Uithoorn en Leiden

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8676
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Uithoorn en Leiden

Bericht door Milco »

Ik heb vandaag op Uithoorn Busstation en op Leiden Centraal foto’s gemaakt van bussen, en in Leiden ook van de treinen. Ik heb 22 foto’s uitgekozen, welke hieronder te zien zijn. Niet allemaal zijn ze even mooi, maar ik heb mijn best gedaan om mooie foto’s te maken, ik hoop dat ik jullie tevreden kan stellen met deze foto’s.

Veel kijkplezier.

Afbeelding
Allereerst de Connexxion 3966, welke Uithoorn Busstation verlaat voor een ritje naar Schiphol.

Afbeelding
Gevolgd door de 3922, welke naar Amsterdam-Zuidoost vertrekt.

Afbeelding
Connexxion 8551 komt het busstation opgereden vanuit Alphen aan de Rijn.

Afbeelding
Connexxion 3824 draait ook het busstation op, met reclame voor de OV chipkaart.

Afbeelding
Dan komt de 4307 aangereden, een Volvo 8700, mijn favoriete bustype.

Afbeelding
Een Ambassador van Amstelland-Meerlanden, de Connexxion 8105, welke een aantal jaar terug, heel kort in Almere heeft gereden.

Afbeelding
Ook de 9100 kwam voorbij.

Afbeelding
De 3835 gaat naar Big City; Amsterdam.

Afbeelding
Toen kwam er weer een Sternet-Citaro voorbij, deze keer de 3944.

Afbeelding
Nog maar een Volvo 8700, omdat ik het geweldige bussen vind.

Afbeelding
Vlakbij het busstation heb ik, tussen het groen door, een foto kunnen maken van de 9107, welke een jaar geleden nog tijdelijk op de Almeerse stadsdienst reed.

Afbeelding
Door naar Leiden, waar de 8497 het stallingsterrein komt afgereden…

Afbeelding
…om even later naar Zoetermeer te rijden.

Afbeelding
De 8501 komt buiten dienst aan op Leiden Centraal.

Afbeelding
Gevolgd door de 8573, welke straks naar Gouda gaat.

Afbeelding
Ook kwam er een aardgasser voorbij.

Afbeelding
De 4837 komt onder het viaduct vandaan.

Afbeelding
De 4844 gaat naar Zoetermeer als sneldienst.

Afbeelding
Connexxion 8467, 8496 en 8573 naast elkaar op de buffer.

Afbeelding
De 8564 gaat naar Alphen aan de Rijn.

Afbeelding
Ook heb ik enkele treinen gefotografeerd, waaronder deze Mat’64, welke als stoptrein naar Utrecht Centraal gaat.

Afbeelding
En als laatste een foto van een VIRM.

Ik hoop dat jullie het mooie foto’s vonden.

Groeten,

Milco1995.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Uithoorn en Leiden

Bericht door Bart »

Het zakt wel af met die 206 zeg. Niet eens zolang geleden reden gewoon Integro's op deze sneldienst. Nu rijden de Van Hools er blijkbaar op.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Uithoorn en Leiden

Bericht door WSM »

Deze wagens zijn eigenlijk bedoeld voor de Leidse stadsdienst, maar komen om omlooptechnische redenen ook op streeklijnen.
Een Integro is natuurlijk 10x beter dan een Amba of van Hool :).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Uithoorn en Leiden

Bericht door Chauf21 »

In principe horen die hybrides alleen op de stadsdiensten. Daar zijn de omlopen voor gebouwd. Er zijn slechts een paar omlopen waarbij er ook een hybride op een streeklijn komt (186/187 is daar favoriet voor). Maar aangezien ruim 10% van het Leidse wagenpark hybride is, kan het altijd voorkomen dat 'ie elders i.p.v. een Ambassador wordt ingezet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Uithoorn en Leiden

Bericht door Suus »

En de Integro's hoorden bij Haaglanden Streek en waren daar over volgens mij. Dat is geen Connexxion meer, dus die Integro's zijn ook weg. Vind lijn 206 eigenlijk wel een lijn die eigenlijk gewoon een Interliner of ander iets HOV-waardigs zou kunnen zijn, de reizigersaantallen zijn daar wel naar :)

Ik mag hopen dat die Citaro 9107 over een drempel rijdt, anders is dat ding flink door zijn hoeven aan het zakken :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Uithoorn en Leiden

Bericht door Meltrain »

Prima foto's. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Uithoorn en Leiden

Bericht door htm_tram »

Chauf21 schreef:In principe horen die hybrides alleen op de stadsdiensten. Daar zijn de omlopen voor gebouwd. Er zijn slechts een paar omlopen waarbij er ook een hybride op een streeklijn komt (186/187 is daar favoriet voor). Maar aangezien ruim 10% van het Leidse wagenpark hybride is, kan het altijd voorkomen dat 'ie elders i.p.v. een Ambassador wordt ingezet.
Ik zie die van Hool's vaker rijden op de 32, 36, 39, 48 en de 206 dan dat ik ze op de stadslijnen zie rijden ;)

Ook heb ik ergens in mei/ juni/ juli een man lion citiy van amstel meerlanden zien rijd op de 11, 13 en 14.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Uithoorn en Leiden

Bericht door Suus »

Lijn 48 kan je zonder al te veel moeite onder de stadslijnen scharen, die komt amper de bebouwde kom uit :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Uithoorn en Leiden

Bericht door Bart »

htm_tram schreef:Ook heb ik ergens in mei/ juni/ juli een man lion citiy van amstel meerlanden zien rijd op de 11, 13 en 14.
Heb je niet toevallig een Caetano gezien?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Uithoorn en Leiden

Bericht door Suus »

Er reed één Lions City, om het brandstofverbruik van Euro V te vergelijken met dat van een hybride bus. En dan moeten de omstandigheden wel gelijkwaardig zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8676
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Uithoorn en Leiden

Bericht door Milco »

Bee schreef:Er reed één Lions City, om het brandstofverbruik van Euro V te vergelijken met dat van een hybride bus. En dan moeten de omstandigheden wel gelijkwaardig zijn.
Die Man Lion's City T, dat was toch de Connexxion 3835 als ik mij niet vergis? Deze staat hierboven op een van mijn foto's in Uithoorn.

Verder bedankt allemaal voor de reacties!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Uithoorn en Leiden

Bericht door Chauf21 »

Dat was de 3830 en was te vinden op de 11, 12, 39 en 48 :)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Uithoorn en Leiden

Bericht door htm_tram »

Bart schreef:
htm_tram schreef:Ook heb ik ergens in mei/ juni/ juli een man lion citiy van amstel meerlanden zien rijd op de 11, 13 en 14.
Heb je niet toevallig een Caetano gezien?
Die heb ik gek genoeg al een half jaar juist niet meer gezien, nee het was een lion city, de ceatano had ik vooral op de 39 en 48. Jammer dat ik die lion city nooit heb meegemaakt op de 39 en 48 :(

heb 3x meegemaak dat ik een nog een alliance had op de 39 *O* maar dat is ook al langer dan een half jaar geleden. :(
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten