OVer je reiservaringen in oktober 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Freek »

waldo79 schreef:En in plaats van dat de bus afslaat richting De Hoven rijdt hij Zp binnen via de oostkant. Dan kom je ongunstig uit voor het station. De afslag onder de IJsselbrug door mistte de chauffeur waardoor hij kortstondig een kruispunt blokkeerde om straatje te keren.
Dat de bus niet via De Hoven rijdt en over de oude Ijsselbrug gaat maar via de nieuwe Ijsselbrug en zo helemaal Zp om cirkelt komt omdat de oude brug enkel toegankelijk is voor auto's. Zwaarder spul mag d'r niet overheen omdat anders de brug in de Ijssel verdwijnt. Stiekem er overheen rijden kan ook niet omdat er een portaal staat voor die hoge voertuigen laat stoppen.

In Zutphen via de voorkant naar de achterzijde reden? Waarom niet gewoon via De Mars. Lijkt er op dat de NS nog een en ander moet scherp stellen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Ardan »

Ik heb dat ook zovaak gehad.. dat ik een treinvervangende buschauffeur die was ingehuurd de weg moest wijzen in Winterswijk of Ruurlo... ach, levert wel leuke en leerzame gesprekken op :)
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door waldo79 »

Zwaarder spul mag d'r niet overheen omdat anders de brug in de Ijssel verdwijnt.
Oh ja :oops:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Caspar »

Daniel schreef:De t3063 maakte vandaag een extra stop op Amsterdam Bijlmer Arena, maar wat het nut daarvan was vraag ik me af... 't werd op Amsterdam Centraal slechts op de CTA van het vertrekspoor aangegeven maar alle supporters die daar heen wilden hadden al onvrijwillig deelgenomen aan het experiment "hoeveel mensen passen er in een SLT-VI" op spoor 2. De t4065 vertrok me daar bom en bomvol zeg...
Vanavond weer voetbal in de ArenA, ik heb het doorgegeven aan de omroep van straks. Misschien dat ze naar je luisteren :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Fles »

Veel icrm op de baan zeg. Zowel in de 1900 als in de 3600. Toch nog niet alles vervirmd?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Michael »

Fles schreef:Veel icrm op de baan zeg. Zowel in de 1900 als in de 3600. Toch nog niet alles vervirmd?
dat materieel rijdt daar standaard in combinatie met VIRM(s1900) of ICMm(s3600)
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door |Pim| »

en in de s3600 rijdt ook nog virm hoor.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Suus »

Vandaag eens kris-kras door Noord-Holland gegaan. Begonnen aan de achterkant van het CS in Amsterdam in lijn 114 van Arriva. Begon al goed, want het was de Citaro G 7806 met OV-chipkaartreclame. De chipkaartlezers stonden alvast ingesteld op de halte Splitsing. De bus had geen informatiepanelen en (waarschijnlijk) geen omroep. Bij de haltes langs de lijn met informatieschermen kon er ook geen informatie gegeven worden over de bus, dus blijkbaar is er ook iets mis met de boordcomputer. Kortom, die gaat direct door voor de boete van de Stadsregio (A)

In Hoorn even een rondje gelopen op het busstation. Vooral het aantal Procity busjes viel mij op. Daarna met de trein naar Alkmaar gegaan.

In Alkmaar doen ze niet echt de moeite om stads- en streekbussen uit elkaar te halen. Er zaten wat Ambassadors op de stadsdienst. Op lijn 7 kwam zelfs een Procity tevoorschijn, dat werd flink proppen :shock: Maar er zaten dan wel weer Citaro's op de streeklijnen, waaronder op lijn 129 waarmee ik naar Purmerend ging. Een rit die trouwens propvol zat met schoolkinderen, die vechtend en schreeuwend de bus verlieten bij de halte De Buurt. Nouja, het zal wel de buurt ervoor zijn :N

Leuk dat busstation in Noordbeemster trouwens. Dat moet het kleinste busstation van Nederland zijn :lol:

Daarna vanaf het Tramplein in Purmerend met de 100 naar Amsterdam gedaan. Tussen het Tramplein en de halte Prins Hendrikkade in Amsterdam heeft de bus niet één keer gestopt bij een halte of een verkeerslicht, mijn complimenten. Jammer van die Scania rampenbak :P

Daarna nog een retourtje Uitgeest gemaakt. Ging al lekker in Amsterdam. De trein van 16:05 (in die trant) had 10 minuten vertraging, en werd gespoorwijzigd naar 7b (ipv 7a). Toen iedereen goed en wel op spoor 7b stond, kwam over spoor 6 een SLT naar Uitgeest binnenrijden, die doorwisselde naar spoor 7a. Dus kon iedereen weer terug. Maar dat bleek dus de trein van een kwartier later. Toen die hele trein dus lekker vol zat, werd nog even omgeroepen dat er nog een lege trein op spoor 7b stond en dat je daar ook mee mocht. Ik zei al tegen de oude vrouw tegenover mij dat je zal zien dat die trein dan vervolgens als eerste weg mag, en ja hoor: De praktisch lege trein met een kwartier vertraging werd als eerste over spoor 6 naar Sloterdijk gestuurd... Die zat ons bij elk station in de weg natuurlijk, maar daardoor hadden bijna alle stations alleen maar uitstappers, en geen instappers.

In Uitgeest aangekomen was er nog niemand de trein uit toen een enorme troep pubers de trein probeerde binnen te stormen, maar een aantal mensen stak daar een stokje voor en duwde huppatee al die kindertjes weer naar buiten, die natuurlijk heel erg hard begonnen te schreeuwen. Bijna alle aanschouwers in de trein riepen in koor terug dat ze toch echt maar moesten wachten tot wij eruit waren, collectief aangepakt dat schorum dus. Nog even koffie gehaald bij de Wiosk (geen spelfout...) daar en met een s4000 weer teruggegaan. Het Ajaxvolk kwam alweer op stoom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Leuk dat busstation in Noordbeemster trouwens. Dat moet het kleinste busstation van Nederland zijn :lol:
Denk toch echt dat Bergen aan Zee busstation kleiner is... dat bestaat uit welgeteld één haltepaal :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Freek »

Vandaag van het treinvervangende vervoer tussen Zutphen en Arnhem gebruik moeten maken. In de ochtend richting van Arnhem. Ik vertrok om 10.30 uit Zutphen in een volle, met staanplaatsen, gelede cxx-bus. Dit was overigens ook de enige bus die vertrok als snelbus. Via de A12 bereikte ik Arnhem in iets meer dan de aangegeven 47 minuten. Kan slechter dus. Aansluiting op de s3600 was overigens net 1 minuut weg.

's avondsterug aar Zutphen vanuit Nm. Ging niet gesmeerd, Fles zou zeggen dikke fail. De s3600 kwam in Nijmegen met +5 binnen, machinist had niet echt zin in gasgeven, bovendien werd in Elst de Tielerexpress er nog voor gegooid zodat aankomst op +7 was, dus om 18.12 komen we Arnhem binnen rijden. 18.12 is ook de vertrektijd van de snelbus richting Zupthen. Natuurlijk wachten die niet, toe ik er als eerste reiziger aan kwam lopen zag ik twee half gevulde bussen vertrekken. Vervolgens 10 minuten moeten wachten op een snelbus waar natuurlijk lang niet iedereen in kon. Stond een man of 80 te wachten. Vanuit Arnhem ging het via de Westervoortsedijk naar de Pley.

Morgen moet ik naar Rotterdam dan dus geen last van Arnhem, donderdag wel weer. Dan alleen het stukje tussen Centraal en Velperpoort kijken wat dat wordt.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Gekko123 »

Vandaag was het aan het eind van de middag op station Utrecht Centraal bijna een volksverhuizing aan de gang. De reden: de IC naar Rotterdam van 17.32 uur vertrok vandaag van spoor 18b :lol: . De Sprinter naar Tiel van 17.28 uur vertrok daarom van 19b ipv 18b.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Vervangend materieel dan zeker... 'tis knap lastig om uit Amersfoort op 18b te belanden of er moet iemand behoefte gehad hebben de complete wisselstraat van Utrecht Centraal even te laten roestrijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Gekko123 »

In ieder geval was er een los ICM-drietje van de Cartesiusweg gekomen (stond Den Haag Centraal op de displays). Dit stel reed ook behoorlijk ver door (stond bijna bij Lunetten -o- ), dus het zal me niet verbazen dat er nog wat uit Amersfoort is gekomen ondanks de vele wissels...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Ardan »

Vandaag even op en neer geweest naar Zwolle (nog nooit zo vaak in Zwolle geweest als de afgelopen week, en er zullen nog veel bezoekjes volgen :D)
Conclusie: het noordelijke deel van de s3600 wordt gereden door 2x VIRM, 1x ICMm-3+ICM-4, en 1x ICMm-3+ICMm-3 *O* . Maar zonder internet :(
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Gekko123 schreef:Dit stel reed ook behoorlijk ver door (stond bijna bij Lunetten -o- ), dus het zal me niet verbazen dat er nog wat uit Amersfoort is gekomen ondanks de vele wissels...
Dat kan overigens alleen als er rechts gereden wordt over de hoge sporen vanaf Blauwkapel. Als je daar zoals gebruikelijk links rijdt kan je niet op spoor 18 komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Fles »

Het is al uren een enorme puinhoop in Utrecht Centraal na een eerdere wisselstoring richting Amsterdam. Geen idee wat er precies aan de hand was, mijn IC van 9:53 had +28 en vertrok van spoor 5 ipv 14. En op dit moment rijdt er helemaal niks van Ede naar Utrecht. Gaat weer lekker..
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Ennes »

Ik zag op hgl 2x DM90 staan met Veolia stickers. die zullen waarschijnlijk het tekort op de maaslijn tijdelijk gaan opvangen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Dat doen ze al, ze zijn echter nu voor onderhoud in Hengelo :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Dat doen ze al, ze zijn echter nu voor onderhoud in Hengelo :wink:
tja, ik kom nooit aan die kant, ik rij alleen binnenland hè! :P
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Mark »

Ennes schreef:Ik zag op hgl 2x DM90 staan met Veolia stickers. die zullen waarschijnlijk het tekort op de maaslijn tijdelijk gaan opvangen.
Dat was alleen de m3446. ;) De m3447 stond zonder stickers in Es te niksen.

Verder heeft trein t148 vandaag niet gereden tussen Bh en Hgl. Vanaf Hgl is er een vervangende trein naar Shl ingezet.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daelea »

Chaos, chaos, chaos vanochtend weer.
Na een bezoekje aan de ns-website vanochtend al redelijk voorbereid op reis gegaan naar tilburg - storing shl - ut en ut - ah.
s3100 van 8.57 komt in elk geval met +5 op ed binnen, valt nog mee.
Tegen de tijd dat we in dbz aankomen: +15
Dan, ik schat zo'n 500 meter voor ut, komen we stil te staan - ut staat vol, we moeten wachten. en wachten. en wachten. Ondertussen worden we mooi ingehaald door de s7400, een serie SGMm, de s800 en nog een internationale trein (iemand enig idee welke? - IC Berlijn gaat over amf en ICE over ehv toch?), uiteindelijk werd deze s3100 opgeheven in ut met +40... (Ook hier, iemand enig idee waarom die andere treinen voor mochten, terwijl onze vertraging opliep tot +40, met mensen die een vliegtuig moesten halen?)

Vervolgens maar met de s16000 naar tb, welke ook met +5 vertrok vanwege een vertraagde s3500 naar ehv, en net buiten ut weer stil kwam te staan vanwege mij onbekende redenen...
Uiteindelijk maar met +45 in tbwt aangekomen, op de terugreis maar via ah gegaan...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Caspar »

Fles schreef:Het is al uren een enorme puinhoop in Utrecht Centraal na een eerdere wisselstoring richting Amsterdam. Geen idee wat er precies aan de hand was, mijn IC van 9:53 had +28 en vertrok van spoor 5 ipv 14. En op dit moment rijdt er helemaal niks van Ede naar Utrecht. Gaat weer lekker..
Ik stond in Heiloo en Castricum, en daar kwamen binnen een half uur 3 treinen langs met tussen de 55 en 75 minuten vertraging naar Alkmaar vanuit Utrecht. De andere kant op, naar Amsterdam, was er volgens de reizigers op het perron in Heiloo al 70 minuten niets geweest richting Amsterdam en Maastricht. Ja een paar door denderende s3000 's.
Tsja, als die niet extra stoppen in Heiloo, en de s800 is al een hele tijd niet meer vanuit het Zuiden naar Alkmaar gekomen, dan blijft er voor Heiloo niets meer over.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door webguy »

De s3100 reed vanmiddag vanwege een of andere wisselstoring niet. De s3000 stopte extra te Driebergen-Zeist en Duivendrecht, maar werd dan niet gezegd dat je in Duivendrecht of Utrecht moet overstappen voor Schiphol :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Fles »

kortom, we zijn nog druk met ons op de borst roffelen hoe klaar we wel zijn voor extreem noodweer, maar één wisselstoringkje en het is de hele dag een puinhoop, in het hele land. Chapeau :roll:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Dexter »

Gisteren heb ik extreem veel geluk gehad. Er was een springer tussen Ztmo en Gd en dat bleek de trein na mij te zijn. Als ik wat later was geweest, had ik 'm eronder gehad.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten