Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway

Bericht door Meltrain »

Zoals gezegd was ik twee weken geleden in Engeland en hadden we daar een boot gehuurd.
Deze boot moest echter al zondagochtend om 9:30 teruggegeven worden en we hoefden ’s avonds tussen 21:00 en 23:00 pas in Harwich te zijn om met de Stena Line weer terug te gaan. Dus wat doe je dan met je dag?
Gelukkig begint de Severn Valley Railway in Kidderminster, wat niet zo heel ver van Alvechurch afligt. Vantevoren hadden we op internet al informatie gezocht e zo kwamen we erachter dat er op de dag dat wij wilden gaan, de Seaside Special plaatsvond. Dit betekende een uitgebreide dienstregeling, dus vantevoren was ik al zeer enthousiast.
Op de bewuste zondagochtend hadden we al tegen een paar mensen van de werf gezegd dat we naar de SVR zouden gaan en deze mensen reageerden enorm enthousiast, dus we hadden er enorm veel zin in. :D
We reden met de auto van Alvechurch naar Kidderminster en nadat we een parkeerplekje hadden gevonden, liepen we naar het station van de SVR, kochten het kaartje (een Family Ticket) en lipen het perron op. Hier was mijn zusje erg nieuwsgierig naar de binnenkant van het rijtuig :P :
Afbeelding

Ik liep naar de voorkant van het perron en maakte een foto van de loc. Omdat ik niet verder kon, is dit het resultaat:
Afbeelding

Ook was er een Hippel aan het rangeren:
Afbeelding

Vervolgens moest ik snel instappen, want de trein vertrok.
Net na vertrek kon ik een foto maken van de loc die de volgende trein zou vertrekken:
Afbeelding

Het eerste station waar we stopten na een mooie rit was Bewdley. Hier maakte ik snel een foto van het bordje en een railcar:
Afbeelding

Vervolgens gingen we met dezelfde trein verder en kon ik een (helaas enigszins scheve) foto maken door het raam van de deur:
Afbeelding

Het volgende station waar we stopten, was Arley en hier kruisten we met een tegentrein:
Afbeelding

Vervolgens gingen we verder naar Highley, waar we even uitstapten. Tijdens de drie kwartier dat we moesten wachten, heb ik op het station rondgekeken en een foto gemaakt van de tegentrein. Dit was de enige trein van de dag die met dieseltractie reed:
Afbeelding

Nadat we dus drie kwartier op het station hadden doorgebracht, kwam de trein eraan. Uiteraard moest ik hiervan een foto maken:
Afbeelding

Hier stapten we dus in en gingen door naar het eindpunt Bridgnorth. Onderweg kruisten we nog een tegentrein in Hampton Loade, maar daar heb ik geen foto van gemaakt. Wel heb ik een foto van deze seinpaal:
Afbeelding

In Bridgnorth is de hoofdwerkplaats van de SVR en hier staan dan ook genoeg locomotieven, zoals deze…:
Afbeelding

…deze…:
Afbeelding

…en deze:
Afbeelding

We namen dezelfde trein weer terug richting Kidderminster, alleen zaten we nu in een achtpersoonscoupé met een Brits echtpaar uit Kent. Deze man houdt ook erg van treinen en ze waren met een reisgezelschap enkele museumlijnen aan het bezoeken.
Net buiten Bridgnorth kon ik deze loc op de foto zetten. Ik neem aan dat het een diesel is, maar dat weet ik niet zeker:
Afbeelding

Na Bridgnorth kwamen we dus weer in Hampton Loade en deze keer maakte ik wel een foto van de tegentrein. Dit was de diesel:
Afbeelding

In Arley stapten we weer even uit. Arley was het enige station dat een beetje in de buurt van het thema kwam, hier was nl. een strandje aangelegd. In Arley maakte ik een foto van het stationsgebouwtje:
Afbeelding

Na drie kwartier kwam er uit de richting Kidderminster een trein en kon ik eindelijk die loc die we als eerste hadden van de voorkant op de foto zetten:
Afbeelding

Met een aanzienlijke vertraging kwam een tijdje later ook de trein naar Kidderminster eraan:
Afbeelding

Mijn zusje heeft een filmpje gemaakt van de binnenkomende trein:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FQqvKy7x-8k[/youtube]

Deze trein namen we naar Bewdley, waar ik nog eens de railcar op de foto zette:
Afbeelding

Tenslotte gingen we weer naar:
Afbeelding

Hier was het wel een drukte op het perron:
Afbeelding

En mijn laatste foto is er één van de loc die weer voor de trein wordt gezet om de laatste trein naar Bridgnorth te trekken:
Afbeelding

Hierna gingen we weer naar de auto en na een lange rit, die ons onder andere langs Stratford en over de M25 voerde, kwamen we uiteindelijk rond 22:45 aan in Harwich, waar we de Stena Hollandica namen naar Hoek van Holland.

Excuses voor de late plaatsing, maar ik was eerst nog een weekje naar Praag. :D
Deel drie volgt zo snel mogelijk. 8-)
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 06 jun 2008, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway

Bericht door tsov »

Leuke foto's!
Wat betekenen die letters en cijfers voorop die diesel eigenlijk? Zijn dat een soort treinnummers ofzo, het lijken me namelijk films zo te zien, en dus geen vaste cijfers?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway

Bericht door Meltrain »

Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet. Maar het gebeurt wel bij vrijwel alle dieselloc's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway

Bericht door mb90 »

Mooi verslag weer net als je 1e verslag. 8-) Ik ben benieuwd naar het 3e deel.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway

Bericht door Cookie »

Wederom een mooi verslag inderdaad! 8-)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway

Bericht door Daan »

meltrain schreef:Net buiten Bridgnorth kon ik deze loc op de foto zetten. Ik neem aan dat het een diesel is, maar dat weet ik niet zeker: http://i32.tinypic.com/2qizpzt.jpg
Da's een Class 73, een diesel én eloc :P Van Wikipedia:
The British Rail Class 73 electro-diesel locomotives are very unusual in that they can operate from a 750 V DC third-rail supply but also have a diesel engine to allow them to operate on non-electrified routes.
Verder mooi verslag met leuke foto's ;)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway

Bericht door JeePee »

Leuk verslag Meltrain. Ik moet daar ook maar eens heen :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway

Bericht door Meltrain »

Daan schreef:
meltrain schreef:Net buiten Bridgnorth kon ik deze loc op de foto zetten. Ik neem aan dat het een diesel is, maar dat weet ik niet zeker: http://i32.tinypic.com/2qizpzt.jpg
Da's een Class 73, een diesel én eloc :P Van Wikipedia:
The British Rail Class 73 electro-diesel locomotives are very unusual in that they can operate from a 750 V DC third-rail supply but also have a diesel engine to allow them to operate on non-electrified routes.
Ja, ik dacht al te zien dat het niet 100% diesellocs waren, daarvoor leken ze me te veel op third-rail locs. Maar omdat de SCR geen derde rail heeft, begon ik dus te twijfelen.
Maar in elk geval bedankt voor het antwoord. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway

Bericht door Bastiaan »

tsov schreef:Wat betekenen die letters en cijfers voorop die diesel eigenlijk? Zijn dat een soort treinnummers ofzo, het lijken me namelijk films zo te zien, en dus geen vaste cijfers?
Dat is inderdaad de "headcode", oftewel het treinnummer. Het eerste cijfer geeft het soort trein aan, de letter de bestemming en de twee cijfers op het eind vormen het volgnummer (01 is eerste trein en zo wordt er doorgenummerd). Tot 1976 werden deze codes op het front van de trein getoond.

Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Headcode
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten