Enquête

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Enquête

Bericht door Geert »

Hoi allemaal,

Voor een onderzoek dat ik samen met een andere student uitvoer hebben we een online enquête opgesteld over RFID. Het invullen ervan kost minder dan 10 minuutjes en je zou ons er enorm mee helpen als je de enquête in wilt vullen! De enquête staat online op:
http://bit.ly/rfid-enquete

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Enquête

Bericht door Meltrain »

Mag ik eerst een korte uitleg over RFID voordat ik meedoe? :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Enquête

Bericht door Bart »

Ik denk niet dat het de bedoeling is om te verklappen wat RFID is voordat je meedoet. Want een van de vragen is of je het kent.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Enquête

Bericht door Meltrain »

Oke, dan doe ik gewoon mee. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door STF »

Zo ingevuld, alleen bij de vraag of ik er van op de hoogte ben dat er sinds 2006 een RFID chip in mijn ID kaart/paspoort verwerkt zit, kon ik niet het juiste antwoord aanklikken; er zit namelijk in mijn Nederlandse ID kaart geen RFID chip.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Enquête

Bericht door Freek »

inhoeverre is bij google mijn privacy gegarandeerd? Ben altijd bang dat als ik youtube opstart de resultaten van een google spreadsheet voorbij komen en met reclame op basis van mijn zoekgedrag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door Suus »

Dan zou ik deze site ook maar niet meer bezoeken. Daar beneden staan toch echt Google Ads die dus weten dat jij op een site zit die over het OV gaat. En ja, dan merk je, want ik zie overal reclames voor treintickets :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door Geert »

Freek schreef:inhoeverre is bij google mijn privacy gegarandeerd? Ben altijd bang dat als ik youtube opstart de resultaten van een google spreadsheet voorbij komen en met reclame op basis van mijn zoekgedrag.
Op http://www.google.com/intl/nl/privacypolicy.html staat Googles privacybeleid, maar dat is natuurlijk erg breed. Wij zien in ieder geval niet meer informatie dan het tijdstip van versturen en de antwoorden die je zelf hebt gegeven. De antwoorden zijn dus absoluut niet herleidbaar tot specifieke personen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Enquête

Bericht door Freek »

@bee ik had het niet heel goed verwoord, maar vroeg mij af in hoeverre Geert mijn antwoorden zoy kunnen koppelen aan mijn google-account. Ik zal de vragenlijst vandaag eens invullen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door Geert »

Waarvoor dank uiteraard :) (Ook aan hen die 'm al ingevuld hebben ;))
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Enquête

Bericht door Bastiaan »

Ze kunnen dus in elk supermarktproduct zo'n chip stoppen waarop allerlei informatie kan worden opgeslagen, en daarmee kan ook nog eens op kosten worden bespaard? Maar als ik een nieuwe OV-chipkaart wil dan kost het me 7,50 euro. Betaal ik dan puur de administratiekosten ofzo? :?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Enquête

Bericht door iljitsch »

Ik heb 'm niet ingevuld omdat het volstrekt onduidelijk is wie of wat er achter deze enquete zit. Het zou beter zijn als dit gewoon op een website van een organisatie stond in plaats van anoniem op Google.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door STF »

Checkt Bastiaan opeens met een zak chips bij de bus in,
zal de chip daarin wel goedkoper zijn dan een nieuwe OV chipkaart...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Enquête

Bericht door Ardan »

Wordt nog leuk als je net boodschappen hebt gedaan :D
biebiebiebiebiebiebiebiebiebiebiebiebiebiebiep!!!!
Moet je wel onthouden met welke producten je wel en niet ingecheckt hebt... vergeten uit te checken=product bederft!
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Enquête

Bericht door find_your_spot »

Enquête zojuist ingevuld.

Alleen viel ik over deze zin:
de laatste 12 transacties (zoals in- en uitchecken), het saldo van de kaart en de producten en abonnementen.
Voor P en A kaarten is dat onjuist. Deze bevatten niet zelf de 12 transacties, ook niet het saldo en ook niet de producten.

Bij P en A kaarten is alleen de naam, man/vrouw en geboortedatum te achterhalen.
De rest wordt herleid via je nummer uit de TLS database.


De enige kaart waar bij alleen de laatste transactie wordt opgeslagen en producten zijn te lezen/kopiëren is een W kaartje van RET of GVB.
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Enquête

Bericht door Wubbo »

P = persoonlijk?
A = anoniem?
W = wegwerp?

@iljitsch: de enquete is van Geert en een studiegenoot van Geert en heeft dus niks met welke organisatie dan ook te maken, vandaar dat ie ook niet op de site van een organisatie staat.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Enquête

Bericht door find_your_spot »

Wubbo schreef:P = persoonlijk?
A = anoniem?
W = wegwerp?
Eeeh ja, dacht dat die afkortingen wel algemeen bekend waren?

Zo weet iedereen toch ook wat ROS is? :@
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door Suus »

Nee, ik zeg dus ook al heel lang dat eens gekapt moet worden met woorden zoals cico, tvm of avm. Er zijn ook mensen die dat niet snappen die hier proberen de discussie te volgen. :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Enquête

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Nee, ik zeg dus ook al heel lang dat eens gekapt moet worden met woorden zoals cico, tvm of avm. Er zijn ook mensen die dat niet snappen die hier proberen de discussie te volgen. :idea:
ROS is de NS afkorting voor Reizen Op Saldo.

Ik heb wel eerder aangedrongen of het mogelijk is al deze afkortingen met uitleg te laten weergeven alsof het stationsafkortingen zijn. Is dat nog steeds mogelijk?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door Suus »

Het lijkt mij onwenselijk om het hele forum in een afkortingenparadijs te veranderen.

Wat mij trouwens weer op iets heel anders brengt wat wel met RFID te maken heeft: Ik moet nog steeds eens de zoekstengel testen op wat vermiste spullen op het werk :P Zal er vast raar uitzien, met een soort RFID-roeispaan langs de kasten gaan :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Enquête

Bericht door Chauf21 »

find_your_spot schreef:Voor P en A kaarten is dat onjuist. Deze bevatten niet zelf de 12 transacties, ook niet het saldo en ook niet de producten.
Je laatste 10 reistransacties en laatste 2 oplaadtransacties staan op je kaart weggeschreven en kan je dus ook vanaf je kaart lezen (net zoals je saldo en je producten). En ja, ze komen ook in de TLS-database, maar daar zit enige vertraging in.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door Daantje »

Done (y) veel succes verder met je onderzoek :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door Geert »

Dank je! :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door Suus »

Nog even om te laten zien hoe een RFID-lezer er ook uit kan zien: Mijn befaamde soepstengel :)

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Enquête

Bericht door Fles »

Gaaf. Kan je betrapte zwartrijders gelijk afspanken :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten