Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Overigens heb ik nog nooit problemen gehad met deurtjes. :) Alleen dat schelle getetter als die dingen dichtgaan zijn irritant, vooral als alles door elkaar heenklinkt. Die van de SGMm zijn wat 'vriendelijker'.
Dexter: het is inderdaad veelvuldig in de media geweest. Laten we hopen dat alles uiteindelijk gewoon op z'n pootjes... uuuh... wieltjes... terecht komt. Met Mat'64 wordt ik zelf niet echt super-blij (al valt dat nu wel mee vergeleken met een jaartje terug), met SGMm wel! :)
Dexter: het is inderdaad veelvuldig in de media geweest. Laten we hopen dat alles uiteindelijk gewoon op z'n pootjes... uuuh... wieltjes... terecht komt. Met Mat'64 wordt ik zelf niet echt super-blij (al valt dat nu wel mee vergeleken met een jaartje terug), met SGMm wel! :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Het aantal deurstoringen vind ik wel meevallen, en bijkomend voordeel van de deuren automatisch sluiten is dat bij vertraging/weinig rijtijd het sleutelen sneller gaat omdat deuren al dicht zijn, en alleen de treeplanken nog in moeten schuiven, geeft toch zeker 20-30 sec voordeel.Dexter schreef:Dat klopt. Maar toch heb ik al diverse hc's en mcn'en gezien die standaard het automatisch sluiten uitschakelen omdat ze ervan overtuigd zijn dat dat een van de oorzaken van deurstoringen zijn. Het lijkt wel een soort bijgeloof.
En qua bijgeloof is het enige dat ik NOOIT zal zeggen "nu snel naar huis" als ik dat zeg bij mijn laatste trein, dan gaat er zeker iets mis.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Wat me in negatieve zin wel op valt, is dat ze erg populair lijken te zijn bij de sprayers; zag er vandag weer een die over een lengte van 2-3 ramen van boven tot onder besproeid waren :neg:
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Dan mag jij de SGMm hebben, neem ik de SLT wel, is een stuk beter voor mijn knieën!VIRM schreef:Overigens heb ik nog nooit problemen gehad met deurtjes. :) Alleen dat schelle getetter als die dingen dichtgaan zijn irritant, vooral als alles door elkaar heenklinkt. Die van de SGMm zijn wat 'vriendelijker'.
Dexter: het is inderdaad veelvuldig in de media geweest. Laten we hopen dat alles uiteindelijk gewoon op z'n pootjes... uuuh... wieltjes... terecht komt. Met Mat'64 wordt ik zelf niet echt super-blij (al valt dat nu wel mee vergeleken met een jaartje terug), met SGMm wel! :)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
@robert55: Ja, dat viel mij ook al op. Het lijkt wel alsof die taggers steeds ambitieuzer worden, want ze nemen bij voorkeur de allernieuwste treinen of zoals in Hlm, museumtreinen. Vooral dat laatste vind ik ronduit misdadig, omdat een museumtrein niet zomaar een trein is, maar cultureel erfgoed. En daar moet je gewoon respect voor hebben!
Vallend blad maakt rails glad.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Uhm, alles wat niet van jou is moet je respect voor hebben en met je fikken van af blijven. Of het nou cultureel/industrieel erfgoed is of een nieuw stuk plastic dat over den ijzeren staven dendert, je hoort van allebei af te blijven.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Zou het kunnen zijn dat het langer duurt voor ze worden schoongemaakt omdat er nog garantie op de lak zit en NS / Nedtrain het dus nog niet mogen doen?
Overigens: terwijl ik dit typ is op de banner foto een SLT te zien met een forse portie illegaal schilderwerk
Overigens: terwijl ik dit typ is op de banner foto een SLT te zien met een forse portie illegaal schilderwerk
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Dexter, dat val nu heel erg mee, sinds er SLT en ICMm staan zijn de belangrijker dan ons museum treintje. Die keren dat ik ze betrapte was het telkens op ns matterieel ;)Dexter schreef:@robert55: Ja, dat viel mij ook al op. Het lijkt wel alsof die taggers steeds ambitieuzer worden, want ze nemen bij voorkeur de allernieuwste treinen of zoals in Hlm, museumtreinen. Vooral dat laatste vind ik ronduit misdadig, omdat een museumtrein niet zomaar een trein is, maar cultureel erfgoed. En daar moet je gewoon respect voor hebben!
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 12:30
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Ben ik dus niet de enige die zich aan grafitti op treinen stoort, het lijkt wel of het merendeel van die SLT,s met illegale beschildering rond rijdt. Is er tegen dat probleem nu echt niks te doen? :(
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Eens een keer echte straffen gaan uitdelen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Is het probleem niet eerder dat de pakkans te klein is?
Je kan wel strengere straffen willen, maar als je de dader niet kan vinden ....
Je kan wel strengere straffen willen, maar als je de dader niet kan vinden ....
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Al zet je er 10 jaar celstraf op, toch blijven ze het doen ;)
waarom? omdat inderdaad de pakkans te klein is.
Eerst de pakkans vergroten, en dan passende straffen inzetten, namelijk de graffity verwijderen van treinstellen en/of plekken in hun EIGEN buurt. En dat een uurtje of 50 a 100.
waarom? omdat inderdaad de pakkans te klein is.
Eerst de pakkans vergroten, en dan passende straffen inzetten, namelijk de graffity verwijderen van treinstellen en/of plekken in hun EIGEN buurt. En dat een uurtje of 50 a 100.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
En dat bij voorkeur met een tandenborstel....
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Heh, ik stond een of twee weken geleden in een DD-AR waar het balkon vlak achter de machinist vrijwel geheel was ondergekalkt.
Is het niet zo dat het voor sommige graffitti-spuiters om gaat dat zij hun 'handtekening' achterlaten?
Daarentegen heb je 'officiele' graffitti die best mooi kan zijn. :)
Is het niet zo dat het voor sommige graffitti-spuiters om gaat dat zij hun 'handtekening' achterlaten?
Daarentegen heb je 'officiele' graffitti die best mooi kan zijn. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Daar ben ik het zeker mee eens. :) :pos:VIRM schreef:Daarentegen heb je 'officiele' graffitti die best mooi kan zijn. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Ik zag gister een SLT die stil stond met reizigers erin, 110 minuten later stonden ze er nog op dezelfde plek.
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Iets nieuws betekend bij divers personeel vaak onbemind. Dit is evenals het sluitgeluid vaak een reden om e.e.a. uit te schakelen. Volgende stap zal wel zijn dat de glazen cabinedeur/wand geheel geblindeerd moet worden i.v.m. de privacy van mcn en Hc . Diverse met kranten en rembriefjes dichtgeplakte glazen deuren zijn al geconstateerd.Dexter schreef:Het automatisch sluiten-systeem bij SLT werkt ook gewoon, ik bedoelde dat veel personeel het uitschakelt omdat die geloven dat de deurstoringen door het vaker openen en sluiten worden veroorzaakt. Maar daar geloof ik niks van.Ederveen schreef:Vreemd eigenlijk, die EMU's die in Engeland op veel trajecten rijden zoals de Class 377 hadden al jaren geleden automatische deuren, en volgens mij werkten die gewoon.
Heeft SLT inmiddels een imago-probleem? Dat valt wel mee. De nieuwe treinen worden door de overgrote meerderheid van de reizigers gewaardeerd. Alle kinderziektes, uitval en vertraging van treinen, volle treinen en nu dan weer het ontbreken van toiletten wordt abnormaal uitvergroot in de media en nu is ook de politiek er zich mee gaan bemoeien. Ik geloof niet dat iemand er blij mee is als men de SLT van de baan zouden halen en de oude versleten Mat '64 laten doorrijden. Toch?
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
@Joaska: De hoofdreden van de afkeer tegen die glazen wand is de lichtinval in de cabine vanuit het reizigersgedeelte.
Dit is bij duisternis of in tunnels niet alleen hinderlijk voor de mcn, maar ronduit gevaarlijk want de gebogen frontruit vangt veel licht op en weerkaatst dat, zodat je zicht op de baan en de seinen minimaal is. Zelfs als de rolgordijnen dicht zijn (ze komen dan tot halverwege de glazen wand) is er nog sprake van een zodanige lichtinval dat dit hinderlijk en gevaarlijk is. Jij rijdt toch ook niet in het donker in je auto rond met het licht aan?
Er zullen vast veel mcn'en en hc's zijn die op hun privacy gesteld zijn en dat hoor je mij dus ook niet ontkennen, al heb ik er zelf niets op tegen en zelf rij ik overdag dan ook vaak met de gordijnen open. Ik doe mijn werk naar eer en geweten en heb niets te verbergen, dus bij mij mag iedereen over mijn schouder meekijken. :Y
Overigens had ik vanmorgen een SLT waarvan de glazen deur was afgeplakt met een Metro-krantje, omdat het rolgordijn aan gort was. Tja, dan valt er niks meer open of dicht te doen...
Dit is bij duisternis of in tunnels niet alleen hinderlijk voor de mcn, maar ronduit gevaarlijk want de gebogen frontruit vangt veel licht op en weerkaatst dat, zodat je zicht op de baan en de seinen minimaal is. Zelfs als de rolgordijnen dicht zijn (ze komen dan tot halverwege de glazen wand) is er nog sprake van een zodanige lichtinval dat dit hinderlijk en gevaarlijk is. Jij rijdt toch ook niet in het donker in je auto rond met het licht aan?
Er zullen vast veel mcn'en en hc's zijn die op hun privacy gesteld zijn en dat hoor je mij dus ook niet ontkennen, al heb ik er zelf niets op tegen en zelf rij ik overdag dan ook vaak met de gordijnen open. Ik doe mijn werk naar eer en geweten en heb niets te verbergen, dus bij mij mag iedereen over mijn schouder meekijken. :Y
Overigens had ik vanmorgen een SLT waarvan de glazen deur was afgeplakt met een Metro-krantje, omdat het rolgordijn aan gort was. Tja, dan valt er niks meer open of dicht te doen...
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Stom dat de eerste TL buizen niet uitkunnen, zoals bij een bus en tram.
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Alles kanSTF schreef:Stom dat de eerste TL buizen niet uitkunnen, zoals bij een bus en tram.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Ja door de lampen eruit te halen of de zekeringen uit te zetten...
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Maar 's avonds zijn in de kopbakken maar een derde van de verlichting aan toch?
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Als de Mcn een stotz uitzet wel jahauptbahnhof schreef:Maar 's avonds zijn in de kopbakken maar een derde van de verlichting aan toch?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Wat ik afgelopen weken wel eens hoorde is dat de ATB een SLT soms neerzet, en dan meestal op dezelfde plekken van het spoornet.
Re: Nieuwe Sprinters al haperend over het spoor
Dat heeft te maken met de nieuwe ATB VV die nu bij seinen wordt geplaatst. Als je net voor het einde van een lus stopt en het sein vervolgens komt veilig, 'denkt' de ATB-VV boordapparatuur nog dat het sein stoptonend is. Als je dan vertrekt en voor het einde van de lus harder dan 10 km/h rijdt (wat met SLT al snel het geval is) zet de ATB de trein neer.
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 gasten