Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizigers

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizigers

Bericht door Geert »

Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizigers
Geplaatst op: donderdag 21 oktober 2010 10:42
Laatst bijgewerkt: donderdag 21 oktober 2010 10:48


Reizigers van de Fyra hebben sinds de frequentieverhoging 4 oktober gekampt met veel vertragingen en rituitval. NS Hispeed biedt reizigers hiervoor een compensatie in de vorm van gratis toegang tot de NS Hispeed Lounge. Op vertoon van een Fyra-vervoersbewijs (1e en 2e klas) biedt Hispeed tot en met 31 oktober een gratis drankje in één van de NS Hispeed Lounges. Normaal gesproken is dit voorbehouden aan 1e klas-reizigers. Fyra-reizigers met een geldig maandabonnement kunnen t/m 31 december 2010 kosteloos van deze faciliteit gebruik maken. De lounges beschikken onder meer over een zelfsbedieningsbar en gratis internet.
Lees verder
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door find_your_spot »

Probeer dan wel de NS HiSpeed Lounge van Schiphol te vermijden!

Tot nu toe ben ik daar 4x asociaal door een stel horken weg gestuurd terwijl ik in het bezit was van een 1e klas kaartje op het Internationale traject.

Maar deze verslindende vrouwen tijgers achter de balie zagen mij liever dood dan dat ik plaats nam in de Lounge.


Nog geklaagd bij de klantenservice, waarna ik alles en mijn hele verhaal in een brief moest opsturen.
"Nee, email doen wij nog niet aan, dat krijgen we waarschijnlijk in de loop van volgend jaar"

NOOIT meer wat gehoord! -o-
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Dexter »

find_your_spot schreef:Probeer dan wel de NS HiSpeed Lounge van Schiphol te vermijden!

Tot nu toe ben ik daar 4x asociaal door een stel horken weg gestuurd terwijl ik in het bezit was van een 1e klas kaartje op het Internationale traject.

Maar deze verslindende vrouwen tijgers achter de balie zagen mij liever dood dan dat ik plaats nam in de Lounge.
Ach gos toch, dat vind ik echt sneu voor je. :| Dat omhooggevallen wannabee Bijenkorfpersoneel van HiSpeed zie je echt steeds vaker met hun neus in de wind lopen. :neg: Het is dan wel niet ´mijn´ bedrijf, maar vanwege het ongemak krijg je van mij de volgende keer wel een lekker bakkie koffie/thee/cappucino, keej? :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Geert »

Die Hispeed lounge op Schiphol zit toch ook nog een behoorlijk eindje van de grote hal af? Zeg maar linksaf richting de Starbucks? Kun je eerst nog een roteind lopen voordat je op tijd bij je trein bent ;)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door find_your_spot »

Dexter schreef:Het is dan wel niet ´mijn´ bedrijf, maar vanwege het ongemak krijg je van mij de volgende keer wel een lekker bakkie koffie/thee/cappucino, keej? :Y
Dat aanbod neem ik met beide handen aan. Waar en wanneer mag deze voucher verzilveren?


----------------
Wat ik probeerde duidelijk te maken:

Ik werd geweigerd omdat ik:

A. Niet in pak liep
B. Ze van mening waren dat ik daar niet thuis hoorde met mijn 1e klas trein kaartje

Dat heet gewoon discriminatie, en dat neem ik de dames van NS HiSpeed Lounge Schiphol zeer kwalijk!
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Caspar »

Ik heb ook al meermalen in een Hispeed lounge gezeten, een paar keer als ''personeel'' even een kopje koffie halen, en een paar keer als reiziger met een 1e klas internationaal ticket. Nooit onheus bejegend. 2 of 3e drankje ook geen enkel probleem. Het personeel is altijd juist wel blij als er iemand komt die ook een praatje wilt maken. Tevens zijn het gewoon service medewerkers die een dagdeel in de lounge ingeroosterd zijn, en geen Hispeed lui.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Joshua »

Is er dan niet gewoon een dresscode voor de HiSpeed Lounge?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Caspar »

Nee. In de zomer loop ik ook met korte broek binnen, en anders heb ik doorgaans een spijkerbroek aan. Hard telefoneren etc wordt niet op prijs gesteld daar.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Vinny »

Gewone mensen komen ook wel eens binnen. Je hebt wel eens van die Hispeedvlinders, je weet wel, 18 jarige promotiemeisjes, die flyers uitdelen met vouchers om de lounge uit te proberen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Dexter »

find_your_spot schreef:
Dexter schreef:Het is dan wel niet ´mijn´ bedrijf, maar vanwege het ongemak krijg je van mij de volgende keer wel een lekker bakkie koffie/thee/cappucino, keej? :Y
Dat aanbod neem ik met beide handen aan. Waar en wanneer mag deze voucher verzilveren?
Dat kan op elk voor jou makkelijk gelegen NS-station wat voorzien is van een Kiosk of C'est Du Pain, maar misschien is Asd het handigst, want daar heb ik genoeg keertijd of pauzetijd. En ik wil ook best een bakkie naar je metro brengen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Suus »

Eerlijk gezegd ken ik nog maar één station met een C'est du Pain, en dat is Amsterdam Amstel :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Dexter »

Excuseer, ik bedoelde De Broodzaak naturellement. :@ Die vroege diensten zijn écht niet goed voor me.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door VIRM »

Geert schreef:Die Hispeed lounge op Schiphol zit toch ook nog een behoorlijk eindje van de grote hal af?
Yups. Een goede vriend van mij en ik viel dat is een keer op en we moesten er wel een beetje om gniffelen. :P

Maar wat was er dan allemaal aan de hand met treinuitval? Heeft NS HalloSnelheid materieeltekort? Wanneer komen de nieuwe Fyra-treinen in dienst? :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Suus »

Antwoord op die laatste vraag kan denk ik het beste beantwoord worden met ooit. Als het Denemarken-scenario zich herhaalt bij AnsaldoBreda kan je uitgaan van 2014-2015 en dan is nog niet eens de hele serie afgeleverd :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Dexter »

Misplaatste zuinigheid van HiSpeed. Als ze treinen van Siemens of Alstom hadden besteld, hadden ze nu al gereden. Ansaldo heeft ook de metro's voor Kopenhagen geleverd en daar vielen op een gegeven moment de deuren vanaf.
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Wubbo »

Je kan Hispeed hoogstens verwijten dat ze een verkeerde aanbesteding hebben uitgeschreven. AnsaldoBreda heeft gewoon de beste aanbieding gedaan voor die aanbesteding, dan heb je als aanbestedende partij niets meer te kiezen (of je moet natuurlijk in Frankrijk wonen ;-))

Vrijdag kwam ik langs de Meer en zag daar al een aantal Ansaldo-stellen staan. Kennelijk gaat de levering toch wel aardig - ondanks dat ze nog niet toegelaten zijn. Waar wacht dat eigenlijk op? Is dat de EMC-problematiek (storingen op het bestaande spoor)?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Ardan »

Momenteel zijn er naar mijn weten 3 V250-treinen in Nederland.. en dat is al maanden zo. Heel af en toe zie ik ze wel eens ergens op de baan voor een testrit. Van de zomer kwam er nog eentje langzaam aan me voorbij rijden op Schiphol, heb hem even goed kunnen bekijken :)
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Caspar »

Ik zie ze geregeld langsrijden in Amsterdam. En er zijn geregeld ritten over de HSL vanaf Rotterdam naar de Watergraafsmeer. Soms zie ik ze zonder interieur, maar zag afgelopen weken ook wat langsrijden met de stoelen in plastic folie verpakt. Volgens mij zijn er 5 in Nederland? Of ben ik dan erg optimistisch.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Daniel »

Er zijn er inderdaad vijf V250's in Nederland. Gistermiddag stond er nog eentje in de tuin te Rotterdam Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Compensatie voor ongemak: gratis drankje voor Fyra-reizi

Bericht door Gekko123 »

En die stond er gisteravond nog steeds. Kon hem duidelijk zien vanuit de IC uit Amersfoort/Utrecht (rond 21.15 uur)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 85 gasten