Advies: schaf spoorboekje niet af

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Caspar »

Ik heb hier nog een Belgisch spoorboekje liggen van 1998 :D Worden ze daar nog steeds uitgebracht?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Daniel »

@Geert: Ja vindt je het gek als ze dat als enige nog promoten dat er bijna niemand meer naar een alternatief kijkt :wink: Hoe kan een website trouwens comfortabel zijn vraag ik me af bij je bericht?

Wat het actuele betreft: tja, ooit was 't spoorboekje heilig en waren aanpassingen in wijzigingsbladen nog beperkt (meen zelfs ooit gelezen te hebben dat treinen in ieder geval nooit gedurende het jaar vroeger gingen vertrekken, eventueel wel 'n minuutje later ofzo)
Tegenwoordig worden hele treinseries opgeknipt, aansluitingen om zeep geholpen of juist hersteld en ga zo maar door. Tja, dat komt neer op 4x per jaar een nieuwe dienstregeling eigenlijk en da's op papier natuurlijk lastig bij te houden.

Ow trouwens nog 'n leuke... volgens de CTA's moet je vanuit de s12500 / s12700 voor Groningen overstappen in Zwolle, probeer dat maar eens uit de reisplanner te krijgen. Zowel bij directe aansluitingen als aansluitingen van minstens 5 minuten laat 'ie je op Amersfoort overstappen :P Dat levert dus juist vragende reizigers op, terwijl je in 't boekje juist kunt zien dat ze allebei mogelijk zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Geert »

Daniel schreef:@Geert: Ja vindt je het gek als ze dat als enige nog promoten dat er bijna niemand meer naar een alternatief kijkt :wink: Hoe kan een website trouwens comfortabel zijn vraag ik me af bij je bericht?
Een website is comfortabeler ten opzichte van een spoorboekje omdat de reisplanner automatisch alle mogelijke routes naloopt, zelf bekijkt of de aansluiting een geldige aansluiting is (dus je hoeft niet telkens voorin te kijken naar de lijst met overstaptijden), enzovoorts.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Daniel »

Maar tegelijk negeert een website overstappen die op sommige stations wel haalbaar zijn maar niet aan de officiële norm voldoen. Tenzij je in delen gaat plannen natuurlijk maar dan kan je net zo goed tabellen opzoeken.

Dergelijke aansluitingen blijken in de praktijk erg populair te zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Suus »

En waarom negeert de website die?

Omdat ze misschien te halen zijn door een fitte jongeman in de 20 of 30, maar niet door een oudere vrouw die een lift nodig heeft om boven en beneden te komen. :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Maar tegelijk negeert een website overstappen die op sommige stations wel haalbaar zijn maar niet aan de officiële norm voldoen. Tenzij je in delen gaat plannen natuurlijk maar dan kan je net zo goed tabellen opzoeken.

Dergelijke aansluitingen blijken in de praktijk erg populair te zijn...
En dat is voor de niet doorgewinterde reiziger maar goed ook! staan ze er namelijk wel in en je haalt hem niet, krijg je daar weer een hoop onvrede over (zie je nu al als de doorgewinterde reiziger een schijn aansluiting niet haalt)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Caspar »

Op sommige stations is een officiële overstap 3 minuten, en volgens mij toont de reisplanner die nooit?
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Thijs »

Bij cross-platformoverstappen hanteert de NS-reisplanner een overstaptijd van 2 minuten. Zie bijvoorbeeld station Amersfoort.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Daniel »

@Bee: Voor die oudere vrouw heeft de website echter wel een optie om de overstaptijden te verlengen. Korter dan de norm kan je ze echter niet maken :wink:

@Ennes: ligt er maar net aan om welke overstap het gaat. Immers zal de norm rekening houden met een bepaalde afstand die je moet afleggen maar die is natuurlijk niet altijd gelijk waardoor de ene haalbaarder is als de andere.
Starre normen hebben echter ook als nadeel dat niet-doorgewinterde reizigers rustig gaan lopen omdat ze denken alle tijd te hebben om vervolgens te balen dat ze net een eerdere trein voor hun neus zien wegrijden :idea:

Trouwens ook iets wat je niet in een reisplanner ziet maar wel op papier: hoelang je moet wachten als je onverhoopt je aansluiting mist. Immers is de volgende verbinding die de reisplanner geeft de volgende waarbij de aansluiting mogelijk is, da's bij een hogere frequentie op het tweede trajectdeel (of een ietwat scheve treinverdeling) niet noodzakelijkerwijs de eerstvolgende optie om weer verder te reizen. Dat maakt daarmee ook het verschil tussen echt moeten rennen of rustig lopen omdat er toch zo weer een trein gaat.
(9292 heeft daar wel weer iets op gevonden met een tabelletje met alle vertrektijden, daar kan je ook de tijden waarop geen aansluiting bestaat zien. Wellicht een zinvolle toevoeging op de NS-site?)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Wubbo »

De reisplanner werkt niet met strakke normen (dit in tegenstelling tot het spoorboekje): als twee andere treinseries per ongeluk aan hetzelfde perron tegen over elkaar staan zal de reisplanner hier keurig 2 minuten rekenen, terwijl de overstap in de normale situatie wellicht geen 2 minuten is (doordat de treinen dan aan een ander perron staan). Wat dat betreft is de planner dus juist beter dan het spoorboekje.

Reizigers zullen nooit 'zomaar' rustig gaan lopen naar hun volgende trein. Of ze weten uit ervaring hoe laat de aansluitende trein gaat (forenzen) of ze hebben uitgezocht en uitgeprint/uitgeschreven/uit hun hoofd geleerd hoe laat de volgende trein gaat. Er is niemand (nouja, wellicht anderhalve geflipte hobbyist) die denkt 'de planner geeft mij een overstap op Utrecht, de overstapnorm is 5 minuten, dus ik heb 5 minuten om de volgende trein te halen, dus ik kan rustig lopen'.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door robert55 »

Beetje van het onderwerp af: ik las dat de Thomas Cook World Time Table [dat is die voor buiten Europa] na de november/december editie niet meer wordt uitgegeven. Jammer voor de leunstoelwereldreizigers onder ons.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:De reisplanner werkt niet met strakke normen (dit in tegenstelling tot het spoorboekje): als twee andere treinseries per ongeluk aan hetzelfde perron tegen over elkaar staan zal de reisplanner hier keurig 2 minuten rekenen, terwijl de overstap in de normale situatie wellicht geen 2 minuten is (doordat de treinen dan aan een ander perron staan). Wat dat betreft is de planner dus juist beter dan het spoorboekje.

Reizigers zullen nooit 'zomaar' rustig gaan lopen naar hun volgende trein. Of ze weten uit ervaring hoe laat de aansluitende trein gaat (forenzen) of ze hebben uitgezocht en uitgeprint/uitgeschreven/uit hun hoofd geleerd hoe laat de volgende trein gaat. Er is niemand (nouja, wellicht anderhalve geflipte hobbyist) die denkt 'de planner geeft mij een overstap op Utrecht, de overstapnorm is 5 minuten, dus ik heb 5 minuten om de volgende trein te halen, dus ik kan rustig lopen'.
Je zou ze de kost moeten geven die op hun gemak komen aanslenteren, en pas een stapje harder gaan lopen als de Hc begint te fluiten.
Zelfs op bv Amf verwachten ze dat ze alle mogelijke tijd krijgen om achter uit de 700 diagonaal naar de voorkant van de 1700 kunnen wandelen, omdat ze dat iets beter uitkomt bij het uitstappen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:De reisplanner werkt niet met strakke normen (dit in tegenstelling tot het spoorboekje): als twee andere treinseries per ongeluk aan hetzelfde perron tegen over elkaar staan zal de reisplanner hier keurig 2 minuten rekenen, terwijl de overstap in de normale situatie wellicht geen 2 minuten is (doordat de treinen dan aan een ander perron staan). Wat dat betreft is de planner dus juist beter dan het spoorboekje.
Nouja, het spoorboekje werkt er op zich ook niet mee. Het is de gebruiker die kiest om ze wel of niet op te zoeken :wink: En de reisplanner is natuurlijk ook nog niet zo gek lang actueel (als in dat spoorwijzigingen en vertragingen erin verwerkt worden) he.
Reizigers zullen nooit 'zomaar' rustig gaan lopen naar hun volgende trein. Of ze weten uit ervaring hoe laat de aansluitende trein gaat (forenzen) of ze hebben uitgezocht en uitgeprint/uitgeschreven/uit hun hoofd geleerd hoe laat de volgende trein gaat.
En als ze nu uitgezocht hebben dat de volgende trein vijf minuten later gaat? Da's iets dat met een planner meer voeten in de aarde heeft (tweede deel van de reis ook apart plannen) dan met een boekje waarin een blik een kolom verder volstaat.
Zeker de incidentele reizigers zie je echt niet doorlopen naar hun trein. Sterker nog, zondag nog een situatie gezien waarin in de Benelux keurig werd omgeroepen dat je voor Schiphol de Fyra van spoor 11 in Rtd moest nemen (incl. de vertrektijd). Nog zag ik reizigers uit die Benelux die op hun gemak de vertrekstaat gingen kijken in hun overstaptijd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Nouja, het spoorboekje werkt er op zich ook niet mee. Het is de gebruiker die kiest om ze wel of niet op te zoeken :wink: En de reisplanner is natuurlijk ook nog niet zo gek lang actueel (als in dat spoorwijzigingen en vertragingen erin verwerkt worden) he.
De overstapverbindingen in het spoorboekje worden alleen getoond als de overstaptijd tussen twee treinen gelijk of hoger dan de overstapnorm is. Impliciet worden die normen dus wel degelijk gebruikt.
Overigens is de reisplanner al veel langer actueel (in de vorm van werkzaamheden en wijzigingsbladen die verwerkt worden). De enige toevoeging sinds kort is het gebruiken van spoorwijzigingen en vertragingsinformatie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Daniel »

Geert schreef:De overstapverbindingen in het spoorboekje worden alleen getoond als de overstaptijd tussen twee treinen gelijk of hoger dan de overstapnorm is. Impliciet worden die normen dus wel degelijk gebruikt.
Nou staan natuurlijk weer niet alle mogelijke overstappen, al helemaal niet tussen verschillende lijnen, in de tabellen vermeldt :wink:
De enige toevoeging sinds kort is het gebruiken van spoorwijzigingen en vertragingsinformatie.
En dat was ook de toevoeging die ik bedoelde. Immers is dat de enige die ervoor zorgt dat je rekening kunt houden met een overstap die ineens cross-platform wordt: daar is immers een spoorwijziging voor nodig :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Caspar »

Maar het gros van de mensen print een reisadvies van de planner van te voren thuis uit, dus dan heb je nog niets aan spoorafwijkingen. Als een treindienstleider een spoorafwijking maakt door zelf een rijweg te creëren , dan zal de reisplanner die spoorafwijking ook niet tonen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Daniel »

Ook niet op het laatste moment? Die afwijking zal immers toch hopelijk wel ergens in de reizigersinformatie terecht komen. Anders staan je reizigers nog braaf op het oorspronkelijke vertrekperron te wachten :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Caspar »

Nee, alleen een oplettende omroeper kan dan soelaas bieden. Maar die planner is niet gekoppeld aan Bepac, maar aan procesleiding voor zover ik weet.
(heb dat wel eens getest, met een spoorafwijking, en of ie al dan niet in de planner /actuele vertrektijden kwam)
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door robert55 »

Daniel schreef: En als ze nu uitgezocht hebben dat de volgende trein vijf minuten later gaat? Da's iets dat met een planner meer voeten in de aarde heeft (tweede deel van de reis ook apart plannen) dan met een boekje waarin een blik een kolom verder volstaat.
Ik snap niet wat je bedoelt. De reisplanner biedt toch gewoon 4 reismogelijkheden?
Voor zaterdag heb ik een verbinding met aansluitende bus uitgezocht. Ik wil van Asd naar 's Graveland. Op zondag doe je dat met een IC naar Amf met nette overstap in Hilversum, maar op zaterdag blijkt voor de aansluiting een sprinter naar Rtd met overstap in Duivendrecht in totaal aanmerkelijk korter te zijn.
Nog afgezien van de onmogelijkheid bussen op te zoeken in het spoorboekje: hoeveel mensen zullen:
a] op het idee komen dat Duivendrecht een optie is
b] in staat zijn die reis in een spoorboekje te plannen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Daniel »

robert55 schreef:Ik snap niet wat je bedoelt. De reisplanner biedt toch gewoon 4 reismogelijkheden?
Ja de planner biedt vier mogelijkheden maar dat zullen er altijd vier zijn waarbij een overstap mogelijk is. En dan ook nog de snelste overstap.
Om een gek voorbeeld te noemen: vraag een advies Soest - Gouda op en je krijgt uitsluitend verbindingen met de s5500 en s2000. Da's inclusief een overstap die wel aan de norm voldoet maar wellicht helemaal niet zo haalbaar is als je een niet dagelijkse reiziger bent: in 5 minuten van spoor 1 naar spoor 18a in Utrecht!
Kijk je voor het tweede deel van je reis in het spoorboekje dan zie je dat er 3 minuten later ook nog een s2800 rijdt naar Gouda, da's al een stuk comfortabeler overstap met amper extra reistijd. Uit de reisplanner is 'ie echter niet te krijgen: bij minstens 5 minuten overstaptijd is die op de 2000 nog mogelijk, bij minstens 10 minuten overstaptijd haal je ook de 2800 niet meer.
a] op het idee komen dat Duivendrecht een optie is
Voor een dergelijke reis zal je altijd achteruit moeten plannen, je weet immers wanneer je op je bestemming wilt zijn. Dan zal je op dat moment al een bus van Duivendrecht naar 's Graveland tegenkomen en zo weten dat het een optie is :idea:
b] in staat zijn die reis in een spoorboekje te plannen?
Iemand die nooit een spoorboekje gebruikt heeft zal er allicht moeite mee hebben, maar als je het fenomeen eenmaal kent is er niks moeilijks aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Chauf21 »

Daniel schreef:Maar tegelijk negeert een website overstappen die op sommige stations wel haalbaar zijn maar niet aan de officiële norm voldoen. Tenzij je in delen gaat plannen natuurlijk maar dan kan je net zo goed tabellen opzoeken.

Dergelijke aansluitingen blijken in de praktijk erg populair te zijn...
Dan moeten sommige overstapnormen aangepast worden, maar ligt het niet aan de (dis)functionaliteit van de online planner.
Daniel schreef:Trouwens ook iets wat je niet in een reisplanner ziet maar wel op papier: hoelang je moet wachten als je onverhoopt je aansluiting mist. Immers is de volgende verbinding die de reisplanner geeft de volgende waarbij de aansluiting mogelijk is, da's bij een hogere frequentie op het tweede trajectdeel (of een ietwat scheve treinverdeling) niet noodzakelijkerwijs de eerstvolgende optie om weer verder te reizen. Dat maakt daarmee ook het verschil tussen echt moeten rennen of rustig lopen omdat er toch zo weer een trein gaat.
(9292 heeft daar wel weer iets op gevonden met een tabelletje met alle vertrektijden, daar kan je ook de tijden waarop geen aansluiting bestaat zien. Wellicht een zinvolle toevoeging op de NS-site?)
Die mobiele NS-applicatie had die mogelijkheid volgens mij al (ik heb de app nu niet meer omdat 'ie niet beschikbaar is voor mijn nieuwe telefoon, dus ik kan het niet meer controleren). Net zoals dat de internationale planner van de NS dat ook heeft.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door reisthijs »

Chauf21 schreef:Dan moeten sommige overstapnormen aangepast worden, maar ligt het niet aan de (dis)functionaliteit van de online planner.
Het ligt eerder aan de disfunctionaliteit van het spoorboekje.
Het beste zou de overstaptijd af kunnen hangen van tussen welke twee sporen je moet overstappen. Dat kan je natuurlijk nooit overzichtelijk aangeven in een spoorboekje, maar een reisplanner zou hier prima rekening mee kunnen houden.

De huidige normen moet eigenlijk je ook meer zien als vuistregels.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Geert »

Daniel schreef:
robert55 schreef:Ik snap niet wat je bedoelt. De reisplanner biedt toch gewoon 4 reismogelijkheden?
Ja de planner biedt vier mogelijkheden maar dat zullen er altijd vier zijn waarbij een overstap mogelijk is. En dan ook nog de snelste overstap.
Om een gek voorbeeld te noemen: vraag een advies Soest - Gouda op en je krijgt uitsluitend verbindingen met de s5500 en s2000. Da's inclusief een overstap die wel aan de norm voldoet maar wellicht helemaal niet zo haalbaar is als je een niet dagelijkse reiziger bent: in 5 minuten van spoor 1 naar spoor 18a in Utrecht!
Kijk je voor het tweede deel van je reis in het spoorboekje dan zie je dat er 3 minuten later ook nog een s2800 rijdt naar Gouda, da's al een stuk comfortabeler overstap met amper extra reistijd. Uit de reisplanner is 'ie echter niet te krijgen: bij minstens 5 minuten overstaptijd is die op de 2000 nog mogelijk, bij minstens 10 minuten overstaptijd haal je ook de 2800 niet meer.
Je kunt in de planner aangeven dat je een langere overstaptijd wilt hanteren. Ideaal voor reizigers die niet heel snel zijn met overstappen...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door fogeltje »

robert55 schreef: b] in staat zijn die reis in een spoorboekje te plannen?
Dat laatste is niet zo moeilijk als je weet hoe je het met spoorboekje om moet gaan. Ik heb altijd een spoorboekje bij me gehad (maar meer omdat ik het later voor een verzameling wilde hebben). De tijden van mijn vaste treinen had ik in mijn hoofd, maar als ik spontaan besloot een omweg te maken dan was dat erg handig, aangezien ik geen internet op mijn mobiele telefoon heb en dus niet zomaar een reisplanner kan raadplegen als ik eenmaal onderweg ben.

Maar echt "nodig" hebben denk ik niet dat ik dat had. Ik heb meestal genoeg kennis van het spoornet dat ik ook met "op goed geluk reizen" met de trein wel op mijn bestemming kom (al dan niet met ondersteuning van personeel op de grotere stations).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Advies: schaf spoorboekje niet af

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Je kunt in de planner aangeven dat je een langere overstaptijd wilt hanteren. Ideaal voor reizigers die niet heel snel zijn met overstappen...
Wel goed lezen he... die optie heb ik dus ook geprobeert. Bij direct overstappen krijg je s5500 -> s2000, bij minimaal 5 minuten overstappen krijg je exact hetzelfde advies (overstap is immers precies 5 minuten), bij minimaal 10 minuten overstappen krijg je s5500 -> s500 of s1700 :idea: Heel de mogelijkheid de s2800 te nemen komt dus niet in de reisadviezen voor!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten