Mag ik even kwijt #57

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Maar jij hebt gelukkig je auto en reist nooit met de trein.
TCA'
Taxi Centrale Amsterdam?
Klopt, ik heb toch geld zat.

Daarom laat ik mij in stijl en klasse rond rijden door een prive taxi chauffeur van TCA.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #56

Bericht door Caspar »

Pas maar op, daar is het volgens mij nog steeds oorlog, als ik ze soms zie staan toeteren naar cunculega's rondom het Leidscheplein.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Nou kunnen de computerfabrikanten bij nieuwe computers wel steeds vaker de serieële poort weglaten, waarschijnlijk uit bezuiniging maar echt logisch is het niet aangezien er anno 2010 nog gewoon apparatuur gemaakt wordt wat via die poort aangesloten dient te worden. Gelukkig hebben we hier ook nog diverse computers die wel zo'n poort hebben, dus de nul-modem kabel te voorschijn gehaald zodat ik de nieuwe satelliet ontvanger een software update kon geven.

De paralelle poort zit denk ik ook niet meer op nieuwe computers? Ik heb hier nog 1 apparaat (vier jaar oud) in gebruik dat via de paralelle poort werkt.

Voor veel dingen is USB een goede opvolger geworden van de serieële en paralelle poort maar met name om firmware van apparatuur te updaten is USB veel te onbetrouwbaar.
Kun je de satelliet ontvanger niet via de satelliet zelf updaten? dit gaat namelijk veel makkelijker (dit weet ik namelijk uit eigen ervaring).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door STF »

Sommige merken satelliet ontvangers kunnen inderdaad via de satelliet de software updaten, deze echter alleen via de serieële poort.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Zucht, het blijft lastig voor sommige mensen om spullen te verkopen op Marktplaats.

Ik bood een bedrag op een oude kaart. Ik kreeg een mailtje dat hij akkoord ging. Nog geen uur later kreeg ik nog een mailtje, dat hij toch niet akkoord ging. Dus ik vragen met welk bedrag hij wel akkoord ging (2,50 meer, nou, okee dan). Dus ik mailen dat ik daarmee wel akkoord wil, gaat hij mailen dat hij nog meer wil :N Ja, zo werkt onderhandelen dus niet he :N

Aan de andere kant zitten er ook wel een aantal onhandige mensen op Marktplaats hoor. Heb ook wel eens gloednieuwe spullen gekocht voor een fractie van de prijs. Er zijn natuurlijk ook mensen die dat doorhebben (dat zie je aan de advertentie al), maar sommige hebben dat niet bepaald door en dan ben ik wel zo gemeen om daar van te profiteren (A)

Maar over het algemeen ben ik wel tevreden met de medemens op Marktplaats hoor, al heel wat bijzondere dingetjes kunnen vinden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door tsov »

En kwijtgeraakt toch? Ik kan me nog een verhaal over een gore bank herinneren ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

He, dat was een zelden gebruikte grijzen stoffen bank die altijd binnen heeft gestaan en nog van een oud omaatje is geweest :mrgreen: En uiteindelijk gratis de deur uit ging :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door STF »

Ik koop nooit meer iets op Marktplaats of vergelijkbare site, tot op heden was alles wat ik gekocht heb half stuk of beschadigd... :?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Maar over het algemeen ben ik wel tevreden met de medemens op Marktplaats hoor, al heel wat bijzondere dingetjes kunnen vinden :)
Mee too, ik heb me er tot nu toe ook nog geen buil aan gevallen *klopt af* en ook al veel nuttige en quasi-onvindbare spullen gekocht. Het enige nadeel is dat het vaak zo ver weg is, maar wel de moeite waard.

Zo heb ik de afgelopen jaren een Renault Twingo uit Amstelveen, een Lima IRM uit Zetten-Andelst, een scooter uit Gorredijk, een salontafel uit Meppel en een opzetkast uit Hoogezand-Sappemeer gekocht.

Marktplaats, I'm lovin' it. *O*
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Justin »

Zo, teamfinale dames afgewerkt. Morgen heren weer. Nu gaat het best snel ineens, op een WK vrijwilligen :O. Maar hoop morgen met wat mensen op de foto te komen :D.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

STF schreef:Ik koop nooit meer iets op Marktplaats of vergelijkbare site, tot op heden was alles wat ik gekocht heb half stuk of beschadigd... :?
Op een aantal mooie spoorkaarten of een paar boekjes kan je niet zo'n buil lopen. Maar sowieso heb ik het idee dat je een wat lastige relatie hebt met postorder e.d. :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door STF »

Aan boeken geen buil vallen? Ik heb weleens een 300 delig boek ontvangen via Marktplaats, goed dat de lijm van de bladzijden een beetje verdroogd in de loop der jaren maar dit was echt belachelijk...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ruben »

Best treurig. Ik hang mijn was altijd in mn berging op zolder op, en de laatste dag heeft er iemand als een ketter zitten roken op de verdieping eronder. De rook verstikte me nog net niet toen ik de was vanavond aan het ophangen was daar. Nu de tussendeuren op de zolder gesloten, alleen de was van gister heeft nu dus wel lichtelijk een rooklucht erin, dat ruik je gewoon in een rookvrije kamer. Steek zelf ook wel eens een sigaretje op (niet thuis), maar mijn kleding moet gewoon naar wasmiddel ruiken en niet dit. -1 voor deze buren. Het wordt al bijna te koud om de was nog te kunnen drogen daarboven dus probleem vanaf volgende week en deze gehele winter weer voorbij.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door webguy »

K snap wel waarom telefoonaanbieders geen rekeningen meer sturen... M'n rekening voor september van Vodafone was 9 pagina's. Maar ja, als je elk beetje dataverkeer apart gaat vermelden (en als je meer dan bepaalde hoeveelheid per kwartier gebruikt is dat ook weer een aparte regel) dan kom je daar wel aan. Overigens met gemak (en 1 of 2x tetheren) aan 1 GB gekomen. Maar ja, vrij vaak twitter+email+nu.nl en af en toe youtube...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door find_your_spot »

Wordt data nou bij Vodafone apart in rekening gebracht?

Zou een leuke grap kosten aangezien ik bij Tmobile voor 5GB per maand via me iPhone zit te dataverkeren.
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door webguy »

Nieuwe Vodafone abbos hebben een data cap van 250MB voor de goedkope abbonementen, 1 GB voor de duurdere. Ik heb nu een abbonement voor 2 jaar onder de oude voorwaarden, en t wordt niet los verekend, maar ik krijg wel verbruik te zien.
Ben had dat veel beter geregeld: daar kreeg je gewoon verbruik per dag te zien...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ennes »

Justin schreef:Zo, teamfinale dames afgewerkt. Morgen heren weer. Nu gaat het best snel ineens, op een WK vrijwilligen :O. Maar hoop morgen met wat mensen op de foto te komen :D.
Toemaar een heel finaleteam afwerken, je zult wel uitgeput zijn nu!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Geert »

webguy schreef:Nieuwe Vodafone abbos hebben een data cap van 250MB voor de goedkope abbonementen, 1 GB voor de duurdere. Ik heb nu een abbonement voor 2 jaar onder de oude voorwaarden, en t wordt niet los verekend, maar ik krijg wel verbruik te zien.
Ben had dat veel beter geregeld: daar kreeg je gewoon verbruik per dag te zien...
Ik heb gelukkig ook nog een abbo onder de oude voorwaarden. Nieuwe voorwaarden zijn wel lekker gunstig voor Vodafone zeg: harde datalimiet die ongeveer 1/5 deel is van de huidige limiet en verbruikte belminuten standaard naar boven afronden. Stelletje schurken :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Daarom heb ik mijn abonnement bij MTV afgesloten. Die geven nog "gewoon" ongelimiteerde pakketten weg. Dat mag ook wel, met die mobiele TV-zenders die ze aan hun klanten aanbieden :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door AppleMoose »

Ik heb een prepaid-kaart. Bel/sms voor zo'n 20 euro per 2 a 3 maanden. Lekker goedkoop, en geen last van datalimieten etc. *O* Gewoon gebruiken waarvoor het eigenlijk was, bellen en sms'en :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door find_your_spot »

Ik heb een iPhone en bel zo'n 500 min en stuur zo'n 550 sms'jes per maand. Inclusief onbeperkt internet erbij betaal ik 43 euro per maand.

Dat vindt ik vrij netjes als je weet hoeveel GB's aan data ik er doorheen jas met Twitter, YouTube, Uitzendinggemist.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Geert »

Find_your_spot verbindt heel Amsterdam...

Afbeelding

met heel Amsterdam
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:Ik heb een iPhone en bel zo'n 500 min en stuur zo'n 550 sms'jes per maand. Inclusief onbeperkt internet erbij betaal ik 43 euro per maand.

Dat vindt ik vrij netjes als je weet hoeveel GB's aan data ik er doorheen jas met Twitter, YouTube, Uitzendinggemist.
En nog tijd om te werken ook?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Caspar »

In een callcenter misschien :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef: En nog tijd om te werken ook?
Ik ben allergisch voor werken. Verder voorkom ik de maatschappij een hoop brokken door thuis te blijven.
For Your Railroad Adventures
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten