Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Dexter »

Misschien was het allerergste nog wel dat achteraf bleek dat die loeiende typhoon simpel was af te sluiten met een afsluitkraantje. :@ Ergens onder de stuurtafel, dus ook dan had ik tussen de benen van die collega moeten kruipen.

Gisteren was het onze vaste wekelijkse Wii-avond (doen we elke dinsdagavond met een groepje vrienden en elke week bij iemand anders thuis) en toen heb ik ook weer een blunder gemaakt. We waren bezig met Sword Fight van Wii-Sport-Resort en in het heetst van de strijd maaide ik een vol glas ijsthee van de tafel af en het zat echt overal: tegen het raam, de gordijnen, de bank, de kussens en op de vloerbedekking. De gastvrouw was niet erg blij met me... :N
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:
NS-Reiziger schreef:Ik heb wel eens welterusten in plaats van tot ziens tegen een klant gezegd, sommige dingen worden zo'n automatisme dat er vanzelf geblunderd wordt.
Ik heb ook iets met welterusten dit weekend..
Gister bij het gedag-zeggen in r-dam, wilde ik bijna weer welterusten zeggen... :roll:

@Dexter: Geniaal :mrgreen: :mrgreen:
Alleen dit weekend? Goedemorgen zeggen gaat je overigens vaak minder goed af, die maak je als het niet strikt noodzakelijk is dan ook niet bewust mee! (A)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Wubbo »

Ik heb net geprobeerd het warmhoudplaatje van het koffiezetapparaat uit te blazen. Ik stond al klaar met een mond vol lucht om te gaan blazen, toen ik bedacht dat het knopje omzetten eigenlijk handiger was.

Ik heb me trouwens ook eens afgevraagd waarom mijn thee maar niet bruin van kleur werd. Na een tijdje kwam ik er achter hoe dat kwam: ik had een zakje groene thee (zelf bewust gepakt overigens), dus dan kun je lang wachten tot de thee bruin wordt. Sterk was ie in ieder geval wel :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Dexter »

Boodschappen doen na een hele vroege dienst is niet echt aan te raden. Een tijdje geleden vond ik de scheerschuim in de koelkast en de spuitbus met slagroom bleek in het badkamerkastje te staan. Zure slagroom scheert niet echt lekker. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ennes »

Ik heb ook blunders genoeg gemaakt, om er maar even 1 te noemen... Je aansteker de je in je hand hebt zoeken in alle zakken van broek en jas.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Joshua »

Ik maak NOOIT blunders :X
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ennes »

Joshua schreef:Ik maak NOOIT blunders :X

Het overkomt je ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door ODRAIL »

Ennes schreef:Ik heb ook blunders genoeg gemaakt, om er maar even 1 te noemen... Je aansteker de je in je hand hebt zoeken in alle zakken van broek en jas.
Dat heb ik ook een keertje gehad, maar dat met mijn toegangspasje voor mijn werk.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Vinny »

Ik ben een enorme chaoot, dus al die dagelijkse blunders heb ik ook wel meegemaakt....

OV gerelateerd kom ik niet verder dan vergeten uit te checken op station Rotterdam Hofplein toen dat station nog bestond. Daarom ben ik zelf ook voor poortjes in plaats van paaltjes, bij poortjes vergeet je dergelijke dingen tenminste niet... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daniel »

Hmm, in de categorie koffiezetapparaatblunders heb ik er ook nog wel eentje... hoe vaak ik wel niet koffie gezet heb met een oude pad die er nog in zat. Of dat ik er helemaal geen pad in had zitten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door MdJ »

Koffiezetten... Gelukkig doe ik dat op m'n werk toch steeds fout.. nu hoef ik het niet meer te doen :lol: (A)


"Ja, kan half vol water, die er in doen... En dan 8 schepjes."
*MdJ doet wat hem gezegd wordt, vult de kan met water precies tot het tekentje "halfvol"*
*blablabla alles blablalba goed blablalba verder*

"Nou... Dat is een best sterk bakkie koffie, je hebt wel genoeg water erbij gedaan toch?"
"Ja, tot dat tekentje"
"Zucht... je moet tot halverwege... "

Bedoelen ze halverwege tussen de bovenkant en de onderkant, niet het tekentje "halfvol"... Tja, tegen zoveel logica kan ik niet op -o- :X
Bij twijfel: gebruik beton.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Mark »

Ach ja ik was een keer koffie aan het zetten op het werk, toen de koffie opeens langs de kan druppelde. Ik wilde de kan rechtzetten, flikkert de houder met het filterzakje vol hete koffie er uit. Hand verbrand en alles zat onder de koffie. :X
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daniel »

Ergens vorige week moest de waterkoker op 't werk maar eens ontkalkt worden. Op zich simpel, azijnzuur hadden we wel op 't lab staan maar dan wel in geconcentreerde vorm, dus eventjes wat verdunt.
Blijkbaar niet genoeg... halverwege deze week rook je de azijn nog :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Fles »

Joshua schreef:Ik maak NOOIT blunders :X
Blunders maken JOU :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Ergens vorige week moest de waterkoker op 't werk maar eens ontkalkt worden. Op zich simpel, azijnzuur hadden we wel op 't lab staan maar dan wel in geconcentreerde vorm, dus eventjes wat verdunt.
Blijkbaar niet genoeg... halverwege deze week rook je de azijn nog :P

Oh dat doe ik vaak met gewone natuurazijn. Stinkt als de hel inderdaad. Maar het werkt net zo goed :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Meltrain »

Ik had gisteravond nog een blunder: ik zat net als vandaag te computeren achter mijn laptop met alleen mijn bureaulampje aan.
Dus om 1 uur besloot ik maar eens naar bed te gaan, zet de laptop uit, doe het bureaulampje uit, loop richting de deur en BONK. 'Huh? O ja, ik had de deur van mijn kamer dicht gedaan.' :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Karl »

Fles schreef:
Blunders maken JOU :pos:
:mrgreen:
Het is een spectrum.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door htm_tram »

Ik heb 2 weken geleden tegen een vrouw ergens in de 30 tot zo gezegd ipv. tot ziens. toen ik achter de kassa zat. :oops:

Ook heel vaak bij de kassa dat ik goede avond zeg of goede morgen en andersom. In de bakkerij een keer 80 brofen gemaakt zonder zout... Dat was ook wel een hele erge blunder als bakker zijnde... :oops:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:Het overkomt je ;)
Ja dat klopt, en je hoeft er niks extra's voor te doen. Al volgen bij mij de blunders elkaar wel in een hoger tempo op als het weer bijna tijd wordt voor vakantie.

Bij NS hebben we een pasjes-systeem met een wit pasje dat je door een kaartlezer moet halen (de zogenaamde Wiegand-kaart) voor de toegang tot dienstgebouwen en standplaatsen. Een paar jaar geleden vlak voor mijn zomervakantie stond ik om 3:40 uur als een gek met mijn kaart te zwaaien en te mopperen waarom die pokkenpas het niet deed. En toen realiseerde ik me dat ik nog voor de deur van mijn eigen berging stond.

Zoals ik al zei, vroege diensten zijn killing. :|
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door webguy »

Dat is net als ik een zomer lang in een Distributiecentrum van (toen nog) Konmar/Super de Boer heb gewerkt met voice order picking. Je krijgt dus via een koptelefoon door naar welk schap je moet en hoeveel je moet pakken. En dan moet je controlecijfers teruglezen. Het is stemherkenning, dus niet perfect, en soms moest 'ie het herhalen, dus zeg je "Herhaal!", of als een vak leeg is zeg je "manco". Kom ik keertje thuis, zeg ik tegen m'n moeder "herhaal!"
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Dexter »

Haha! :mrgreen: "Staat er nog melk in de koelkast?" "Manco!"
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Haha! :mrgreen: "Staat er nog melk in de koelkast?" "Manco!"
Ach... dat komen wij ook nog wel eens tegen ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door STF »

Ik heb als klassenvertegenwoordiger me klas een keer speciaal naar school laten komen terwijl we die dag geen les bleken te hebben al lag het meer aan het beroerde handschrift van die docent want ik had het bij de roostermakers nog een keer nagevraagd en die waren er ook zeker van dat er woensdag geschreven stond terwijl achteraf bleek dat het dinsdag moest voorstellen. Nota bene werd een meisje wat in Amsterdam-oost woonde (de school staat in Amsterdam-west) nog het meest boos op me terwijl ik iemand uit het noordelijkste puntje van Noord-Holland amper heb horen klagen dat ze voor niets twee uur onderweg was geweest.

En in België heb ik samen met een paar vrienden en vriendinnen per ongeluk een bulldozer gestart, die we vervolgens niet meer uit kregen... We speelden al dagen op dat roestige en verwaarloosde ding, ergens op dag drie draaien we aan een hendeltje, horen de startmotor zoemen (dat er uberhaubt nog stroom in die accu zat...) en een seconde later liep de motor al. :shock: Bij toeval had ik een minuut daarvoor de versnellingsbak nog in zijn vrij gezet, dat is de redding geweest anders was ie recht op een huis afgereden! In ieder geval waren onze ouders flink boos, met zeer veel moeite hebben ze de motor uit weten te krijgen door de dieselkraan te sluiten en bovendien met een waterpomptang de dieselleiding helemaal dicht te knijpen en dan de motor ineens van volgas naar zijn stationair toerental te laten dalen, HIK HIK HIK, PRUT PRUT PRUT, uit.
Na de vakantie heb ik de handleiding van die bulldozer via internet opgezocht, om de motor uit te schakelen bleek je het meest rechterpedaal in te moeten trappen. :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Fles »

Ha. Nu net aan de ontbijttafel dus :evil:

Ik zie een koffiemachine en een paar kasten met kopjes. Ik pak het grootste kopje wat ik zag. Vond het nog steeds erg klein. Zet het eronder, druk op "KAFFEE" en ja hoor: Serious flooding :Y

Het kastje met de mokken was bijna leeg, er stonden er nog 2 achteraan in de hoek, maar die zag ik zo snel niet :N
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Caspar »

^^^ Ben je bv nooit ergens naar een lijntje in Duitsland afgereisd, en dat je later tot de conclusie kwam dat je de bordjes al had? Dat zou nou ook nog een leuke blunder zijn :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten