Zoals gezegd was ik twee weken geleden in Engeland en hadden we daar een boot gehuurd.
Deze boot moest echter al zondagochtend om 9:30 teruggegeven worden en we hoefden ’s avonds tussen 21:00 en 23:00 pas in Harwich te zijn om met de Stena Line weer terug te gaan. Dus wat doe je dan met je dag?
Gelukkig begint de Severn Valley Railway in Kidderminster, wat niet zo heel ver van Alvechurch afligt. Vantevoren hadden we op internet al informatie gezocht e zo kwamen we erachter dat er op de dag dat wij wilden gaan, de Seaside Special plaatsvond. Dit betekende een uitgebreide dienstregeling, dus vantevoren was ik al zeer enthousiast.
Op de bewuste zondagochtend hadden we al tegen een paar mensen van de werf gezegd dat we naar de SVR zouden gaan en deze mensen reageerden enorm enthousiast, dus we hadden er enorm veel zin in. :D
We reden met de auto van Alvechurch naar Kidderminster en nadat we een parkeerplekje hadden gevonden, liepen we naar het station van de SVR, kochten het kaartje (een Family Ticket) en lipen het perron op. Hier was mijn zusje erg nieuwsgierig naar de binnenkant van het rijtuig :
Ik liep naar de voorkant van het perron en maakte een foto van de loc. Omdat ik niet verder kon, is dit het resultaat:
Ook was er een Hippel aan het rangeren:
Vervolgens moest ik snel instappen, want de trein vertrok.
Net na vertrek kon ik een foto maken van de loc die de volgende trein zou vertrekken:
Het eerste station waar we stopten na een mooie rit was Bewdley. Hier maakte ik snel een foto van het bordje en een railcar:
Vervolgens gingen we met dezelfde trein verder en kon ik een (helaas enigszins scheve) foto maken door het raam van de deur:
Het volgende station waar we stopten, was Arley en hier kruisten we met een tegentrein:
Vervolgens gingen we verder naar Highley, waar we even uitstapten. Tijdens de drie kwartier dat we moesten wachten, heb ik op het station rondgekeken en een foto gemaakt van de tegentrein. Dit was de enige trein van de dag die met dieseltractie reed:
Nadat we dus drie kwartier op het station hadden doorgebracht, kwam de trein eraan. Uiteraard moest ik hiervan een foto maken:
Hier stapten we dus in en gingen door naar het eindpunt Bridgnorth. Onderweg kruisten we nog een tegentrein in Hampton Loade, maar daar heb ik geen foto van gemaakt. Wel heb ik een foto van deze seinpaal:
In Bridgnorth is de hoofdwerkplaats van de SVR en hier staan dan ook genoeg locomotieven, zoals deze…:
…deze…:
…en deze:
We namen dezelfde trein weer terug richting Kidderminster, alleen zaten we nu in een achtpersoonscoupé met een Brits echtpaar uit Kent. Deze man houdt ook erg van treinen en ze waren met een reisgezelschap enkele museumlijnen aan het bezoeken.
Net buiten Bridgnorth kon ik deze loc op de foto zetten. Ik neem aan dat het een diesel is, maar dat weet ik niet zeker:
Na Bridgnorth kwamen we dus weer in Hampton Loade en deze keer maakte ik wel een foto van de tegentrein. Dit was de diesel:
In Arley stapten we weer even uit. Arley was het enige station dat een beetje in de buurt van het thema kwam, hier was nl. een strandje aangelegd. In Arley maakte ik een foto van het stationsgebouwtje:
Na drie kwartier kwam er uit de richting Kidderminster een trein en kon ik eindelijk die loc die we als eerste hadden van de voorkant op de foto zetten:
Met een aanzienlijke vertraging kwam een tijdje later ook de trein naar Kidderminster eraan:
Mijn zusje heeft een filmpje gemaakt van de binnenkomende trein:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FQqvKy7x-8k[/youtube]
Deze trein namen we naar Bewdley, waar ik nog eens de railcar op de foto zette:
Tenslotte gingen we weer naar:
Hier was het wel een drukte op het perron:
En mijn laatste foto is er één van de loc die weer voor de trein wordt gezet om de laatste trein naar Bridgnorth te trekken:
Hierna gingen we weer naar de auto en na een lange rit, die ons onder andere langs Stratford en over de M25 voerde, kwamen we uiteindelijk rond 22:45 aan in Harwich, waar we de Stena Hollandica namen naar Hoek van Holland.
Excuses voor de late plaatsing, maar ik was eerst nog een weekje naar Praag. :D
Deel drie volgt zo snel mogelijk.
Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway
Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 06 jun 2008, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway
Leuke foto's!
Wat betekenen die letters en cijfers voorop die diesel eigenlijk? Zijn dat een soort treinnummers ofzo, het lijken me namelijk films zo te zien, en dus geen vaste cijfers?
Wat betekenen die letters en cijfers voorop die diesel eigenlijk? Zijn dat een soort treinnummers ofzo, het lijken me namelijk films zo te zien, en dus geen vaste cijfers?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway
Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet. Maar het gebeurt wel bij vrijwel alle dieselloc's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway
Mooi verslag weer net als je 1e verslag. Ik ben benieuwd naar het 3e deel.
Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway
Wederom een mooi verslag inderdaad!
Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway
Da's een Class 73, een diesel én eloc Van Wikipedia:meltrain schreef:Net buiten Bridgnorth kon ik deze loc op de foto zetten. Ik neem aan dat het een diesel is, maar dat weet ik niet zeker: http://i32.tinypic.com/2qizpzt.jpg
Verder mooi verslag met leuke foto's ;)The British Rail Class 73 electro-diesel locomotives are very unusual in that they can operate from a 750 V DC third-rail supply but also have a diesel engine to allow them to operate on non-electrified routes.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway
Leuk verslag Meltrain. Ik moet daar ook maar eens heen :)
Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway
Ja, ik dacht al te zien dat het niet 100% diesellocs waren, daarvoor leken ze me te veel op third-rail locs. Maar omdat de SCR geen derde rail heeft, begon ik dus te twijfelen.Daan schreef:Da's een Class 73, een diesel én eloc Van Wikipedia:meltrain schreef:Net buiten Bridgnorth kon ik deze loc op de foto zetten. Ik neem aan dat het een diesel is, maar dat weet ik niet zeker: http://i32.tinypic.com/2qizpzt.jpgThe British Rail Class 73 electro-diesel locomotives are very unusual in that they can operate from a 750 V DC third-rail supply but also have a diesel engine to allow them to operate on non-electrified routes.
Maar in elk geval bedankt voor het antwoord. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Meltrain in The UK #2: The Severn Valley Railway
Dat is inderdaad de "headcode", oftewel het treinnummer. Het eerste cijfer geeft het soort trein aan, de letter de bestemming en de twee cijfers op het eind vormen het volgnummer (01 is eerste trein en zo wordt er doorgenummerd). Tot 1976 werden deze codes op het front van de trein getoond.tsov schreef:Wat betekenen die letters en cijfers voorop die diesel eigenlijk? Zijn dat een soort treinnummers ofzo, het lijken me namelijk films zo te zien, en dus geen vaste cijfers?
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Headcode
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten