OV-chippalen Heyendaal vernield

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OV-chippalen Heyendaal vernield

Bericht door Wubbo »

OV-chippalen Heyendaal vernield
Geplaatst op: dinsdag 19 oktober 2010 22:50
Laatst bijgewerkt: dinsdag 19 oktober 2010 22:53


Omdat de zes OV-chippalen op station Heyendaal in Nijmegen allemaal ernstig vernield zijn, kunnen reizigers niet in- of uitchecken op het station. Veolia is bezig met de vervanging, maar dat zal nog een paar weken duren. Zo meldt een woordvoerder.

Volgens een zegsman van Veolia Transport Limburg zijn de palen met grof geweld kapot gemaakt. "Met een stomp voorwerp is er tegenaan gebeukt. Alle elektronica is vernield. Het is niet te geloven."
Lees verder
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OV-chippalen Heyendaal vernield

Bericht door webguy »

Vanmiddag zaten er inderdaad oranje zakken omheen... 30 000 euro kost de vervanging van 6 palen. Nou weet ik dat ze redelijk "custom" zullen zijn, maar nog, dat is 5000 euro per stuk. Daar kan je een hele dure computer voor kopen, en de behuizingen zijn nog prima intact. Lijkt me dat iemand of slecht rekent of flink wordt afgezet. Helemaal omdat de software toch er al op stond of al bestaat dus het gaat puur om wat schermpjes en processortjes.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-chippalen Heyendaal vernield

Bericht door Geert »

Veolia zal wel gewoon hebben gerekend met de aanschafkosten van zo'n paaltje en 6*5000 euro hebben gedaan, dan is 5000 denk ik geen vreemd bedrag. Vergeet niet dat het niet alleen de computer is, maar ook de rfid-lezer en ook de behuizing (hopelijk volgende keer wel hufterproof) en dan nog eens de software is. Best kans dat de schade aan het paaltje minder groot is dan de nieuwprijs van een paaltje, maar aan de andere kant wordt er wel weer (extra) verlies geleden door de extra afhandeling bij de klantenservice en het feit dat er weer opnieuw paaltjes geplaatst moeten worden.

Maar wel erg knullig dat die dingen blijkbaar zo gemakkelijk stuk gaan, kan me niet herinneren dat ik al een gemolesteerd NS-paaltje heb gezien...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OV-chippalen Heyendaal vernield

Bericht door Mark »

Die van NS lijken mij ook hufter-proof. Hoewel, met zwaar geweld krijg je alles kapot :roll:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OV-chippalen Heyendaal vernield

Bericht door webguy »

Overigens had dit geloof ik in OV in Oost-Nederland moeten staan, Heyendaal blijft Gelderland ;)

Net stond Omroep Gelderland met een camera op Station Heyendaal mensen te filmen, dus ik gok dat er vanavond een itempje is...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV-chippalen Heyendaal vernield

Bericht door Daniel »

Verplaatst naar Oost-Nederland
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chippalen Heyendaal vernield

Bericht door find_your_spot »

Aan de andere kant vindt ik het een beetje triest dat Veolia nu zo loopt te janken...

Als GVB voor elke gevandaliseerd ov chip paaltje, kaartautomaat schermen een nieuwsbericht had moeten maken, dan waren we hier nog wel even bezig.

Om maar te zwijgen over alle vernielingen die zich met oud en nieuw afspelen bij deze apparatuur.

Beste manier wat GVB toepast is gewoon zwijgen en vervangen. Dat gaat nu al 2,5 jaar goed. *O*


Veolia had hier rekening mee kunnen houden.
Laat ze blij zijn dat je op Heyendaal geen touw om de paaltjes kan binden om deze met je trekhaak uit de grond te trekken... Laat staan met je auto kan komen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV-chippalen Heyendaal vernield

Bericht door Vinny »

webguy schreef:Vanmiddag zaten er inderdaad oranje zakken omheen... 30 000 euro kost de vervanging van 6 palen. Nou weet ik dat ze redelijk "custom" zullen zijn, maar nog, dat is 5000 euro per stuk. Daar kan je een hele dure computer voor kopen, en de behuizingen zijn nog prima intact. Lijkt me dat iemand of slecht rekent of flink wordt afgezet. Helemaal omdat de software toch er al op stond of al bestaat dus het gaat puur om wat schermpjes en processortjes.
Vergeet ook de plaatsing niet, dat moet door speciale gecertificeerde monteurs gebeuren, die een iets hoger salaris hebben dan de 40 euro van de gemiddelde bouwvakker ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten