Mag ik even kwijt #56

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:
Freek schreef:Bij het transactieoverzicht op ovchipkaart.nl staat mijn ritje van vrijdag er vreemd op. Namelijk als een rit met inchecken in Purmerend en dan geen uitcheck en een ritje zonder incheck maar met uitcheck op de Prins Hendrikkade in Amsterdam. Een normale gang van zaken bij Arriva?
Ik weet niet of het gebruikelijk is bij Arriva, maar zo af en toe heb ik -bij verschillende vervoerders- ook een dergelijke weergave. Ik denk dat het een verkeerde verwerking bij de vervoerder of TLS is.
De keren dat ik bij Arriva de chipkaart gebruikt heb werd het in ieder geval gewoon normaal als één transactie vertoond...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Michael »

plaats ik gisteren dat het tijd word voor handschoenen op de fiets heb ik er vandaag geen erg in en ga ik weg zonder handschoenen al moet ik zeggen dat het vandaag wel meeviel met de kou
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door AppleMoose »

Als je nu al aan de handschoenen gaat, hoe moet het dan als het straks rond het vriespunt is?

Gewoon ff een questie van wennen aan lagere temperaturen. Ik loop nog altijd met m'n zomerjas, en daaronder niks meer dan een t-shirt. Alleen s'avonds een vest als het echt koud is.
Maargoed, ik ben wel een vreemd figuur wat dat betrefd, midden in de winter heb ik alleen een t-shirt aan als ik ergens binnen ben, en absoluut geen trui ofzo, en dan nog heb ik vaak nog te warm (schoolgebouwen haat ik alleen daarom al).
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door find_your_spot »

Ronaldussen schreef: Maargoed, ik ben wel een vreemd figuur wat dat betrefd, midden in de winter heb ik alleen een t-shirt aan als ik ergens binnen ben, en absoluut geen trui ofzo, en dan nog heb ik vaak nog te warm (schoolgebouwen haat ik alleen daarom al).
Ik herken me in jouw verhaal.

Zelf loop ik in principe het hele jaar in een t-shirt, ook in de winter.

Hetgeen wat ik het meest haat in de winter is de metro, simpelweg omdat je het met een winterjas bloed bloed en bloedheet krijgt. Binnen 30 seconden zweet ik me naad uit.

In de winter loop ik daarom maar in een sweater over straat, dan is de temperatuur in de metro te overzien.

Maar school gebouwen zijn inderdaad verschrikkelijk, continu de kachel op 24 graden... Een sauna is nog aangenamer.

Vooral de opmerking: "waarom loop je in een t-shirt, krijg het al koud als ik ernaar kijk!"
Ik denk dan.... "waarom loop jij het hele jaar met een koltrui"

Overigens is het niet zo vreemd dat veel mensen het koud hebben, dat soort types douchen ook gewoon met 46 graden onder de douch... Ja, vind je het gek dat je het de hele dag ijskoud hebt...
For Your Railroad Adventures
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Michael »

find_your_spot schreef: Overigens is het niet zo vreemd dat veel mensen het koud hebben, dat soort types douchen ook gewoon met 46 graden onder de douch... Ja, vind je het gek dat je het de hele dag ijskoud hebt...

klinkt een beetje bekend
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Daniel »

@F-Y-S: Om verder te gaan op dat laatste... dat zijn ook degenen die je in de nazomer al met een trui aan ziet lopen :P Of om een praktijkvoorbeeld te nemen... ooit zat ik op een ochtend in 't voorjaar met 'n t-shirt aan en zonder jas in de bus, stapt er iemand met de winterjas nog aan in :P
Ook nu zijn er al genoeg mensen die met dikke truien aan lopen, maar houd het zelf nog maar op 'n dunne. Wel in combinatie met winterjas trouwens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Ardan »

Ook altijd leuk, één van de eerste lekkere warme dagen van het jaar. Zie je iedereen nog in dikke winterjas en sjaal fietsen, maar die heb ik allang uitgegooid dan. Heerlijk als je weer alleen in T-shirt kunt lopen! :D
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Michael »

Ìk kijk nu al uit naar de zomer :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Ardan »

Same here. Kutweer. Wordt alleen nog maar erger deze week. :evil:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Suus »

Ach, zelfs in hoogzomer zie je nog mensen in hun Michelinmannetjesjas rondlopen :X

Mijn collega loopt ook altijd in truien rond. Alleen twee weken geleden, toen mensen massaal bij mij aan de balie gingen klagen dat het koud was ben ik eens een verwarmingsrondje gaan doen, heb toen alle zestien verwarmingen maar aangezet, met een verwarming houd je het niet bepaald warm bij ons :lol: Nu is het een klein beetje warm, de thermometer geeft 18 graden aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door AppleMoose »

find_your_spot schreef: Ik herken me in jouw verhaal.

Zelf loop ik in principe het hele jaar in een t-shirt, ook in de winter.

Hetgeen wat ik het meest haat in de winter is de metro, simpelweg omdat je het met een winterjas bloed bloed en bloedheet krijgt. Binnen 30 seconden zweet ik me naad uit.
Bussen kunnen er ook wat van, en het zijn meestal zulke korte stukjes dat het nauwelijks zin heeft om iets uit te doen.
Maar school gebouwen zijn inderdaad verschrikkelijk, continu de kachel op 24 graden... Een sauna is nog aangenamer.
Vooral de opmerking: "waarom loop je in een t-shirt, krijg het al koud als ik ernaar kijk!"
Komt me ook helemaal bekend voor.
Ik liep op m'n dooie gemak met een t-shirt door de school, terwijl mijn oudklasgenoten (waarvan op 1 jongen na, de rest allemaal meiden waren), in dikke truien en winterjas + sjaal etc. in de klas zaten en nog zaten te mekkeren dat het koud was.
En idd, "heb je het niet koud zo in je t-shirt"(en alle aanverwante opmerkingen) zijn zeer dodelijke opmerkingen. De agressiviteitsstatus schoot dan flink omhoog :D (niet dat ik er wat mee deed overigens ;) ).

Ik stond soms in de winter ook met alleen een t-shirt aan buiten, als het zonnetje scheen. Lekker verfrissend na paar uur schoolsauna :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Fles »

Ik hoor net dat er een probleem is met een dwarsliggervervangtrein op de Merwede-Lingelijn. Iemand die daar in de buurt is of eventueel zin heeft om te gaan kijken? Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het kan misschien een leuk fotoklusje zijn :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Michael »

Ardan schreef:Same here. Kutweer. Wordt alleen nog maar erger deze week. :evil:
Ik hoorde het ja Ik wou donderdag richting Den Haag gaan om wat busfoto's te maken maar dat gaat nu dus niet door
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Michael »

Morgenochtend komt het nieuwe bed van mijn zusje binnen dus dat word eventjes knutselen thuis
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Daantje »

Wubbo schreef:STF! Er is iemand bij Lingo die als wereldbaan grasmaaien heeft! :o
Broertje van een collega van me doet vanavond mee, hoop niet dat hij het is ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Wubbo »

Het was de aflevering van vrijdag, die vanmiddag herhaald werd ;-)

@Ik_heb_het_warm-mensen: zijn jullie dan ook die types die op 11 januari, als de temperatuur voor het eerst weer boven de 2 graden komt (lees: het 3 graden is) weer in korte broek buitenlopen? Die mensen zie ik namelijk ook altijd, en dan ben ik toch wel blij met mijn winterjas hoor :-).
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door AppleMoose »

Zo erg is het nou ook weer niet Wubbo :D
Korte broek gaat bij mij pas aan als het 20+ is :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Suus »

Maar niet op het werk. Maar dan kan ik de koeler onder het bureau aanzetten zodat een aangename koele wind zich verspreid over mijn voeten en benen 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door find_your_spot »

Wubbo schreef:
@Ik_heb_het_warm-mensen: zijn jullie dan ook die types die op 11 januari, als de temperatuur voor het eerst weer boven de 2 graden komt (lees: het 3 graden is) weer in korte broek buitenlopen? Die mensen zie ik namelijk ook altijd, en dan ben ik toch wel blij met mijn winterjas hoor :-).
Als ik deze kerstvakantie weer weg ga naar Amerika voor 3 weken vakantie stap ik ook gewoon ordinair in december in korte broek + tshirt de bus in opweg naar Schiphol. *O*

Maar inderdaad, als de temperatuur bij mij 15+ wordt, trek ik per direct een korte broek aan! :Y

(Nogal zweterige knieholtes, nog meer mensen last van?) :X
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door STF »

Ik draag echt nooit een korte broek, al is het 40 graden en het moet al minstens 25 graden zijn wil ik me trui uitdoen. Ik heb nooit zo snel last van de warmte.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Justin »

Ik denk steeds dat ik heb vergeten uit te checken... Maar als je louter een fiets gebruikt om van Ahoy naar één van m'n zussen te komen, hoeft dat natuurlijk niet *O* ...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Michael »

het bed van mijn zusje is zojuist bezorgd dus ik kan zometeen even wat gaan knutselen :D
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door find_your_spot »

Michael schreef:het bed van mijn zusje is zojuist bezorgd dus ik kan zometeen even wat gaan knutselen :D
Afbeelding

Ziet er mooi uit!
For Your Railroad Adventures
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Michael »

find_your_spot schreef:
Michael schreef:het bed van mijn zusje is zojuist bezorgd dus ik kan zometeen even wat gaan knutselen :D
Afbeelding

Ziet er mooi uit!
haha

het bed is inmiddels in elkaar gezet. en ik ga zo maar even naar Breda moet even automatisch opladen laten activeren op mijn OV-Chipkaart
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:Zo erg is het nou ook weer niet Wubbo :D
Korte broek gaat bij mij pas aan als het 20+ is :wink:
Boffen dan, dat je een Tigger bent :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten