Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door Wubbo »

Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis
Geplaatst op: dinsdag 19 oktober 2010 22:56
Laatst bijgewerkt: dinsdag 19 oktober 2010 22:57


In de gemeenten Grave, Mill en Sint Anthonis staan geen ophaalautomaten voor de ov-chipkaart. De automaten zijn nodig om een saldo of een abonnement op de kaart te zetten.

Inwoners van de gemeenten moeten naar Cuijk, Boxmeer of Wijchen voor de dichtstbijzijnde ophaalkastjes.
Lees verder
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door Joshua »

Dit roep ik al maanden, en dat staat nu dan eindelijk eens in de krant.
Gewoon slecht dat ze er niet zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door fogeltje »

Niet alleen die regio, vrijwel heel Brabant inclusief SRE buiten de grote steden. De gemeente Laarbeek heeft er ook geen. De dichtstbijzijnde staat in Gemert (dat is dan ook meteen een grotere). In het SRE heeft men dan nog mazzel dat er in de Hermes bussen tegenwoordig oplaadkastjes hangen (die gele dingen die ook bij de AH staan). Ik had begrepen dat er in de Brabant bussen ophaalautomaten zouden komen. Dat zou al schelen.

Maar desalniettemin ben ik van mening dat minstens elke kern met lijngebonden OV een oplaadpunt moet hebben (minimaal dus zo een geel kastje) waar men ook saldo met pinpas op kan zetten. En binnen een bepaalde straal ook de uitgebreide variant die reisgegevens kan tonen en printen.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door Joshua »

Maar dat is toch belachelijk.
In het weekend ben ik vaak bij me ouders in Mill. Daar heb je toch nog genoeg winkels:

Albert Heijn
Jan Linders
Aldi
Spar
5 Kledingzaken
Hema
Kruidvat
Etos
Gall & Gall
4 Cafetaria's
8 Kroegen
Elektro zaak
Primera
Combinatie van Top 1 Toys en Sport Point
Welness Centrum
Sportschool
Kliniek voor plastic chirurgie

Dit is nog niet eens alles.
Maar bij de dik gedrukte winkels zou prima een oplaad punt geplaatst worden. Snap dan ook niet waarom dat nog niet zo is.
Maar goed het OV is hier sowieso rampzalig met alleen lijn 91/92 en een buurtbus.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door find_your_spot »

Ja kan er natuurlijk ook zelf actie achter zetten.

Bel AH is op 0800 0305 en vraag het is.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door fogeltje »

Wie is eigenlijk verantwoordelijk dat die dingen er komen? Moet dan eigen initiatief van winkels zijn? Moet de OV-autoriteit daarvoor zorgen? Moet de vervoerder daar voor zorgen? Of moeten de gemeentes dat regelen?

De situatie van Mill was ooit nog slechter. Lijn 92 was zo een beetje afgestorven (ooit Nijmegen - Boxmeer - Haps, langzaam ingekort tot Boxmeer dan Sint-Anthonis en later Mill voordat deze naar Cuijk verlengd werd) en lijn 91 reed op zondagen niet naar Uden.

Maar het blijft mager. Samen een halfuursdienst Cuijk - Mill en de andere kanten op een uurdienst, 's avonds helemaal geen bus.
"Een touringcar is geen bus"
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door |Pim| »

En ons buurtbusje niet te vergeten.

In weekenden is het wel hinderlijk, je komt niet voor 9 uur het dorp uit. (of half negen weet niet precies).
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door Joshua »

fogeltje schreef:Wie is eigenlijk verantwoordelijk dat die dingen er komen? Moet dan eigen initiatief van winkels zijn? Moet de OV-autoriteit daarvoor zorgen? Moet de vervoerder daar voor zorgen? Of moeten de gemeentes dat regelen?

De situatie van Mill was ooit nog slechter. Lijn 92 was zo een beetje afgestorven (ooit Nijmegen - Boxmeer - Haps, langzaam ingekort tot Boxmeer dan Sint-Anthonis en later Mill voordat deze naar Cuijk verlengd werd) en lijn 91 reed op zondagen niet naar Uden.

Maar het blijft mager. Samen een halfuursdienst Cuijk - Mill en de andere kanten op een uurdienst, 's avonds helemaal geen bus.
In het Hermes tijdperk was het in Mill prima met zelfs een bus naar Nijmegen.
In het BBA tijdperk werd het om te janken, er werd geknipt, frequentie omlaag, enz.
En Arriva heeft het dan nog een beetje weten te herstellen. Al is het mager.
Als ik gewoon 's avonds een bus had gehad had ik niet op kamers hoeven te gaan.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door find_your_spot »

Joshua schreef: Als ik gewoon 's avonds een bus had gehad had ik niet op kamers hoeven te gaan.
Nog meer redenen om je rijbewijs te gaan halen.

Wanneer mag je afrijden?
For Your Railroad Adventures
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door Joshua »

16 november.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door Chauf21 »

fogeltje schreef:Wie is eigenlijk verantwoordelijk dat die dingen er komen? Moet dan eigen initiatief van winkels zijn? Moet de OV-autoriteit daarvoor zorgen? Moet de vervoerder daar voor zorgen? Of moeten de gemeentes dat regelen?
In principe de OV-autoriteiten, maar bedrijven en instellingen kunnen natuurlijk altijd het initiatief nemen om zo'n apparaat voor te stellen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door Ennes »

|Pim| schreef:En ons buurtbusje niet te vergeten.

In weekenden is het wel hinderlijk, je komt niet voor 9 uur het dorp uit. (of half negen weet niet precies).
Dat is niet alleen in een uithoek zo, zelfs in de grote steden is het een drama met OV. op zondag kan ik ook niet eerder als 8.19 vertrekken, 1x overstappen, reistijd van ongeveer 45/55 min. naar het centrum (kosten 2,23 op OVC enkele reis) Met de auto is het 22 min. (kosten benzine 1,70 - diesel 1,10)

De auto is zo gek nog niet!!! :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door Joshua »

Maar wat vooral irritant is.
Je mist je bus, de volgende gaat over 2 uur pas weer.
Je wilt 's avonds weg (of het nou in het weekend of in de rest van de week is. Dan fiets je maar of neem je een taxi. Want 's avonds OV kennen ze daar niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door find_your_spot »

Overigens kun je Albert Heijn wel degelijk opbellen en aansporen dat je graag zo'n AVM wilt hebben om je kaart op te laden.
For Your Railroad Adventures
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door Joshua »

Albert Heijn Mill is wel een eigen franchise onderneming. Op de bonnen die je krijgt bij de kassa staat ook:

Albert Heijn van de Ven
Mill
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Geen ophaalkastje in Grave, Mill, Sint Anthonis

Bericht door fogeltje »

Joshua schreef:
fogeltje schreef:Wie is eigenlijk verantwoordelijk dat die dingen er komen? Moet dan eigen initiatief van winkels zijn? Moet de OV-autoriteit daarvoor zorgen? Moet de vervoerder daar voor zorgen? Of moeten de gemeentes dat regelen?

De situatie van Mill was ooit nog slechter. Lijn 92 was zo een beetje afgestorven (ooit Nijmegen - Boxmeer - Haps, langzaam ingekort tot Boxmeer dan Sint-Anthonis en later Mill voordat deze naar Cuijk verlengd werd) en lijn 91 reed op zondagen niet naar Uden.

Maar het blijft mager. Samen een halfuursdienst Cuijk - Mill en de andere kanten op een uurdienst, 's avonds helemaal geen bus.
In het Hermes tijdperk was het in Mill prima met zelfs een bus naar Nijmegen.
In het BBA tijdperk werd het om te janken, er werd geknipt, frequentie omlaag, enz.
En Arriva heeft het dan nog een beetje weten te herstellen. Al is het mager.
Als ik gewoon 's avonds een bus had gehad had ik niet op kamers hoeven te gaan.
Jep. Al die lijnen 91 en 92 staan onder de wiki. Ik heb aan hand van oude dienstregelingen de evolutie van de streeklijnen wat bestudeerd. Lijn 91 reeds zelfs ooit een jaartje door naar Beuningen.

De knippen waren een klap voor alle Brabant lijnen naar Nijmegen. Lijn 99 is weer een aardige veelijn geworden, maar overstappers in Uden worden altijd minder. Met lijn 91 kon je op maandag t/m vrijdag overdag tenminste vroeger ook nog naar Nijmegen met overstap in Cuijk op lijn 55, maar die is een snelle dood gestorven (voornamelijk denk ik omdat het overstappunt op de Jan van Cuijkstraat lag en niet bij het station waar lijn 55 niet eens kwam).

De knippen zijn overigens niet zo zeer de schuld van BBA maar meer van het KAN die niet wilde dat eventuele vertragingen op het Brabantse deel door zouden werken op het KAN traject. Maar toentertijd vertelden chauffeurs ook dat men boos dat Stadsvervoer Nederland (toen onderdeel van Novio wat nog geheel van de gemeente Nijmegen was) de aanbesteding in Oost-Brabant niet gewonnen had (ze hadden meegedaan) en dat de knip daarmee te maken zou hebben. Wat daarvan waar is, kan ik niet beoordelen, ik weet alleen dat SVN inderdaad heeft meegedongen.

Wat het knippen betreft staat hier ook iets wat het verhaal van de chauffeur lijkt te onderbouwen: http://www.fnvov.nl/forum/index.php?topic=709.0;wap2
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten