Bilder aus Deutschland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Bilder aus Deutschland

Bericht door Cookie »

Aangezien het Schönes Ferien Ticket weer eens geldig is, ben ik weer eens door Duitsland gaan toeren. Een verslag typen gaat me teveel tijd kosten, dus het blijft bij wat fotootjes.

Afbeelding
Op 10 oktober jl. besluit ik om richting Coesfeld te gaan, via station Gronau. Door een ruime planning heb ik echter een half uur te besteden in Gronau, waardoor dit plaatje daar nog te maken was vanaf een loopbrug over het spoor.

Afbeelding
De PEG kruist elk uur te station Epe (Westf) . Aangezien er even gewacht moest worden op de tegentrein, viel dit 'Sichtungsbild' van de situatie aldaar te maken. In de verte zijn de mechanische seinen en het seinhuis van Epe te zien. Let ook op het nieuwe sein, dat nog afgekruist is. Vanaf half november wordt het stuk Epe-Coesfeld aangesloten op het ESTW en zijn de armseinen verleden tijd.

Afbeelding
Het zat helaas niet bepaald mee in Ahaus. Bewolking als deze niet echt gewenst is en een collega-treinspotter die het plaatje net wat anders wilde maken dan ik 'm in gedachten had. En tsja, qua ruimte is het nogal krap helaas. Dan maar het beste ervan maken: op de foto is het seinhuis van Ahaus te zien.

Afbeelding
Tijdens het wachten op mijn RE naar Essen te Dülmen kwam er een cargootje langs :)

Afbeelding
Een S-Bahnstel van de BR 422 komt station Essen Steele binnenrijden, op weg naar Bottrop Hbf.

Afbeelding
Een dag eerder (9 oktober) had ik een fietstochtje gemaakt en kwam daarbij ongepland in Bunde (Niedersachsen) terecht. Aangezien ik wist dat de trein uit Leer spoedig zou komen, toch maar even blijven hangen op deze typisch Duitse plek: windmolens en telegraafpalen. In de verte is de kerk van Bunde nog te zien.

Afbeelding
Ostfriesland. Leegte. En windmolens.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bilder aus Deutschland

Bericht door Fles »

Oeh die laatste herkende ik meteen! Dat is bij Nieuweschans. Net als je denkt dat de wereld echt afgelopen is, begint hij weer. Bummer.... -o- :lol:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Bilder aus Deutschland

Bericht door Daan »

Mooie plaatjes :-) :pos:
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Bilder aus Deutschland

Bericht door Michael »

Nice :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten