Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
VIRM schreef:Weet overigens iemand wat de redenatie achter het niet-stoppen van de IC naar Enkhuizen op station Zaandam is? Da's een van de maffe dingen aan de dienstregeling: als je een IC stations hebt, dan zou je wat mij betreft alle IC's daar moeten alten stoppen.
Tsja, sinds de status van een IC-station de laatste jaren nogal "verlaagd" is, zijn er nog wel meer IC-stations waar niet alle IC's stoppen: Utrecht Overvecht, Woerden, Amsterdam Bijlmer Arena, ... Als de s4500 ook nog in Zaandam zou stoppen, zie ik toch echt meer in een sprinter die overal stopt en dan een strakke kwartiersdienst biedt op het traject Hoorn-Amsterdam Sloterdijk...
Daniel schreef:Enige wat ik me kan voorstellen zijn de opvolgtijden. Maargoed, de s4500 die ik zaterdag had ging zodanig langzaam door Zaandam heen dat er stoppen en vervolgens wat sneller vertrekken waarschijnlijk dezelfde rijtijden had opgeleverd... viel me trouwens aan heel die rit op, echt doorrijden doet die IC niet.
Alle treinen boven het Noordzeekanaal maken geen bijzonder vlotte indruk, de s3000 vindt ik ook maar een trage IC (met bijvoorbeeld een stop in Castricum).
Maar dat bestaat al toch? Tussen Hoorn en Sloterdijk zijn er 4 treinen per uur, 2 sprinters + 2 Intercitys. En natuurlijk de spits intercitys.
Ik zou ook graag de s4500 in Zaandam en Purmerend stoppen (maar natuurlijk niet in Kogerveld, Weidevenne, Overwhere en misschien ook Kersenboogerd). Jammer dat Purmerend nu 2 treinen per uur heeft i.p.v. 3
Wat ik bedoel is, dat als je zó vaak stopt (bijvoorbeeld ook nog in Zaandam), de meerwaarde van een IC verdwijnt. Je kunt dan net zo goed overal stoppen, dat uiteindelijk maar een paar minuten extra kost en (veel) meer reismogelijkheden biedt.
Er zijn niet echt veel reizigers die vanuit Hoorn en Enkhuizen naar Zaandam reizen. Sterker nog, volgens mij zijn het maar een paar honderd per dag. Om daar nu de IC's voor te laten stoppen...
Volgens de Delftse lijnennetkaart en de infoschermen in de Veolia-bussen heten de haltes TNO Zuidpolder en Oudelaan/TU tegenwoordig Stieltjesstraat resp. TNO Zuidpolder. Op de haltes zelf staat echter nog wel gewoon de oude naam.
In Schiedam is de bushalte Ringersstraat (van lijn 53) in de richting Schiedam eigenlijk een tramhalte. Op de halte staat namelijk een tram-logo i.p.v. een bus-logo.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gisteren was de omroepster van Utrecht iets te veel uitgeslapen. rond 8.45 riep ze om "Goedemiddag dames en heren de intercity van enz enz." Nu ik er over na denk trouwens bijzonder dat ze uberhaupt goedemiddag zei, dat hoort toch niet in een stations omroep.
Verder kwam ik (ook gisteren) Amersfoort rond 18.00 uur deze nog tegen: de IC naar Groningen en Leeuwarden die niet reed, wist men toen al dat de IC van een dag later niet zou rijden
Het RIS van SLT kan kennelijk niet met vakantiediensten overweg... rond half acht vanmorgen kwam in Utrecht een SLT binnen met "Veenendaal Centrum" op de displays om even later voorzien van diezelfde bestemming afgerangeerd te worden naar OZ. Immers rijdt de s17400 in de vakanties niet tussen Utrecht en Veenendaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dat heeft niks met vakantiediensten te maken. Wel met de werkzaamheden bij Veenendaal Centrum, waardoor de s7400 ook maar tot Veenendaal Centrum rijdt.
Hmm owja, d'r is helemaal geen herfstvakantiedienst... maar toch knullig dat die trein niet met een aangepaste bestemming reed. Als ik me niet vergis deden ze dat eerder deze week wel gewoon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vandaag zijn er werkzaamheden tussen Schiphol en Leiden. De vier Argosborden van Den Haag Centraal die ik vanavond zag vonden het niet de moeite waard om dat ook te melden, die hielden het op een aanrijding tussen Boxtel en Oisterwijk.
het ARGOS bord op Breda toonde vanmorgen op 1 pagina de stremming Breda-Roosendaal en op een andere pagina dat doorgaande reizigers tussen rotterdam en amsterdam zonder toeslag met de FYRA konden reizen. dat laatste was denk ik bedoeld voor de storing vanmorgen in de omgeving amsterdam??
Wat naar voren lopend voor een gunstig plekje in de t12518 kwam ik vooraan spoor 4a in Amersfoort een TBP tegen die slechts iets wat nog het meest op testbeeld leek toonde...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...