Mag ik even kwijt #57

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Meltrain meldde net per sms dat zijn rugzak nog in de t5162 lag! *O*
Ja, het was echt toeval dat hij er nog lag. :o Gewoon op recies dezelfde plek, alsof niemand hem heeft aangeraakt.
Er is echter wel iemand die hem heeft aangeraakt, want mijn grafische rekenmachine is verdwenen.... :?
Overigens kan ik mijn GRM wel eventueel traceren als hij op Marktplaats wordt aangeboden, want mijn initialen staan erin.
(Maar goed, de dingen die voor mij veel kostbaarder zijn, heb ik gelukkig nog wel. Zo'n GRM kun je gewoon bij de V&D of op Marktplaats kopen, maar andere dingen niet.)
Ardan schreef:Maareh Meltrain, wat gaat er morgen dan gebeuren met ons uitje Oost-NL? Sms even..
Nou, ik had dus een leuk plan vanaf Deventer: 165 --> Raalte, s17900 --> Nijverdal West, NS-bus --> Nijverdal, s7900 ---> Enschede, 74 --> Groenlo, 72 --> Lievelde, s30800 --> Zutphen.
Echter, toen ik even de tijden zat te bekijken, zag ik dat er in Lievelde een -3 overstap is. :x Dus in die richting mooi geen Synergie tussen trein en bus. Waarom dat nou niet anders kan, snap ik ook niet, want de overstap in Groenlo is ook al 15 minuten. ze kunnen de 72 dus best 6 à 7 minuten eerder laten rijden, alleen de aansluiting in de andere richting in Lievelde wordt iets langer.
Hoe het dus nu wordt, moeten we even morgen overleggen. De aankomsttijd in Dv blijft in principe gelijk (zeker nu ik niet meer via Roosendaal hoef).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Karl »

Iemand nog tips voor (de omgeving van) Madrid?
Het is een spectrum.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door STF »

Waarom leveren fabrikanten toch altijd die stomme tulp-stekker (geel/wit/rood) snoertjes bij apparatuur dat op een TV wordt aangesloten? Lever er dan een scartkabel bij of gewoon helemaal niets... Tenslotte zitten er op de achterkant van een TV nooit tulp-stekkeraansluitingen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ardan »

Goeiemorgen! :D
Ik doe ook maar wat
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ennes »

STF schreef:Waarom leveren fabrikanten toch altijd die stomme tulp-stekker (geel/wit/rood) snoertjes bij apparatuur dat op een TV wordt aangesloten? Lever er dan een scartkabel bij of gewoon helemaal niets... Tenslotte zitten er op de achterkant van een TV nooit tulp-stekkeraansluitingen.
Maar soms wel aan de zijkant ;)... ik zie me aan mijn compact camera'tje nou geen scartkabel aansluiten :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Geert »

Mijn TV heeft gewoon een tulpaansluiting. En dat is een goedkoop modelletje van Philips... Gebruikte die aansluiting altijd om mijn pc op de tv aan te sluiten, niet dat het beeld groter is maar hij staat wat gunstiger ten opzichte van de luie stoel :lol:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Michael »

Zo net een half uurtje mijn bed uit. Goedemorgen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Georges Frêche is overleden. Waarschijnlijk zegt niemand dat wat, maar hij was een zeer belangrijke bestuurder in de regio Languedoc-Roussillon, onder andere president van de regionale raad. Eerder was hij ook tijden lang (zo'n 20 jaar) burgemeester van de stad Montpellier. Hoewel deze man extreem controversiele uitspraken deed, heeft de stad Montpellier zo'n beetje aan hem haar volledige tramnetwerk (in aanbouw) te danken.

Het tramnet van Montpellier is een van de beste succesvoorbeelden van een nieuw tramnetwerk. Het bestaat op dit moment uit twee lijnen, die samen 190.000 reizigers per dag vervoeren (ter vergelijking, het Amsterdamse GVB ongeveer 1 miljoen per dag in al hun voertuigen), waarvan lijn 1 maar liefst 130.000 reizigers! Voor mij het perfecte voorbeeld dat de tram in stedelijke gebieden wel degelijk een waardevolle aanvulling kan zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door STF »

Ennes schreef:Maar soms wel aan de zijkant ;)... ik zie me aan mijn compact camera'tje nou geen scartkabel aansluiten :lol:
Ik doel op permanent aangesloten apparatuur; dvd speler/recorder, video recorder, satellietontvanger, digitenne ontvanger, e.d.
Voor een fotocamera of filmcamera zijn die tulp-stekkers aan de voorkant of zijkant handiger ja.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Dexter »

Meltrain schreef:Er is echter wel iemand die hem heeft aangeraakt, want mijn grafische rekenmachine is verdwenen.... :?
Overigens kan ik mijn GRM wel eventueel traceren als hij op Marktplaats wordt aangeboden, want mijn initialen staan erin.
Mmm, zou je er in dat geval dan bij de politie aangifte van kunnen doen? Of ze er ook daadwerkelijk wat mee doen, is natuurlijk een tweede.

@Bee: 130.000 reizigers per dag? :shock: Dat is een getal waar een metrolijn zich niet voor zou schamen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Zo zie je inderdaad maar weer, je hebt niet persé een metro nodig om grote aantallen reizigers weg te zetten :wink:

Daarnet boodschappen gedaan, en toen kreeg ik het RC-poppetje uit Toy Story mee bij de supermarkt waarvan ik de naam niet zal noemen. Je moet deze nog even afmaken met wat meegeleverde stickertjes, maar voor kleine kinderen lijkt mij dat niet echt handig. Je moet de stickertjes echt heel precies plakken, anders passen ze niet. Voor de spoiler heb ik aan beide kanten nog geen millimeter over na het plakken :|
Laatst gewijzigd door Suus op di 26 okt 2010, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door webguy »

Bij ons was de kinder brigade weer die poppetjes aan het ronselen, leek wel voetbalplaatjes weer. Overigens had ik stretch, die heeft geen stickers...

Oh, en ik ga in December 2 weken naar m'n ouders op bezoek in Oeganda. Wat een gedoe om goedkope tickets te vinden zeg. Uiteindelijk via Brussel en Cairo, KLM was sowieso 300-500 euro goedkoper vanaf Brussel terwijl je meer vliegt, maar vreselijke tijden waardoor je niet in Brussel komt optijd. (vanuit Nederland kom je pas om 8 uur of later in Brussel).
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Daan »

Bee schreef:Daarnet boodschappen gedaan, en toen kreeg ik het RC-poppetje uit Toy Story mee bij de supermarkt waarvan de ik de naam niet zal noemen. Je moet deze nog even afmaken met wat meegeleverde stickertjes, maar voor kleine kinderen lijkt mij dat niet echt handig. Je moet de stickertjes echt heel precies plakken, anders passen ze niet. Voor de spoiler heb ik aan beide kanten nog geen millimeter over na het plakken :|
Dat geval heb ik vanmorgen ook in elkaar geprutst. Die stickers zijn inderdaad niet echt een succes, ik kreeg ze er ook niet echt fatsoenlijk op...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Fles »

Ik ben weer thuis. En vanochtend, hoe bestaat het, heb ik mijn persoonlijk record vertraging met 1 trein GEËVENAARD. Voor de tweede keer ooit kwam ik precies 172 minuten later aan dan de planning, met een trein die op tijd vertrokken was, zonder overstappen. Da's toch een prestatie op zich niewaar? :D
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Ronald »

Duits treintje toevallig?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Duits treintje toevallig?

Makkelijk gokje he, die andere ook natuurlijk. Hier was zoiets al drie keer opgeheven :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Komt dat door die staking, of hadden wat andere factoren hier ook een rol bij?

Schapen op het spoor
Boze boeren langs het spoor
Vuurspuwende draak die de rails liet smelten :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Caspar »

waarvan lijn 1 maar liefst 130.000 reizigers
Wat voor frequentie heeft die lijn dan wel niet? Als ik even uitga van dat aantal per richting, dan zou als die lijn gedurende 18 uren per dag 30x per uur rijdt, alsnog 246 reizigers per rit hebben? Of als ie iedere minuut rijdt 123 reizigers per rit. Of als die 130.000 reizigers alle reizigers zijn in beide richtingen dan zou je dus met een dienstregeling van 30 ritten per uur over de hele dag door alsnog op 123 reizigers per rit uitkomen.
Hoe kan je dan op de piek momenten alles vervoeren?
En 190.000 reizigers, is volgens mij net zo iets als wat er in totaal in Montpellier wonen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Aan het ene eindpunt zit een universiteit, dat helpt al reizigers genereren :wink: Montpellier heeft zo'n 265.000 inwoners.

En lijn 1 rijdt maandag t/m vrijdag het grootste deel van de dag elke 5 minuten, op zaterdag elke 7 minuten en op zondag hoe later op de dag een steeds hogere frequentie ('15, daarna '12), met op het hoogtepunt tussen 16:00 en 21:00 een 10-minutendienst. Op vrijdag en zaterdag rijdt de tram tot kwart voor twee 's nachts en kwartierdienst :)

De drukte kwam er vrij onverwacht overigens. Ze hadden Citadis 301-trams besteld (30 meter), die zijn binnen twee jaar met twee bakken verlengd tot model 401, wat zo'n 41 meter lang is. Daarnaast zijn er in de loop van de jaren nog 5 trams aan het wagenpark van die lijn toegevoegd, er rijden nu 33 trams op lijn 1.

Deze cijfers geven naar mijn mening ook aan dat je geen trams van 75 meter elke 3 minuten naar de Uithof in Utrecht hoeft te sturen :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Dexter »

Dat lijkt me ook niet nee. Ik zou ook er zelf ook eerder voor kiezen om een stampvolle tram voorbij te laten gaan als ik wist dat de volgende na 2/3 minuten al komt.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Caspar »

Ik plaats alleen 1 kanttekening bij dit soort cijfers in Frankrijk; in Nederland is het aantal reizigers mooi verdeeld per bus tram en trein. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Diemen, waar 2 stations zijn met 4 treinen in beide richtingen, dan zorgt dat ongetwijfeld ervoor dat de tramlijn naar Diemen minder reizigers trekt. Zou je nu de stations opheffen, of zoals in Frankrijk gebeurt slecht eens per 2 uur bedienen, dan zou de tramlijn in Diemen ook ineens een knallend succes zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Suus »

Ik denk dat tramlijn 1 in Montpellier wel redelijk te vergelijken is met een te bouwen tramlijn in Utrecht in dit geval.

Aan het eindpunt staat een groot universiteitscomplex: Check
Aan het begin of in het eerste deel van de route is er een groot centraal station: Check
De lijn loopt dwars door het centrum van de stad: In Montpellier: Check. In Utrecht pas check als lijn 11 vertramd zou worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Fles »

Bee schreef:Komt dat door die staking, of hadden wat andere factoren hier ook een rol bij?

Schapen op het spoor
Boze boeren langs het spoor
Vuurspuwende draak die de rails liet smelten :wink:

Kwam door die staking begreep ik :) Zugbegleiter was ook maar een Zwitser in een DB-pakkie, die had er ook geen goed woord voor over :D
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door AppleMoose »

Ik heb volgende week eindelijk een sollicitatiegesprek voor een stage *O*
Mag ook wel, na maanden zoeken :|
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #57

Bericht door Wubbo »

Wat voor stage ga je doen, vertragingen twitteren bij Syntus?

*duik* :-)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten