OVer je reiservaringen in oktober 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Dexter »

Zeg, werk jij nog weleens of ben je een sabbatical aan het houden ofzo? :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Zeg, werk jij nog weleens of ben je een sabbatical aan het houden ofzo? :lol:

Valt het op? :D

Ik revalideer nog altijd van mijn gebroken rug, als je het niet erg vindt ;) Anders ook trouwens hoor :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Fles »

Ik vond het ook wel pikant om juist dit mozaiek tegen te komen, juist op het station waar ik zeker stelde dat 2010 qua kilometers niet het slechtste jaar sinds 2005 zou worden *O*


Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Suus »

Rare werkzaamheden weer tussen Diemen en Amsterdam Centraal :lol:

De sprinters van en naar Amersfoort rijden gewoon, maar stoppen (extra) op Amsterdam Science Park en rijden Amsterdam Muiderpoort voorbij :lol: Wel stopt alles in Diemen op spoor 2, en treinen naar Almere heb ik vandaag ook nog niet gezien :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Etienne »

Bee schreef:Rare werkzaamheden weer tussen Diemen en Amsterdam Centraal :lol:

De sprinters van en naar Amersfoort rijden gewoon, maar stoppen (extra) op Amsterdam Science Park en rijden Amsterdam Muiderpoort voorbij :lol: Wel stopt alles in Diemen op spoor 2, en treinen naar Almere heb ik vandaag ook nog niet gezien :P
De s4600 rijdt niet tussen Asd en Wp. :wink: En de s3900 rijdt dan juist vanaf Asd tot Asdm. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Milco »

s1500: Amersfoort Schothorst - Amersfoort
s3700: Opgeheven; zie s4600 hieronder.
s3900: Hoofddorp - Amsterdam Centraal - Amsterdam Muiderpoort (stoppend op alle stations).
s4300: Lelystad Centrum - Hoofddorp
s4500: Huidige route; te Amsterdam Centraal gekoppeld aan s5800.
s4600: Lelystad Centrum - Weesp (stoppend op alle stations). Vanaf Weesp: - Duivendrecht - Amsterdam Zuid - Schiphol; in het pad van de s3700.
s5800: Amersfoort - Hilversum - Weesp - Amsterdam Centraal, stopt ipv Amsterdam Muiderpoort op Amsterdam Science Park, te Amsterdam Centraal gekoppeld aan s4500.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Gekko123 »

Als ik dat zo zie is die s1500 niet bepaald kostendekkend te noemen. Hadden ze die niet beter geheel op kunnen heffen?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Milco »

Ik snap ook niet wie dat heeft bedacht. En ik vind het ook raar dat de s5800 nu wel op Amsterdam Science Park stopt, maar niet op Muiderpoort. In de normale dienstregeling slaat de s5800 Amsterdam Science Park over omdat, wat ik weleens heb gelezen, de s3900 erachter zit. Maar die zit er nu niet achter, doordat deze alleen tussen Amsterdam Muiderpoort en Hoofddorp rijdt, waarom de s5800 dus nu Muiderpoort overslaat is voor mij een raadsel...
Want als de s5800 gewoon op Muiderpoort zou stoppen, had de s3900 niet op Muiderpoort hoeven te keren.
En nog iets wat ik niet snap, de s4600 rijdt nu als Sprinter tussen Lelystad Centrum en Weesp, en rijdt vanaf daar in het pad van de opgeheven s37000 verder naar Schiphol, maar ook op zondag en 's avonds, terwijl de s3700 op zaterdag tot 20:00 uur rijdt en op zondag sowieso niet. Waarom rijdt de s4600 dan wel naar Schiphol? Dan heeft de Zuidas nu ineens een extra verbinding...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Is er niet maar één spoor beschikbaar bij Muiderpoort ofzo waardoor de s5800 daar via een niet-perronspoor passeert. De s3900 zal daar vooral keren vanwege de perroncapaciteit op Amsterdam Centraal, immers is Muiderpoort toch wel te bereiken met de s4000 :wink:
Overigens pendelde de s1500 gisteren met SGMm naar Schothorst en reed er 2x DDAR in de s5800.

Verder had ik gisteren de t2840 van Amersfoort naar Rotterdam waarin iemand zo bijdehand was een raampje open te gaan zetten :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Suus »

Er zijn een aantal hints. In Diemen stoppen alle treinen dit weekend op spoor 2, dat is het eilandperron voor wie er niet bekend is. Dat zou kunnen betekenen dat de treinen bij Muiderpoort over spoor 4 rijden, immers, dat is het enige spoor waarbij je niet op spoor 1 in Diemen kan komen (de wissels daarnaartoe liggen tegenover het perron van spoor 1 in Diemen).

Koppelen van de s4500 aan de s5800 is wel een creatieve oplossing, de s5800 gaat juist vaak over op de s3900 (iig in de avonduren). Inzet van 2x DD-AR is ook wel nodig in de s5800. Normaal rijden er altijd 4x stoptreinen + 2 tot 4 intercities op het traject tussen Amsterdam Centraal en Weesp. Nu 2x per uur een stoptrein. Dat is eh, enigszins proppen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Wubbo »

Een aantal conducteurs heeft dit weekend weer geprobeerd hun baan overbodig te maken. Vrijdag reisde ik rond het middaguur van Laa naar Lls (met de s2200 Laa - Asd en met de s3900 Asd - Lls) en zag ik precies 0 conducteurs. Vanavond kwam ik terug en reisde ik Zl - Gvc in een s500, en zag ik weer precies 0 conducteurs. Goede reisinformatie omroepen was ook nog te moeilijk: in Amersfoort begon de omroep pas toen we al langs het perron reden, en werd er niks gezegd over de werkzaamheden tussen Wp en Asd. In Utrecht werden ook nog eens verkeerde stelnummers omgeroepen bij het splitsen van de trein. En o ja, reizigers voor Amsterdam Centraal kunnen hier overstappen. Pas in Gouda was er een keurig omroepbericht (door een andere conducteur zo te horen).

En nee, het was in geen enkele trein zo druk dat ie niet te controleren was, en er zijn ook geen servicerondjes geweest.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Caspar »

4600: Lelystad Centrum - Weesp (stoppend op alle stations). Vanaf Weesp: - Duivendrecht - Amsterdam Zuid - Schiphol; in het pad van de s3700.
Niet helemaal juist, de s4600 reed als 694600 en stopte vanaf Lelystad tot Schiphol op alle tussen gelegen stations.
Dat zou kunnen betekenen dat de treinen bij Muiderpoort over spoor 4 rijden, immers, dat is het enige spoor waarbij je niet op spoor 1 in Diemen kan komen (de wissels daarnaartoe liggen tegenover het perron van spoor 1 in Diemen).
Dat klopt helemaal.

Verder moest de s5800 naar Amsterdam telkens een minuut of 5 tot 10 wachten voor binnenkomst van Diemen (vtt .19 en .49) op de sprinter naar Weesp en Amersfoort (vtt. .15 en .45) Die laatste had telkens een minuut of 5 tot 10 vertraging opgelopen tussen Amsterdam centraal en Diemen. Ook een hoop verbaasde machinisten die op Weesp stonden met hun trein naar Schiphol, en aan de overkant van het perron nog een trein naar Schiphol zagen staan, en gingen vragen of het allemaal wel klopte wat er in de CTA stond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Vanmorgen had een aanrijding plaatsgevonden ergens boven Meppel. Kennelijk was echter overal het ICM op want de t518 zag ik in Amersfoort nog als opgeheven volgende trein op de TBP staan toen ik in de t2818 stapte. Hoewel dat weinig gevolgen hoeft te hebben want als er toch niks achteraan hoeft kan de aansluiting uit Enschede best door de t12518 (die in tegenstelling tot wat de de mouse-over zegt niet uit Lw komt) zijn overgenomen.

De t2818 dacht ik overigens nooit te kunnen halen gezien het tijdstip waarop ik het station betrad en het feit dat ik nog even wat bij de AH to Go wilde halen. Zag 'm onderweg daarheen al langs 't perron staan maar toen ik weer terugliep bleek het ding er nog te staan met ineens +5 op de TBP. Uiteindelijk dus nog makkelijk gehaald en met slechts +1 ofzo vertrokken... was het toch nog 'n goed idee die boodschap in Amf i.p.v. Ut te doen, nu kostte het me geen extra tijd :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Suus »

Service en Veiligheid Leiden heeft zojuist op de Japanse manier de s2100 van 9:00 naar Schiphol volgepropt.

Omroep in de trein, mensen naar andere deuren gestuurd, hier en daar wat aangeduwd, uiygeklapte vouwfietsen naar buiten geknikkerd, nog maar wat aanduwen. Nog wat aanmaningen, maar het paste erin. Wel ongelofelijk druk...

Maarja, wisselstoring, dus redden wat er te redden valt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Mark »

Ik zag vrijdag een bus van Breng bij het station in Enschede staan, wat had die daar te zoeken??
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door marvinkok »

Was het toevallig de gelede 9177? Die heb ik in ieder geval gezien als P+R-Bus in het Military-weekend.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Mark »

Geen idee, zag hem vanuit de trein staan. Volgens mij was het inderdaad een gelede bus.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Dexter »

Vanmiddag zat ik met de mijn ICRm-Bdsje als s1900 achter een vertraagde s5100 (+9) en s2200 (+4) en toen ik Dt binnenrolde, kreeg ik een portofoonoproep van de hc's dat er een sterke brandlucht en rookontwikkeling hing in een A-bak, de 6e bak van voren. In de eerste instantie dachten we aan een vaste rem, dus heb ik de hc's gevraagd om dat na te gaan. De remvenstertjes van beide draaistellen waren groen, dus alle remmen waren los. Dan was er iets anders aan de hand en toen ik bij de desbetreffende bak kwam, bleek het hele rijtuig vol te hangen met blauwe rook en er hing een lucht van verbrande rubberbanden. Bovendien was het loeiheet in die bak. :shock:

We hebben onmiddelijk het rijtuig ontruimd, de kopwandschuifdeuren afgesloten en alles gecontroleerd. Er was niet te zien waar het vandaan kwam en er waren geen vlammen te zien, ook onder de bak zag alles er normaal uit. Mijn volgende gedachte was dat de verwarming van het rijtuig dan misschien oververhit was geraakt, dus die heb ik uitgeschakeld, de noodventilatie ingeschakeld en de noodklapramen geopend.

Ondertussen stonden we natuurlijk aardig in de weg, maar gelukkig konden de andere treinen om ons heen, via spoor 2 en 3. Omdat de rook niet minder werd (maar gelukkig ook niet erger) besloot ik na overleg met de hc's, trdl, bijsturing en de storingsdienst (en dat allemaal tegelijk, dus dat was een soort van jongleren met de GSM-R, mijn portofoon en gsm) om de trein leeg af te voeren naar een opstelspoor bij Gv, zodat we niet met een mogelijk brandende trein onder de kap van Gv of Gvc terecht zouden komen, of erger nog: door een noodremtrekking in de Rijswijktunnel.

Dus haalden we de trein leeg en reed ik daarna snel door naar Gv. Daar aangekomen bleek de rook al een stuk te zijn opgetrokken en het was ook minder heet. Ik droeg de trein over aan een storingsmonteur en die heeft toen alles nogmaals gecontroleerd. Het bleek inderdaad een oververhitte verwarming te zijn en omdat we er snel achter waren gekomen, werd het uiteindelijk gelukkig toch niet al te heet onder onze voeten. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door lamar »

Helden van de dag! *O*
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Was 'n lekkere volle bak in de t1759 vandaag, vast mede de oorzaak dat de aangekondigde +5 een +10 was geworden toen we eenmaal uit Utrecht vertrokken. Daarmee hadden de passagiers voor Zwolle net zo goed op de t12759 met +15 kunnen wachten want door de vertraging was de t759 in Amersfoort allang weg :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door tsov »

Bee schreef:Service en Veiligheid Leiden heeft zojuist op de Japanse manier de s2100 van 9:00 naar Schiphol volgepropt.

Omroep in de trein, mensen naar andere deuren gestuurd, hier en daar wat aangeduwd, uiygeklapte vouwfietsen naar buiten geknikkerd, nog maar wat aanduwen. Nog wat aanmaningen, maar het paste erin. Wel ongelofelijk druk...

Maarja, wisselstoring, dus redden wat er te redden valt.
Bij die van 8 uur was het hetzelfde verhaal, aldus enkele van mijn studiegenootjes. Blijkbaar reed ook de s2600 niet, of met vertraging, want de volgende trein was pas een half uur later. Gelukkig begon het tentamen pas om 9.15 ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Suus »

Het leek er in Amsterdam trouwens verdacht veel op dat de trein uit slecht één VIRM-IV bestond. Hoewel ik mij dat bijna niet kan voorstellen (want dan mis je volgens mij zo'n 8 bakken...) was het in ieder geval duidelijk dat het een en ander niet reed.

De trein zou trouwens ook een extra stop in Hoofddorp maken omdat de s5700 niet reed. We zijn wel in Hoofddorp gestopt, maar helaas niet langs een perron :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Suus »

Leuke omleiding heeft het GVB voor lijn 66. Richting Bijlmer ArenA rijdt de bus de A10 op, dan de A1 en gaat er dan bij de afrit Diemen af :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door STF »

Ik vind de inkorting van nachtbus 354 ook wel opmerkelijk; de eindhalte is tijdelijk Amstelveen Punter. Hoe keren ze de bus dan om? Find_your_spot vermoed dat ze op de eerst volgende grote kruising (Gondel) het stuur maar vol omgooien, want er is nergens een rotonde of andere rondrij mogelijkheid in die wijk te vinden.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Leuke omleiding heeft het GVB voor lijn 66. Richting Bijlmer ArenA rijdt de bus de A10 op, dan de A1 en gaat er dan bij de afrit Diemen af :lol:
Ze hadden ook de Maxisweg kunnen afrijden tot vlak voor Muiden P+R en daar de A1 kunnen pakken. Best handig éénrichtingsverkeer bij de Muiderbrug. Er rijdt nu tijdelijk een 8-persoons pendelbusje tussen Muiden P+R en de Maxisweg.
De vorige keer dat er éénrichtingsverkeer was is dat handiger opgelost, dit ging met een extra invoeger op de A1 vlak voor de brug. Helaas is er nu tijdelijk niet voldoende ruimte om dit mogelijk te maken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten