Actie: snelle bus tussen stad en Beuningen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Actie: snelle bus tussen stad en Beuningen

Bericht door Joshua »

Actie: snelle bus tussen stad en Beuningen
door Rob Jaspers. woensdag 20 oktober 2010 | 07:30 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 20 oktober 2010 | 08:02

NIJMEGEN - De stadsregio moet zich sterker inzetten voor een snelle, hoogwaardige busverbindingen tussen Nijmegen en Beuningen. Dat vindt Henk Beerten, de Nijmeegse wethouder van Verkeer.
Lees verder
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Actie: snelle bus tussen stad en Beuningen

Bericht door waldo79 »

Wat is er mis met het huidige aanbod?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Actie: snelle bus tussen stad en Beuningen

Bericht door Joshua »

Dat vroeg ik me dus ook al af. Lijn 5, 11 en 85 lijkt me voldoende. Vandaar ook dat ik maar meteen dit artikel geplaatst heb.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Actie: snelle bus tussen stad en Beuningen

Bericht door fogeltje »

Zover ik kan lezen gaat het vooral om beter vervoer naar Bijsterhuizen in Wijchen. Wellicht dat Beuningen daar een snelle rechtstreekse verbinding heen wil. Voor de rest heeft Beuningen inderdaad niets te klagen lijkt me. Lijn 5 rijdt vier keer per uur, 's avonds en zondag twee keer per uur. Dat wordt aangevuld met lijn 11 (die overigens meestal wel vrij leeg is) en lijn 85. Dat lijkt me voldoende. Daarmee kun je voldoende snel in de stad zijn. Als ze bang zijn voor verkeersdrukte kan er eventueel iets met lijn 85 worden gedaan. Een aparte "Beuningensprinter" lijkt me geld over de balk gooien wat beter besteed kan worden.

Leuk dat ze er overigens een foto van busstation Grave bij zetten.
"Een touringcar is geen bus"
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Actie: snelle bus tussen stad en Beuningen

Bericht door waldo79 »

Het hele artikeltje verwijst niet naar Beuningen :neg:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Actie: snelle bus tussen stad en Beuningen

Bericht door fogeltje »

Waarnaar dan wel? Want de eerste alinea's gaan daar toch echt over.
"Een touringcar is geen bus"
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Actie: snelle bus tussen stad en Beuningen

Bericht door waldo79 »

Alleen het vetgedrukte deel. Normaliter is het vetgedrukte deel min of meer een samenvatting van de rest van de tekst 8-)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Actie: snelle bus tussen stad en Beuningen

Bericht door fogeltje »

De tweede alinea gaat daarover, alleen wordt Beuningen daar niet meer bij naam genoemd. Had misschien gekund, maar gezien de inleiding kan ik wel concluderen dat het om Beuningen moet gaan, vooral omdat Beuningen ook ten westen van Nijmegen ligt (en men heeft het over de west zijde). Ik geef toe, dan moet je dat wel weten. Het vetgedrukte gedeelte dient hier als inleiding en samenvatting.

Die meneer vindt dus dat er een soort Waalsprinter moet komen tussen Beuningen en Nijmegen. Mij lijkt dat overdreven. Zorg dat lijn 85 goed kan doorrijden en samen met stadslijnen 5 en 11 heb je dan een prima verbinding; lijn 85 is snel en direct (daardoor goedkoper met OVC) en met lijn 5 en 11 heb je wat oppervlakteontsluiting. Als je daar nog een sneldienst tussenin legt, dan kan dat nooit zonder dat die sneldienst of leeg is of juist de anderen bussen gaat legen.

Overigens is die gast wethouder van Nijmegen en niet Beuningen zoals ik eerst dacht (artikel niet goed gelezen). Dus dat verklaart het verhaal over de lijnen naar de bedrijventerreinen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Actie: snelle bus tussen stad en Beuningen

Bericht door Tochjo »

Er wordt al langer nagedacht over hoogwaardig openbaar vervoer tussen Nijmegen en Beuningen. In het concept-Programma van Eisen voor de concessie Arnhem Nijmegen vanaf 2013 (zie pagina 13 en verder) staat de volgende figuur:

Afbeelding

Een begeleidende tekst licht toe: "Over deze lijn [Nijmegen - Beuningen] is een eerste ambtelijk overleg geweest. Op dit moment is er nog geen echte noodzaak voor deze HOV-lijn (lijn 85 functioneert goed). Echter, als Knooppunt Neerbosch zwaarder belast wordt, kan deze lijn meer in beeld komen. Bij verdere planvorming wordt dit in het achterhoofd meegenomen. Verder wordt bekeken of haltes en lijn 85 mogelijk naar HOV-lijnniveau kunnen worden gebracht."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten