Sletje van de NS is complete zuigtrein

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door find_your_spot »

Sletje van de NS is complete zuigtrein

131 SLT's heeft de NS besteld. De epic-fail-op-wielen wordt zelfs door het eigen personeel al 'sletje' genoemd. En terecht. Iedereen komt er in, maar heeft na de rit enorme behoefte om te douchen. Bovendien zuigt sletje als een stagiaire met doorgroei-ambities. Ja, sletje is kudt. Het is dezelfde nieuwe Sprinter die twee weken terug in het nieuws was omdat er geen WC in zit. Waardoor iedereen dus maar in het gangpad van sletje kwakt, blurpt, pist en poept. Vindt sletje stiekem gewoon lekker, natuurlijk. Het ironische is dat sletje er op het eerste gezicht prima uitziet. Aircootje, hip uiterlijk, computergestuurd, inflight information schermpjes en veel licht in de trein. Kan niet misgaan, zou je zeggen. Maar wat krijg je altijd met vrouwen die mooi zijn van buiten en überslet van binnen? Juist, misplaatst diva-gedrag. Wat een koppige, chagrijnige, nauwelijks functionerend hoerenkind van een trein is die SLT. Dat de NS zich daar ooit door heeft laten paaien. Zeker instant verliefd op die zaadvragende koplampen van het sletje. Maar goed, wat een nukken heeft het kind. Het NS-sletje laat zich lastig besturen, weigert soms zelfs maar het rangeerterrein af te komen en trekt op als een Ferrari Testarossa in een moddersloot. "Meh, geen zin", dat type. Bovendien slurpt de hoerendiva geld als een malle. Sletje heeft inmiddels al 850 miljoen euro van de NS-creditcard opgemaakt. In een jaar tijd. Forenzenfolder De Pers heeft alles eens netjes op een rijtje gezet. Kedeghedeng, kedeghedeng, genaaid.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ete_z.html
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6028
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door AppleMoose »

Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Joshua »

Dit artikel gaat toch nergens over? Geen Stijl maakt zijn naam helemaal waar. Dit bericht heeft ook geen stijl.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door BR628 »

Briljant stuk. Geenstijl ten voeten uit *O* Ik mag dat wel.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Bastiaan »

Joshua schreef:Dit artikel gaat toch nergens over?
Nee, klopt. Maar gaat het ooit wel ergens over bij GeenStijl? Nee, maar het zijn wel vermakelijke stukjes om te lezen!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Dexter »

Het lijkt net alsof dat artikel uit De Pers door iemand uit Oh Oh Cherso is vertaald. Mwoah, is weer eens een andere invalshoek. Ik zal morgen die vuile SLT eens even stevig aanspreken op dat misplaatste divagedrag voor ik haar bestijg.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50882
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Suus »

Ik zou van die cowboylaarzen met van die metalen sporen aandoen. Werkt met paarden ook :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door robert55 »

Even een vraag in het kader van de geschiedenis week.
In mijn herinnering was de naam Slet voor de SLT al ongeveer een uur nadat het persbericht over de bestelling uitging bedacht. Niet goed nagedacht bij de afdeling Communicatie dus, want het is echt een open deur.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Bastiaan »

Sterker nog, er gingen toen al verhalen rond dat "SLET" (Sprinter Light Electric Train) de officiële productnaam was ... totdat NS zei: "ehh jongens, zullen we dat woordje 'electric' er maar tussenuit halen, want SLET betekent in het Nederlands ook iets anders ..."

Geen idee of het werkelijk zo is gegaan :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Karl »

Dat lijkt me wel een rare woordkeuze eigenlijk, dan zou Sprinter Electric Light Train toch een stuk logischer zijn, het gaat immers niet om 'light electricity', maar om het 'light rail' idee.
Het is een spectrum.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Dexter »

Gelukkig was men bij de aanstaande renovatie van het DDAR wel zo slim om die voortaan DDZ te gaan noemen in plaats van DDARm. En het gaf de afdeling Commercie weer een excuus om met een hoogdravend nieuw treinconcept te komen. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Gelukkig was men bij de aanstaande renovatie van het DDAR wel zo slim om die voortaan DDZ te gaan noemen in plaats van DDARm. En het gaf de afdeling Commercie weer een excuus om met een hoogdravend nieuw treinconcept te komen. :wink:
Hoop wel dat ze dan eens gezellig een dagje uit zijn geweest met de stichting, om eens te zien hoe de treinindeling is, en welk type reiziger gebruik maakt van welk gedeelte van de trein. :lol:

:N
Vergeefse hoop vrees ik!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Dexter »

En wat het werk van een mcn en een hc eigenlijk inhoudt, want voorlopig ben ik alvast mijn twee zijruiten kwijt!

Afbeelding
Vallend blad maakt rails glad.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Mark »

Is dat DDZ? Wat lelijk :N :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Dexter »

Yep, dit is het pre-try-out stel wat momenteel in de werkplaats Hlm verbouwd wordt. Het lijkt een beetje op een vierkantige VIRM met omgedraaide IC-blauwe banen.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:En wat het werk van een mcn en een hc eigenlijk inhoudt, want voorlopig ben ik alvast mijn twee zijruiten kwijt!

Afbeelding
Dat is makkelijker om een tunnelvisie te ontwikkelen Dexter ;) en je bent het inmiddels gewoon op de SLT
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Dexter »

Oh ja dat is waar ook, de nieuwe visie op het spoor is tunnelvisie! :lol: Weer een trein erbij met oogkleppen op. :|
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Oh ja dat is waar ook, de nieuwe visie op het spoor is tunnelvisie! :lol: Weer een trein erbij met oogkleppen op. :|
En met al die geluidsschermen en tunnels is er toch niets meer te zien ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
VIRM
Berichten: 7586
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door VIRM »

Is het de bedoeling dat die DDZ gaat proefrijden in de reguliere dienstregeling? Zoja, dan ben ik benieuwd wanneer dat is! :)
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Sletje van de NS is complete zuigtrein

Bericht door Dexter »

Aangezien het om een heel nieuw concept qua inrichting gaat, is het wel handig na te gaan of het ook in de praktijk werkt en door de reizigers gewaardeerd wordt. Maar eerst komen er natuurlijk talloze lege test- en toelatingsritten.

Ik hoorde dat het eerste pre-try-out stel in het voorjaar van 2011 op de baan komt, dus reken maar op het derde kwartaal van 2011. Maar wie weet kan je het stel wel al eerder bekijken, als er ergens een open dag ofzo is.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten