Het enige toegelaten onderdeel van de V250 is nog steeds de stroomafnemer.
-Ruitenwissers werken slecht en wissen over een te klein oppervlak
-Bij regen in combinatie met hoge snelheid is het zicht voor de machinist minimaal
-Klimaatbeheersing werkt nog steeds niet waardoor er zeer hoge tempraturen ontstaan in cabine
-Beeldschermen in cabine zijn zeer slecht te lezen
-Om de dodeman werkbaar te houden wordt een stuk hout van de Blokker gebruikt
Het klinkt als een indrukwekkend lijstje, maar het zijn stuk voor stuk bijzaken...
Ruitenwissers: Beetje dom dat ze over een te klein oppervlak werken. Nieuwe rubbers bestellen die groter zijn.
Regen en Hoge Snelheid: Zie punt 1. Voor zover niet onder punt 1 valt, hebben andere hogesnelheidstreinen daar ook last van en is het ook geen probleem.
Klimaatbeheersing: Er is wel meer courant materieel dat de klimaatbeheersing niet op orde heeft. Vaste reizigers op de Amstelveenlijn kunnen daar boeken over volschrijven. En dan heb ik het maar niet over de ICE´s van vorig jaar...
Beeldschermen: Dat is nou ook net iets dat weinig te maken heeft met de trein zelf. Vervangen door een nieuw beeldscherm is een kostbare operatie maar wel noodzakelijk lijkt me.
Dode Man: Die werkt dus. Je hebt er alleen hout voor nodig.
Als ik dit lijstje vergelijk met bijv. de kinderziektes van IC4 in Denemarken, dan lijkt mij dit best overkomelijk. Het is vervelend natuurlijk, maar uhm als dit het enige is, dan is de trein alles behalve schroothoop materieel..., en vergelijkbaar met de SLT perikelen (zie elders op het forum)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website