Bos en Lommerweg in Amsterdam

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Geert »

Voor de experts van het hoofdstedelijke OV!

Volgende week moet ik voor een zakelijke afspraak op de Bos en Lommerweg zijn in Amsterdam (rond half 10). Nou plan ik meestal met 9292 en Google Maps, maar in dit geval wil dat niet echt lekker - volgens Google Maps is er een tramhalte op de Bos en Lommerweg, maar de enige lijnen die er stoppen zijn buslijnen 80 en 82 (zie hier). 9292 geeft telkens adviezen waarbij ik een halte met de metro moet vanaf Zuid en dan met een streekbus, waarbij de overstaptijden erg ongunstig lijken.

Hoe kan ik het beste reizen vanuit Utrecht? Ik zie dat zowel station Sloterdijk als Zuid in de buurt liggen, en liefst heb ik een reismogelijkheid die frequent rijdt voor het geval mijn trein wat vertraging heeft. Streekbussen hebben dus niet de voorkeur.

Thx :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Het is echt loopafstand van Sloterdijk (ik schat zon 15 minuten). Anders kun je door bijvoorbeeld de metro te nemen naar de Vlughtlaan of Tram 12 ook wat dichterbij komen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Bart »

Op de bushalte die je aanwijst stopt ook lijn 15. Minstens 6x per uur vanaf Sloterdijk. Samen met de 82 geeft dat minstens 8x per uur vanaf Sloterdijk. Wel vreemd dat die bus er niet bij staat in Google Maps.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft lijn 12 daar ook gewoon een halte, die heet Bos en Lommerweg. Rijdt ook 6x per uur vanaf Sloterdijk en het Amstelstation :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Geert »

Hmm oke, dan is Google Maps dus gewoon raar bezig. Dan neem ik vanaf Sloterdijk wel gewoon de tram of bus naar de halte Bos en Lommerweg, komt het vast goed :)

Bedankt iedereen ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Suus »

De kruising is overigens wel een ouderwets zooitje daar, en volgens mij ligt de weg er nu ook nog open :mrgreen:

You've been warned :P

Edit: Bureau Stadsregie meldt inderdaad dat de weg open ligt :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Geert »

Oke, ik ga wel wat eerder weg :lol: Bedankt voor de waarschuwing :pos:
Oud forumgebruiker

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Oud forumgebruiker »

De vraag is waar op de Bos en Lommerweg je moet zijn. Tram 12 rijdt over de Adm. de Ruijterweg (Helemaal op het begin van de bos en lommerweg), als je meer in het midden of eind moet zijn is het verstandiger bus 15 te nemen (haltes Bos en Lommerweg, Egidiusstraat of Bos en Lommerplein).

Neem wel je paspoort mee en check je vaccins, je weet het maar nooit he in die bussen van het GVB (of was dat Wubbo?) ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Geert »

ziggy schreef:De vraag is waar op de Bos en Lommerweg je moet zijn. Tram 12 rijdt over de Adm. de Ruijterweg (Helemaal op het begin van de bos en lommerweg), als je meer in het midden of eind moet zijn is het verstandiger bus 15 te nemen (haltes Bos en Lommerweg, Egidiusstraat of Bos en Lommerplein).
Ik moet ter hoogte van Podium Mozaïek zijn, dat is halte Bos en Lommerweg begrijp ik :)
Neem wel je paspoort mee en check je vaccins, je weet het maar nooit he in die bussen van het GVB (of was dat Wubbo?) ;)
Dat was Wubbo. Ik durf het nog wel aan in Amsterdam hoor :lol:
Oud forumgebruiker

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mooi zo ;). Podium Mozaik is inderdaad bij de halte Bois du Lombreweg. Vanaf Sloterdijk komen zowel de 80 (stopt uberhaupt niet op Sloterdijk) als de 82 daar NIET! Het best is dus tram 12 (na verlaten station direct links, valt niet te missen) of bus 15 (na verlaten stations het meest rechter perron). Toevallig ben ik dagelijks reiziger van de 15 (sterker: ik zit er nu in) en een handig om te weten is dat de bussen van lijn 15 op sloterdijk 9 van de 10 keer vergrendeld zijn. Je kunt dus pas instappen als de chauffeur hem open maakt. Veel mensen rennen naar een bus die net aankomt, niet doen, want die gaat dus op slot. De chauffeur heeft dan pauze of buffertijd.

Afijn als doorgewinterde OV-er moet het goedkomen ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Wellicht is het handig om gewoon even op de site van het GVB te kijken naar actuele omleidingen en dergelijke. Ze hebben tegenwoordig ook gewoon de plattegronden van het lijnnetkaart op de site, altijd handig om je te orienteren :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door tsov »

80 en 82 stoppen daar wel hoor, alleen aan de andere kant van de kruising, meer richting de Willem de Zwijgerlaan :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Suus »

Precies, daar stopt de 21 richting CS ook :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Oud forumgebruiker »

De 80 rijdt de hele bos en lommerweg af toch? Maar zoals ik al zei stopt die niet op Sloterdijk, dus die doet niet ter zake. Hoe gaat de 82 dan precies? Volgens mij gaat die gewoon over de Haarlemmerweg kruist met bos en lommerweg daar bij de Solebaystraat (dus best wel een stuk van podium mozaik) en gaat ergens na de markthallen naar rechts naar de jan van galenstraat - hugo de grootplein?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Suus »

Sloterdijk - Radarweg - Haarlemmerweg - A10 - Bos en Lommerweg - Willem de Zwijgerlaan - Jan van Galenstraat - Marnixstraat.

Bij de kruising Bos en Lommerweg/Admiraal de Ruijterweg zitten de haltes na de kruising, en dat is bij alle vier de kanten van die kruising. Normaal is dat voor de kruising, maar daar dus niet.

Geert's tent zit vlakbij de kruising, en je kan er dus komen met tram 12 en 14, bus 15, 21, 80 en 82. Niet alles is ook voor hem relevant natuurlijk :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Geert »

Nou, als het nu niet meer lukt weet ik het niet meer. Bedankt :D
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door webguy »

En? Gelukt?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Geert »

Ik ga dinsdag ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door webguy »

Ik zit ook lekker op te letten... Krijg je van eindeloze Javascript, CSS en PHP
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door Geert »

<? sleep(999); ?> ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Bos en Lommerweg in Amsterdam

Bericht door webguy »

Gisteravond om 1:30 kon ik niet slapen dus was ik ff aan het "bakken": ./cake bake controller admin view
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten