OVer Missers in de Reisinformatie #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
ben80

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door ben80 »

Ronald schreef:
VIRM schreef:Weet overigens iemand wat de redenatie achter het niet-stoppen van de IC naar Enkhuizen op station Zaandam is? Da's een van de maffe dingen aan de dienstregeling: als je een IC stations hebt, dan zou je wat mij betreft alle IC's daar moeten alten stoppen.
Tsja, sinds de status van een IC-station de laatste jaren nogal "verlaagd" is, zijn er nog wel meer IC-stations waar niet alle IC's stoppen: Utrecht Overvecht, Woerden, Amsterdam Bijlmer Arena, ...
Als de s4500 ook nog in Zaandam zou stoppen, zie ik toch echt meer in een sprinter die overal stopt en dan een strakke kwartiersdienst biedt op het traject Hoorn-Amsterdam Sloterdijk...
Daniel schreef:Enige wat ik me kan voorstellen zijn de opvolgtijden. Maargoed, de s4500 die ik zaterdag had ging zodanig langzaam door Zaandam heen dat er stoppen en vervolgens wat sneller vertrekken waarschijnlijk dezelfde rijtijden had opgeleverd... viel me trouwens aan heel die rit op, echt doorrijden doet die IC niet.
Alle treinen boven het Noordzeekanaal maken geen bijzonder vlotte indruk, de s3000 vindt ik ook maar een trage IC (met bijvoorbeeld een stop in Castricum).
Maar dat bestaat al toch? Tussen Hoorn en Sloterdijk zijn er 4 treinen per uur, 2 sprinters + 2 Intercitys. En natuurlijk de spits intercitys.

Ik zou ook graag de s4500 in Zaandam en Purmerend stoppen (maar natuurlijk niet in Kogerveld, Weidevenne, Overwhere en misschien ook Kersenboogerd). Jammer dat Purmerend nu 2 treinen per uur heeft i.p.v. 3
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Ronald »

Wat ik bedoel is, dat als je zó vaak stopt (bijvoorbeeld ook nog in Zaandam), de meerwaarde van een IC verdwijnt. Je kunt dan net zo goed overal stoppen, dat uiteindelijk maar een paar minuten extra kost en (veel) meer reismogelijkheden biedt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Caspar »

Er zijn niet echt veel reizigers die vanuit Hoorn en Enkhuizen naar Zaandam reizen. Sterker nog, volgens mij zijn het maar een paar honderd per dag. Om daar nu de IC's voor te laten stoppen...
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Bart »

ben80 schreef:Jammer dat Purmerend nu 2 treinen per uur heeft i.p.v. 3
Maar wel 30 bussen per uur.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Meltrain »

Volgens de Delftse lijnennetkaart en de infoschermen in de Veolia-bussen heten de haltes TNO Zuidpolder en Oudelaan/TU tegenwoordig Stieltjesstraat resp. TNO Zuidpolder. Op de haltes zelf staat echter nog wel gewoon de oude naam.

In Schiedam is de bushalte Ringersstraat (van lijn 53) in de richting Schiedam eigenlijk een tramhalte. :lol: Op de halte staat namelijk een tram-logo i.p.v. een bus-logo. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Freek »

Gisteren was de omroepster van Utrecht iets te veel uitgeslapen. rond 8.45 riep ze om "Goedemiddag dames en heren de intercity van enz enz." Nu ik er over na denk trouwens bijzonder dat ze uberhaupt goedemiddag zei, dat hoort toch niet in een stations omroep.

Verder kwam ik (ook gisteren) Amersfoort rond 18.00 uur deze nog tegen: de IC naar Groningen en Leeuwarden die niet reed, wist men toen al dat de IC van een dag later niet zou rijden :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Het RIS van SLT kan kennelijk niet met vakantiediensten overweg... rond half acht vanmorgen kwam in Utrecht een SLT binnen met "Veenendaal Centrum" op de displays om even later voorzien van diezelfde bestemming afgerangeerd te worden naar OZ. Immers rijdt de s17400 in de vakanties niet tussen Utrecht en Veenendaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Wubbo »

Dat heeft niks met vakantiediensten te maken. Wel met de werkzaamheden bij Veenendaal Centrum, waardoor de s7400 ook maar tot Veenendaal Centrum rijdt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Hmm owja, d'r is helemaal geen herfstvakantiedienst... maar toch knullig dat die trein niet met een aangepaste bestemming reed. Als ik me niet vergis deden ze dat eerder deze week wel gewoon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door webguy »

In Ede-Wageningen stonden kerende treinen eerder deze week ook met eindbestemming Rhenen hoor, dus die was ook niet aangepast.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Joshua »

Geen foto gemaakt, maar volgens de CTA was de stoptrein naar Venlo van 00:08 een Intercity.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Stefan »

webguy schreef:In Ede-Wageningen stonden kerende treinen eerder deze week ook met eindbestemming Rhenen hoor, dus die was ook niet aangepast.
Heb gisteren inderdaad genoeg treinen met Rhenen als eindbestemming gezien.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Wubbo »

Vandaag zijn er werkzaamheden tussen Schiphol en Leiden. De vier Argosborden van Den Haag Centraal die ik vanavond zag vonden het niet de moeite waard om dat ook te melden, die hielden het op een aanrijding tussen Boxtel en Oisterwijk.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Caspar »

Het ARGOS bord op station Hoorn toont al minstens 30 uur: De storing tussen Haarlem en Leiden is voorbij, het treinverkeer wordt geleidelijk hervat.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Michael »

het ARGOS bord op Breda toonde vanmorgen op 1 pagina de stremming Breda-Roosendaal en op een andere pagina dat doorgaande reizigers tussen rotterdam en amsterdam zonder toeslag met de FYRA konden reizen. dat laatste was denk ik bedoeld voor de storing vanmorgen in de omgeving amsterdam??
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Daniel »

Wat naar voren lopend voor een gunstig plekje in de t12518 kwam ik vooraan spoor 4a in Amersfoort een TBP tegen die slechts iets wat nog het meest op testbeeld leek toonde...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Klaasje »

Afbeelding
Lijn 153 en 155 stoppen niet eens bij de Maxisweg. *bus*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Wel bij P+R toch? Want anders kan ik weer de wikipagina van Verrijn Stuartweg gaan aanpassen, daar stopten vandaag nog lijnen uit de 26x-serie :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Klaasje »

Wel bij P+R ja...
Bij Verrijn komen de "Bijlmer-15x-jes" volgens mij ja.. maar 26x? Hangen er toevallig nog oude vertrekstaten? :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Ik heb het over de wikipagina, die was tot vandaag nog niet geupdated. Had toch wel verwacht dat Milco dat gedaan had :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Klaasje »

Zo zie je maar weer dat hobbyisten het niet altijd beter doen dan de vervoerders zelf. :lol:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Milco »

Bee: Ik wist niet dat de halte Eekholt bij het metrostation Verrijn Stuartweg hoorde... :oops:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Suus »

Geeft niet, dat krijg je met een wiki met zoveel pagina's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door find_your_spot »

Op Amsterdam Centraal staan de kaartautomaten speciaal ingesteld met nieuwe software voor slechtzienden!

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door lamar »

Naja, kunnen ze niet meer zeggen dat ze `per ongeluk`op 40% hebben gedrukt :P
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten