmiddag een seinstoring tussen Arnhem en Nijmegen. Ik was al van Heyendaal naar Nijmegen CS gegaan met de 300, en uiteindelijk daar weer ingestapt naar Arnhem toen ik zag dat er niks reed. De stop knop had alleen een storing, die ging niet uit, en met een bomvolle bus was dat erg prettig... Zo'n beetje overal in Bemmel en Elst gestopt dus en was een uur bezig...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Freek »

omdat oost-nl al zo lekker bereikbaar is nog een aantal verstoringen. Heel arnhem ligt plat, evenals Maarn-driebergen en deventer-zutphen en volgens de sms ook zupthen-oldenzaal. Lekker handig dus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Je ziet 't maar heel weinig in een heel rijtuig in de praktijk maar vanmiddag trof ik dan toch zo'n situatie... in de voorste bak van de t12759 was het relatief rustig en zat op elke vier- of tweezit precies één persoon. Uiteraard waar mogelijk in de rijrichting :P
Zelf die situatie dan toch maar tot een einde gebracht :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Dexter »

Prorail-gepruts vanmorgen vroeg in Vl: Ik kwam aan in Br met -2 (met voorbedachte raden, zodat ik alvast m'n porto & RP in m'n tas kon gooien en m'n jas aantrekken) :wink: maar op vertrektijd om '40 kwam het sein niet veilig, even bellen dus. Een vriendelijke treindienstleidster met Brabantse tongval vertelde me dat er in Vl sporen buiten dienst waren vanwege werkzaamheden en dat we moesten wachten totdat de s1900 tegentrein uit Vl was vertrokken, mijn nieuwe vertrektijd was nu '49. Niets aan te doen, dus ik via de boordomroep de reizigers 'blij' gemaakt met de vertraging.

Om '49 komt ineens het sein van het nevenspoor veilig, dus ik maar weer bellen. De trdl-ster vertelde dat er 'nog een Duitse trein in de weg stond' in Vl, maar dat het nu elk moment kon gebeuren. Ik blij en de reizigers de blijde boodschap vertelt. Op het moment dat ik klaar ben met omroepen, zoeft er een (omgeleide) ICE voorbij. Een paar minuten erna zag ik dan eindelijk frontseinen van een loc over de brug komen, maar dat bleek een omgeleide CNL te zijn. Weer een paar minuten later kwam dan de s1900 de brug over en om '58 kregen we dan eindelijk veilig om met +20 Vl binnen te rijden.

In Vl was er vreemdgenoeg geen spoortje van werkzaamheden op de perronsporen te merken, wel op het goederenemplacement er naast. Wel was het aardig druk. Op spoor 1 stonden een Eurobahn Flirt en op doorrijspoor 2 de ICE (die ons net in Br had ingehaald) te wachten om richting Duitsland te vertrekken. Toen ik na een gedwongen flits-pauze terugkwam bij mijn trein stond de ICE er overigens nog steeds. Ik heb trouwens die trdl-ster wel laten weten dat het waardeloos geregeld was en dat je dit niet aan de reizigers kan verkopen. Weliswaar op een niet-verwijtende manier naar haar toe, want zij heeft dit immers ook niet bedacht. Ze was het er mee eens en zou een melding ervan maken.
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door MdJ »

Was het vandaag een plaatselijke kinderopvangstoelendans ofzo? Uit lijn 9 uit Anklaar kwam een grote groep met kleine kindertjes die naar lijn 5 ri Woudhuis wilden, in lijn 5 uit Woudhuis van een kwartiertje later (en met de 3793) kwam een groep die in lijn 8 naar Anklaar wilden.

Toen naar richting Zp-Ah-Db, om dan in Db weer terug naar Ed-Amf-Apd te gaan. Het liep iets anders...

Snelbus Zp->Ah gepakt van 13.29; met de Cxx-tours 9053. Ook hier was de manier van zitten bepalend: alle mensen waren alleen en zaten op apparte tweezitters, allen tegen het raam. (heel appart als je binnenkomt :mrgreen: ). Uiteindelijk via de N348-A348 en A12 tot Waterberg en de Apeldoornsestraat naar Ah; daar aangekomen met +10.

Toen begon het gezeik: Stroomstoring.
Uiteindelijk zijn er in anderhalf uur tijd 3 treinen richting Nm (14.20(+15), 14:39(Sprinter) en 15:26 vertrokken en ook 3 richting Ed (14:36(Stoptrein), de s3000 15:00(+5) en de 7500 svan 16.06, verder niets. Eerste trein dus na een uur was een solo 2971 pendeltje naar Ed om 16:06... Dat was vrij vol..
Bij twijfel: gebruik beton.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Freek »

MdJ schreef: Snelbus Zp->Ah gepakt van 13.29; met de Cxx-tours 9053. Ook hier was de manier van zitten bepalend: alle mensen waren alleen en zaten op apparte tweezitters, allen tegen het raam. (heel appart als je binnenkomt :mrgreen: ). Uiteindelijk via de N348-A348 en A12 tot Waterberg en de Apeldoornsestraat naar Ah; daar aangekomen met +10
Dat was niet de bedoeling, men zou niet aan de achterkant van het station in Arnhem vertrekken en aankomen maar juist aan de voor kant. Daarom reden er ook (ex-)lijnbussen als het treinvervangende vervoer omdat deze op de busbanen mogen en kunnen (ivm Vetag) in Arnhem en zo sneller bij het station zouden moeten zijn.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door MdJ »

Die rit ging via de Apeldoornse straat naar Sonsbeek naar de voorkant van het station (iig: waar in de zomer de bussen ri Ahz vertrokken, het luxor, kan dat?)
Bij twijfel: gebruik beton.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Thijs »

Mijn snelbus Zutphen>Arnhem ging vanuit de A348 via de IJsseloordweg en Westervoortsedijk en Velperbuitensingel. Is dat de standaardroute nu? Heb bij eerdere buitendienststellingen een andere route waargenomen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Freek »

Zowel de route van Thijs als MDJ zijn voor mij nieuw, die routes hadden ze niet bij eerdere buitendienststellingen. Heb alleen routes gehad via de A348, Pleyroute, Mandelabrug en dan halte Luxor of via de A348, A12, Apeldoornseweg, Sonsbeeksweg en dan de halte aan de achterkant van het station. Wat ik begrepen had was het de bedoeling dat er via de A348, Pleyroute, Mandelabrug halte Luxor gereden zou worden.
Morgen mag ik zelf ook een retourtje maken, ben benieuwd waar de chauffeur dan mee aankomt. Gelukkig net na de ochtend en avondspits hopelijk is de drukte dan wel weg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Die laatste route heb ik gisteren geregeld bussen heen zien vertrekken, maargoed, dat waren de vertrekkende bussen en niet de aankomende.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door waldo79 »

Vanochtend over het Nieuwe Plein dan zuidelijk langs de Eusebiuskerk, Westervoortsedijk. Pleijroute, A348/N348 gereden. En in plaats van dat de bus afslaat richting De Hoven rijdt hij Zp binnen via de oostkant. Dan kom je ongunstig uit voor het station. De afslag onder de IJsselbrug door mistte de chauffeur waardoor hij kortstondig een kruispunt blokkeerde om straatje te keren. Al met al een 1.02 gereden over een ritje waar 47 minuten voor staat. Uiteraard de aansluitende t3620 ( Zp - Zl pendel) ruim gemist.

De terugreis verliep creatief mede door mijn eigen inventiviteit:
mezelf op somda schreef:Net zoals vanochtend was de terugreis van Dv naar Est er een met hobbels.

Rond 17.10 bleek er een verstoring tussen Dv en Zp. Daarop met 2 collega's in de inmiddels gereed staande 7060 naar Apd gestapt. Op het werk had ik al uitgezocht dat via Apd een aardig alternatief was %02%. Te Apd een mooie aansluiting van 9 minuten op lijn 231s. Deze vertrok met +2 om 17.37 uur om vervolgens keurig op tijd om 18.18 uur in Ah te arriveren. Het maakt niet uit dat vervoerbewijzen niet geldig zijn bij Veolia aangezien alle OV bewijzen declarabel zijn %17%

Officiële reisadvies (bleek al onhaalbaar vanwege en een verstoring en een onrealistisch geplande rijtijd voor de bus Zp - Ah) ging uit van een vertrek uit Ah naar Est om 18.24. Dat zouden we gewoon redden ware het niet dat er geen tot weinig treinen reden vanuit Ah. Snel bij Sonsbeekzijde in een gereedstaande stopbus met bestemming Nm gestapt. Uiteindelijk om 18.56 in Est gearriveerd met +22. Al met al viel dat dus goed mee.

Als we in Dv hadden gewacht dan was het niet eerder dan 19.15 uur eer we Est zouden bereiken %15%
In Ahz bleek het treinverkeer aarzelend op gang te zijn gekomen. Er passeerde een halflege combi van ICMm
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door MdJ »

En die 231 had ik dus ook :wink: Lijn 4 had +10, dus deze was eerder bij mijn halte (kapelmeestershoeve; laatste halte in Apeldoorn voor lijn 231)
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door webguy »

Hoorde van een kennis van me dat 'ie vrijdag of zaterdag de bus nam naar Zutphen, dat de chauffeur uit Groningen geen flauw idee had waar 'ie naar toe ging en richting Arnhem Zuid reed om vervolgens er onderdoor proberen te gaan (weet niet precies waar eerlijk gezegd) en achteruit moest gaan rijden, zodat die kennis met z'n iPhone het uit kon vogelen...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Wubbo »

Ow, da's redelijk standaard geloof ik. Ik ben eens tussen Putten en Utrecht vervoerd door een chauffeur uit de Achterhoek (ik meen Varsseveld, maar ruil dat in tegen elke willekeurige andere plaats uit die streek). Die deed dat soort dingen vaker, vertelde hij. De routebeschrijving bestond uit 1 A4tje dat nog uit een typmachine leek te komen.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Mark »

Hmm ja zo heb ik eens een keer een chauffeur van een treinvervangende bus in Wierden de weg vanaf de A1 naar het station moeten wijzen... je mag toch verwachten dat die chauffeurs van tevoren de route goed bekijken of op z'n minst een TomTom bij zich hebben? :shock:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door webguy »

Klopt, uit Groningen is opzich niet zo raar, maar de meeste chauffeurs weten ongeveer wel waar ze wezen moeten... Tussen Arnhem en Ede reden van de zomer ook TCR bussen uit Zeeland, das ook niet naast de deur.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Mark »

Maar dan nog, als jij als chauffeur volgens een dienstregeling moet rijden omdat je reizigers vervoert vind ik het niet dat je de weg op kan zonder de route te kennen. Ook al kom je uit Vlissingen en moet je van Groningen naar Roodeschool rijden. Door dat geintje in Wierden had ik toen +30 (aansluitende trein vertrokken)...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten