Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Het Grote Blundertopic

Bericht door AppleMoose »

Beste vermaak is leedvermaak zeggen ze altijd.
Dus, plaats hier je grote/kleine blunders die je gemaakt hebt.

domme (leuke)opmerkingen, Ongecontroleerde bewegingen waarmee je iets stuk hebt gemaakt, stomme acties, etc. etc. etc. Als we maar kunnen lachen!

Topicstarter begint altijd, dus hier 3 blunders van mijn kant uit:

Gister vlak voor het eten zei ik tegen Ennes welterusten ipv smakelijk eten :roll:

En eentje van een jaar geleden ofzo.
Ik ging (wederom) naar Ennes per trein.
de s3600 waarin ik zat, had vertraging waardoor ik mogelijk de ic naar UTrecht zou missen in Arnhem.
Dus in Arnhem ren ik naar spoor 6 en stap in de trein, blij dat ik hem nog gehaald had. Ik zag opeens in de Virm zelf Nijmegen staan ipv Alkmaar/Den Helder. Dacht eerst dat het gewoon een foutje was. Toch keek ik ff op de cta (kon ik net zien vanuit m'n raam), stond daar dus ook Nijmegen op, en net op dat moment sloten de deuren. Oeps :@
Gezegde klopt dus wel: "Haastige spoed is zelden goed".

En nog eentje van twee jaar geleden ofzo.
Het was voorjaarsvakantie, dus lekker vrij.
Ik zou die dag echter wel bijtijds opstaan om mijn kamer verder af te schilderen.
M'n pa zou me wakkermaken en dat deed ie ook zoals afgesproken.
Echter was ik nog half in dromenland en droomde blijkbaar dat ik naar school moest ofzo, en zei half slapend "ik ga niet naar school" tegen me pa, waarop hij ook nog 's vrolijk zegt "Nou, dan ga je toch niet?":D
Hij heeft het er nu nog soms over :(

En nu jullie! :D

p.s. Het hoeft helemaal niet OV-gerelateerd te zijn.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ardan »

Donderdagavond met een vriendin naar Zwolle geweest. We kregen een slaapplaats aangeboden dus hoefden we niet bijtijds naar huis. (in de twee dagen die volgden met het groepje zou blijken dat één van hen mijn huidige bijna-vriend zou worden, maar dat is een ander verhaal :D )
Enniewee, we kwamen bij het hospice waar de drie met wie we mee gingen wonen. Mijn vriend-die-toen-nog-niet-mijn-vriend-was ging naar zijn eigen kamer. Andere jongen was zijn kamersleutel kwijt, dus sliepen we met zijn vieren bij het meisje op de kamer. Zij en de vriendin bij elkaar in bed (die hebben een leuke nacht gehad, bleek) en die andere jongen en ik op een slaapbank (goed dat we een eindje uit elkaar konden liggen.) Net op de bank, nog even sigaretje doen, pakje lag te ver weg en ik donder zo de bank af. We hebben het hele huis bij elkaar gelachen :lol:
Volgende morgen gingen we met het hele spul naar Deventer toe. Naar de bushalte, ik loop te praten, niet in de gaten dat er een lantaarnpaal steeds dichterbij kwam. *BAFT* weer een knal.
Die nacht Deventer op stelten gezet. Mijn vriend had een beetje gezopen, en hem gebeurde vervolgens precies hetzelfde :Y
(noot tussendoor: suikerwater helpt verrekte goed. Hebben we hem gegeven en hij was ineens weer nuchter :D )
Ik doe ook maar wat
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Mark »

Hmmm in welke categorie wil je ze hebben? :@ Blunders op het werk kan ik een boek van schrijven bijvoorbeeld ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daniel »

Mijn grootste blunder... nou allicht dat ik ooit konijnen op TV zag en zei "kijk, tomaten" :mrgreen: Dat heeft me jaren achtervolgt, maar hoe ik er nu op kwam, geen idee.

En nog 'n OV-gerelateerde uit 't begin van m'n studententijd. Had dus net een SOV en kwam van een verjaardag ergens in de buurt van Arnhem. Was heen met de auto meegereden en zou per trein terugreizen. Vergeet ik dus gewoon een kaartje te kopen want tja, week-OV en reisde nooit in het weekend tot die dag.
In de IC op weg naar Utrecht erachter gekomen en dan maar braaf in Ede-Wageningen uitgestapt en alsnog 'n kaartje (zelfs netjes vanaf Ah) gekocht. Even later zou er een sneltrein gaan dus daar mee verder, maar die reed wegens werkzaamheden slechts tot Driebergen-Zeist. Daar er dus weer uit, maarja, het duurde me toch een tijd voor er weer een stoptrein naar Utrecht ging.
Al een uur later dan de bedoeling was kon ik uit Utrecht vertrekken met een trein naar Den Haag met het idee in Gouda over te stappen. Werd ook keurig omgeroepen dus dacht mooi, dat scheelt weer wat. Was de aansluiting in Gouda er eentje op de stoptrein die ook pas over 20 minuten zou vertrekken ofzo. Dus maar verder mee naar Den Haag en daar zowaar een snelle overstap op de IC ri. Dordrecht. Geloof dat ik er iets van 2 uur langer dan normaal over gedaan heb terwijl simpelweg in Ed de volgende IC nemen me slechts +30 had opgeleverd :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door AppleMoose »

Mark schreef:Hmmm in welke categorie wil je ze hebben? :@ Blunders op het werk kan ik een boek van schrijven bijvoorbeeld ;)
Alle blunders zijn welkom :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Nou, dan heb ik er nog wel een paar :lol:

Op mijn derde werkdag bij McDonald's werd ik naar het aan de overkant van het parkeerterrein gelegen AC Restaurant gestuurd voor een doos eierschillen. Hoewel ik mij afvroeg waar je die in godsnaam voor nodig had, ben ik ze toch gaan halen, maar werd daar door het volledige personeel uitgelachen natuurlijk :oops:

Een andere blunder is dat ik een doos Cola Light siroop aan het versjouwen was (in een doos zit 20 liter siroop) en mijn collega maakte plotseling een grapje en riep "Politie, hangen omhoog" zonder verdere reden. Ik liep die doos van schrik vallen er deed mijn hangen omhoog en natuurlijk viel die doos precies op iets puntigs. Nu is zo'n doos net een ballon, dus die doos scheurde open, die zak erin knalde open en werkelijk de volledige bijkeuken zat onder de mierzoete plakkerige siroop. :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door AppleMoose »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daniel »

Ach, werkblunders... waar zal ik beginnen.

- Dacht ooit dat 'n coating die ik aan het testen was wel erg hard was. Bij nader inzien was ik de achterkant van het glazen paneel waar die coating op zat aan 't meten, tja, dat glas was wel hard ja :P

- Iets afwegen in een druppeltrechter terwijl 't kraantje ervan nog open staat is ook niet handig...

- Of wat te denken van een apparaat wat letterlijk uit elkaar valt terwijl je het aan 't gebruiken bent...

- Onlangs had ik nog een echte knaller als blundertje... een emmer met het deksel volledig dicht in de oven opwarmen gaat op een zeker moment fout. (lees: vliegende deksels)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Jurre »

In m'n telefoonlijst lijken de naam van een leraar van me en een vriendin van me sterk op elkaar. Tijdens het stappen wou ik die vriendin, met m'n half bezopen kop, sms'en of ze naar mij toe kwam... je raad het al: namen verwisseld. Krijgt die leraar midden in de nacht een sms met de vraag of hij nog naar de stad komt :mrgreen:. Werd ook nog eens door die leraar benadrukt op m'n diplomauitreiking, haha.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Mark »

Verkeerde naam opslaan bij verkeerd nummer is wel herkenbaar ja :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Dexter »

Haha, mijn hele leven is een aaneenschakeling van Grootste Blunders dus waar zal ik mee beginnen... :mrgreen: Een spoorblunder dan maar om in de sfeer te blijven?

Ze hebben mij weleens tijdens het rijden onder de stuurtafel van een VIRM tussen de benen van een andere machinist gevonden. :oops: Voordat er praatjes ontstaan, zal ik het volledige verhaal maar uit de doeken doen:

Een jaar of 6 geleden was ik aan het wegleren op het baanvak Ut - Ht. Ik was al eens heen en weer met de stoptrein geweest om te kijken en aantekeningen te maken en wilde nog een keertje met de IC s3500 die toen nog Asd - Ehv reed. Die had +10 en terwijl ik stond te wachten, maakte ik op het perron een praatje met een hc die ook met die trein mee moest. Die klaagde erover dat het leven zo duur was, met een vrouw en drie dochters en ik zei dat het misschien dan een beter idee was om met een man te zijn en dat als ik hem zo hoorde, dat ik dat dan zeker ging overwegen.

De trein kwam aan en ik meldde me bij de mcn die ietwat gestresst was, omdat hij bang was te laat in Ehv aan te komen, want hij had krap na zijn dienst een tandartsafspraak. In de boog voorbij Gdm waren ze in die tijd bezig met de verbindingsbogen naar de Betuwelijn en het wemelde daar van de baanwerkers langs de baan. In zo'n geval toeter je om te laten weten dat je eraan komt en de baanwerkers steken dan hun hand op om te laten weten dat ze je hebben gezien. :pos:

Dus de mcn toeterde, maar 2 baanwerkers die dichtbij ons spoor liepen, reageerden totaal niet. De mcn, die toch al een beetje geirriteerd was door de vertraging, gaf een keiharde ram met zijn voet op het typhoonpedaal om zijn ongenoegen duidelijk te maken. :twisted: (Toeteren doe je in een trein met je voeten, via pedalen) Dat bleek een beetje te hard te zijn, want het pedaal bleef hangen en dus bleef de trein keihard toeteren. Die baanwerkers zaten van schrik zowat bovenin een bovenleidingsmast en ook sloegen meteen alle koeien in de omgeving op hol. :shock:

Zo reden we dus een tijdlang loeiend door het landschap en met een aantal keren op het pedaal trappen, hoopten we het lawaai te kunnen stoppen, maar dat lukte helaas niet. Toen zei de mcn: "En misschien als je er eens aan trekt?" Ik zei: "Ok, maar dan moet je even ruimte voor me maken, zodat ik erbij kan!" Maar de mcn moest natuurlijk wel met zijn linkervoet op de dodeman blijven drukken en naar links kon hij niet draaien omdat daar een kast onder de stuurtafel zat. Dus draaide hij naar rechts en ging met zijn benen wijd zitten, zodat ik ertussen kon kruipen.

Ik dook dus tussen zijn benen om bij de typhoonpedalen te kunnen komen en begon daar aan te trekken. Hierdoor zat ik dus op de grond met mijn hoofd tussen zijn benen en nog op en neer gaande bewegingen te maken ook. :Y Ik riep van onder de stuurtafel: "Hij komt nog niet hoor!" "Nee, je moet harder trekken!" riep de mcn terug, "HARDER!" Ik: "Zo hard genoeg??" Hij: "HARDER!! Ja, JAAAH ZO!" (Bedenk er ook even bij dat dit allemaal met 130 km/h gebeurde) :!:

Opeens zwaaide de deur achter ons open en stond daar de hc (waarmee ik in Ut op het perron nog uitvoerig had staan praten over het afzweren van dure vrouwen) ineens achter ons, die vroeg: "Wat is dat allemaal voor lawaai?!" Tijdens het tussen de benen van mijn collega vandaan komen, schuurde ik met mijn gezicht langs zijn broekspijp, waardoor ik pluisjes in mijn mond kreeg. Dus tijdens het omhoog komen, veegde ik in een reflex ook nog eens mijn mond af en vroeg: "Watte?" De hc zag lijkbleek :shock: alsof ie een spook had gezien en mompelde geschrokken: "Ik uuhhh... laat jullie wel even alleen!" Hij zal wel gedacht hebben: "Oooh, komt hij zo aan zijn wegbekendheid?" (A)

Dit verhaal heb ik jaren voor me gehouden en slechts weinig collega's weten ervan, omdat het me anders met zekerheid tot aan mijn pensioen zou achtervolgen. Dat typhoonpedaal hebben we overigens niet meer losgekregen... -o-
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ardan »

HA HA HA HA HA HA HA :lol:
Ik doe ook maar wat
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door JeePee »

Hahahahaha Lolllzz :lol:

Ik kom qua ov blunders niet heel veel verder dan in 4 talen omroepen voor het Sziget festival dat men bij het volgende station moest uitstappen en dan de blauwe route naar het festivalterrein moest volgen. Echter vergeten dat er in verband met een incident het station (Filantorigát) gesloten was en men een station eerder op Árdpád Híd moest uitstappen en met vervangende bussen verder moest :mrgreen: .... Beetje jammer, gelukkig reden de treinen elke 6 minuten en was het dus maar iets van 5' vertraging voor de festivalgangers.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ardan »

Ik zat in groep 7 en mijn juffrouw ging trouwen. Ik liep rond die tijd een keer met mijn moeder in de stad, en toen we langs een kerk liepen zei ik 'Kijk, hier gaat mama trouwen!'
Oeeeeiiiiii :oops:
(ach, je bent nog klein, dan zeg je wel eens stomme dingen. Nog steeds trouwens.)
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door tsov »

@Dexter: briljant verhaal :lol: :lol: :lol: :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Caspar »

Blunder van vandaag: Ik had mijn fiets niet op slot gezet op het station vanochtend, maar hij stond er gelukkig nog wel toen een paar uur later de ingeschakelde hulp poolshoogte kwam nemen. Had te vergeefs al naar de Kiosk gebeld om te vragen of ze al een sleutelbos hadden gekregen van een eerlijke vinder.

Een omroepblundertje: Ik heb eens een 2200 omgeroepen op Amsterdam Centraal op treinnummer: Dus, de t2237 naar Haarlem, Leinden centraal, en Breda, vertrekt van spoor 2a :lol: (en dat ook in de herhaling nog volhouden ook :oops: )
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door tsov »

Caspar schreef:Leinden centraal
Dat zou leuk zijn, een trein naar Lijnden :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Caspar »

Ow dat is dan een blunder van nu. :wink:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Fles »

tsov schreef:@Dexter: briljant verhaal :lol: :lol: :lol: :lol:

Ja, zo eentje uit de sterke-verhalen-zolder ;)

Maar goed, het had echt gebeurd kunnen zijn :')
Oud forumgebruiker

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Oud forumgebruiker »

Op mijn werk gebeurt het mij nogal eens dat ik goeiemorgen zeg om een uur of 14.00 - na een tijdje raak je gewoon je tijdsbesef kwijt ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Wubbo »

Ow, dat heb ik ook eens geprobeerd maar dan om 23.00 uur. Tsja, ik was net begonnen, ik had nachtdienst, dus dan is het goedemorgen toch? :)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door MdJ »

Achja, bij mij is het op m'n werk de hele dag door "Goedemorgen", "Goedemiddag", of "Goedenavond". Ook schroom ik niet om iedereen een goed weekend te wensen, op de eerste maandag en dinsdag van de week :D .

Een paar jaar terug heb ik nog bij iemand hardop getwijfeld of het nu een man was, of een vrouw
"Goedemorgen meneer .... of mevrouw... Dat mag ook" (en ik weet het nu nogsteeds niet :oops:, terwijl hij/zij* bijna elke week nog iets koopt

*=doorhalen wat niet van toepassing is
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ruben »

Ik heb wel eens welterusten in plaats van tot ziens tegen een klant gezegd, sommige dingen worden zo'n automatisme dat er vanzelf geblunderd wordt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ardan »

MdJ schreef:op de eerste maandag en dinsdag van de week
De eerste maandag van de week nog wel. Zozo.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door AppleMoose »

NS-Reiziger schreef:Ik heb wel eens welterusten in plaats van tot ziens tegen een klant gezegd, sommige dingen worden zo'n automatisme dat er vanzelf geblunderd wordt.
Ik heb ook iets met welterusten dit weekend..
Gister bij het gedag-zeggen in r-dam, wilde ik bijna weer welterusten zeggen... :roll:

@Dexter: Geniaal :mrgreen: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten